نخستین جمعه بازار رسمی رشته‌های هنری در مشهد راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۴۷۷۸۰
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
نخستین جمعه بازار رسمی رشته‌های هنری در مشهد راه‌اندازی شد
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از آغاز به کار اولین بازار تخصصی پیشه‌های هنری در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان در حمایت از مشاغل خرد و کسب و کار‌های خانگی پرداختن به شاخه‌های هنری و حمایت از استعدادهای، فراوان و هنرمندان توانمند شهر مشهد برای ارزش آفرینی هنری و ایجاد اشتغال‌های خرد در سطح شهر بوده، از این رو برنامه عملیاتی سازمان در این حوزه راه اندازی روز بازار‌ها و شب بازار‌های تخصصی صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی، تمبر، عتیقه و سایر رشته‌های هنری است.


مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه جمعه بازار ترنج به عنوان اولین بازار رسمی پیشه‌های هنری در شهر مشهد از اولین جمعه آبان ماه کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: پیش بینی ما آن است که هم از باب هنرمندان فعال در بازار و هم از نظر مخاطبان و مشتریان، استقبال بسیار خوبی از چنین بازار‌هایی انجام شود. از این رو برای تامین فضای مناسب جهت راه اندازی بازار که سبب بروز مشکلات حاشیه‌ای نباشد در مشاوره با سازمان‌های تخصصی مرتبط، مطالعات مفصلی انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که جمعه بازار ترنج یک در ابتدای بولوار وکیل آباد، حاشیه خیابان فرعی وکیل آباد سه برگزار شود.


رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین شرط واگذاری غرفه به هنرمندان در بازار ترنج اجرای تولیدات درون غرفه است، بیان کرد: به هر غرفه دو میز نیز اختصاص می‌یابد و هنرمندان می‌بایست به صورت ورکشاپ محصولات هنری خود را در داخل غرفه تولید و به طور مستقیم به فروش برسانند.


وی تاکید کرد: شاخه‌های هنری از جمله نقاشی، میناکاری، آینه کاری، انواع امور بافت و تولید منسوجات تزیینی، بافت انواع قالی، نمد، گلیم، و تابلو فرش، فرث بافی، تراش و تولید سنگ‌های نیمه قیمتی، محصولات چرمی، و انواع محصولات دکوری و تزئینی امکان حضور، تولید و عرضه محصولات هنری خود در جمعه بازار ترنج را خواهند داشت.


مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: هدف ما از ترویج حضور هنرمندان و شهروندان در این بازار بوده و برای راه اندازی شعب دیگر بازار ترنج در مناطق مختلف شهر و برای تخصص‌های گوناگون برنامه ریزی مفصلی انجام داده و آمادگی لازم را داریم.


جمعه بازار ترنج یک از ساعت ۱۰ روز دوم آبان تا غروب آفتاب هر هفته در روز‌های آدینه پذیرای علاقه‌مندان به محصولات هنری و صنایع دستی خواهد بود.


گفتنی است این بازار در بولوار وکیل آباد، وکیل آباد ۳ خیابان بیهقی واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->