جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد کلید خورد

  • کد خبر: ۴۷۸۰۴
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد کلید خورد
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از آغاز طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان در مشهد با مشارکت استانداری، دادگستری، شهرداری و بهزیستی و نیروی انتظامی خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | غلامحسین حقدادی گفت: با‌توجه‌به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و افزایش آسیب‌های اجتماعی، حضور کودکان کار و خیابان نیز در مشهد افزایش یافته است و اداره کل بهزیستی استان با کمک نهاد‌های استانداری، شهرداری و دادگستری و سایر دستگاه‌های ذیربط پس از اطلاع رسانی و برخورد با عواملی که احیانا از کودکان بهره‌کشی اقتصادی می‌کنند اقدام به جمع‌آوری و سامان‌دهی این گروه از کودکان از سر چهارراه‌های مشهد کرده است.


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این طرح با استفاده از امکانات موسسه خیریه گلستان علی (ع) و ظرفیت خیران و نیکوکاران آغاز شده و مرکزی در مشهد به‌عنوان مکان جمع‌آوری و غربال اولیه در نظر گرفته شده است.


حقدادی در ادامه افزود: در این طرح همه پروتکل‌های بهداشتی مدنظر گرفته شده و توسط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تحت نظارت می‌باشد.


حقدادی ضمن اعلام تجهیز مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی و مؤسسه خیریه گلستان علی (ع) افزود: سامان‌دهی کودکان کار در این طرح به سه شیوه صورت می‌گیرد. ابتدا کودکان توسط شهرداری جمع‌آوری شده و به محل نگهداری اولیه طرح اورده می‌شوند. سپس بعد از شناسایی در صورت داشتن خانواده با اخذ تعهد قانونی از خانواده و دستور قضایی تحویل خانواده می‌شوند و برای ادامه مساعدت و حمایت به مرکز حمایتی کودک و خانواده همراز گلستان علی (ع) تحویل می‌گردند؛ و در صورت نبود خانواده مؤثر یا داشتن خانواده بی‌صلاحیت، کودک به مراکز قرنطینه اصلی که مراکز نگهداری بهزیستی تحویل داده می‌شود.


معاون امور اجتماعی بهزیستی در خاتمه گفت: این طرح بصورت مرحله‌ای در چند نوبت اجرا خواهد شد و در این مدت کودکان از چهارراه‌های مشهد جمع‌آوری شده و بعد از سپری‌کردن ۱۴ روز قرنطینه اولیه و تعیین تکلیف و بررسی بهداشتی به مراکز ثابت تحت نظارت بهزیستی معرفی می‌شوند تا به سامان‌دهی کودکان کار اقدام کنند. نظارت بر اجرای این طرح و دستورات قضایی توسط معاون محترم دادستان صادر می‌شود. نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی در امر جمع‌‌آوری و تأمین امنیت مراکز همکاری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->