ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟
سرخط خبرها

نمایندگان جامعه مهاجر: ما توانایی پرداخت هزینه خدمات کنسولی به دلار را نداریم

  • کد خبر: ۴۷۸۳۹
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
نمایندگان جامعه مهاجر: ما توانایی پرداخت هزینه خدمات کنسولی به دلار را نداریم
نمایندگانی از جامعه مهاجران افغانستانی مقیم مشهد خطاب به دولت جمهوری اسلامی افغانستان تأکید کردند که مهاجران قشری ضعیف از نظر اقتصادی هستند و آن‌ها توانایی پرداخت خدمات کنسولی به دلار را ندارند.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - در نشستی با حضور مقامات کنسولگری افغانستان در مشهد، هیئتی به نمایندگی از ریاست جمهوری افغانستان، مدیرکل اداره اتباع و مهاجران خراسان رضوی، نماینده وزارت خارجه در شمال شرق و نمایندگانی از اقشار مختلف مهاجران افغانستانی در مشهد، مشکلات جامعه مهاجر توسط نمایندگان آن‌ها طرح و از هیأت ریاست جمهوری افغانستان خواسته شد، این مشکلات را به کابل منتقل کنند.
 
نمایندگان جامعه مهاجر: ما توانایی پرداخت هزینه خدمات کنسولی به دلار را نداریم
 

در مکاتبه با کابل در تلاش برای کاهش هزینه‌ها هستیم

عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این نمایندگی سیاسی از زمان مسئولیت‌اش تا اکنون تاکید کرد که ما برای ارائه خدمات بهتر و شفافیت در کار‌هایی که در این نمایندگی سیاسی انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت آغاز صدور پروسه تذکره الکترونیکی برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران گفت: با پیگیری‌های انجام شده هزینه صدور پاسپورت برای دانشجویان مشغول به تحصیل در ایران به ۲۰ دلار کاهش یافته است.
 
سرکنسول افغانستان در مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا از یک سو و کاهش شدید ارزش ریال در چند ماه اخیر افزود: جامعه مهاجر در ایران جامعه‌ای زحمت کش و ضعیف است، و پرداخت هزینه‌های خدمات کنسولی برای آن‌ها یک چالش جدی است درهمین راستا در مکاتبه با کابل در تلاش هستیم تا هزینه‌های خدمات کنسولی متناسب با درآمد مهاجران در نظر گرفته شود.
 
نمایندگان جامعه مهاجر: ما توانایی پرداخت هزینه خدمات کنسولی به دلار را نداریم
 

مهمترین چالش مهاجران مشکلات اقتصادی است

دکتر احمد شاه فرهت پزشک نام آشنای افغانستانی که به نمایندگی از مهاجران در این نشست سخن می‌گفت اظهارداشت: در شرایط کنونی مهمترین چالش مهاجران مشکل اقتصادی است.
 
وی ادامه داد: ما درک می‌کنیم که دولت افغانستان با مشکلات اقتصادی مواجه هست، اما شرایط اقتصادی و میزان درآمد مهاجرین مقیم ایران در مقایسه با مهاجرینی که در کشور‌های دیگر زندگی می‌کنند، بسیار متفاوت است. در حالی که هزینه‌های خدمات کنسولی برای هردوی آن‌ها یکی است!
 
وی ادامه داد: عدالت و انصاف ایجاب می‌کند، هزینه خدمات کنسولی در ایران به تناسب درآمد مهاجرین ساکن در ایران اخذ شود.
 
در این مراسم همچنین تعداد دیگری از نمایندگان مهاجران نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->