مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

احتمال گازسوز شدن رایگان تاکسی‌های اینترنتی | ۱۲۰۰ خودرو در صف گازسوز شدن

  • کد خبر: ۴۸۰۳۰
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
احتمال گازسوز شدن رایگان تاکسی‌های اینترنتی | ۱۲۰۰ خودرو در صف گازسوز شدن
رئیس امور سی ان جی خراسان رضوی، از استقبال مالکان خودرو‌های عمومی در استان برای گازسوز کردن رایگان خودروهایشان خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون بیش از ۲۰۰۰ خودرو عمومی به صورت رایگان گازسوز شده است و ۱۲۰۰ دستگاه خودرو دیگر در نوبت گازسوز شدن قرار دارد.
کاملان | شهرآرانیوز؛  در حوالی دهه ۸۰ مراکز عرضه و توزیع CNG در کشور راه اندازی شد و به سرعت توسعه پیدا کرد. تا جایی که در ابتدای دهه ۹۰ مصرف این سوخت پاک در ایران به مرز ۲۲ میلیون متر مکعب در روز رسید که معادل مصرف بنزین در کل کشور بود. مصرف گاز طبیعی از سال گذشته تا امروز و زمانی که هنوز برقراری دوباره سهمیه بندی بنزین به یک سال نرسیده، رشد بیست درصدی را پشت سرگذاشته است. ۱۵ تیرماه امسال نیز با مصوبه دولت قرار شد خودرو‌های عمومی از جمله تاکسی و وانت در مراکز دوگانه سوز خودرو‌ها به صورت رایگان و با تسهیلات بلاعوض گازسوز شود.

حسین مدبر در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با بیان اینکه از تصویب طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی بیش از ۵ ماه می‌گذرد گفت: از روز ابتدایی تصویب و ابلاغ این طرح به استان‌ها تا امروز مالکان بیش از ۲۱۰۰ خودرو عمومی در استان از تسهیلات این طرح استفاده و به صورت رایگان خودرو خود را گازسوز کرده اند.
وی ادامه داد: البته حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودرو دیگر هم در نوبت دوگانه سوز شدن قرار گرفته اند و به زودی وارد این چرخه خواهند شد.


تاکسی‌های اینترنتی، به زودی

مدبر با اشاره به برنامه دولت برای اعطای این تسهیلات به تاکسی‌های اینترنتی افزود: خودرو‌های شخصی فعلا شامل طرح دوگانه سوزی رایگان نمی‌شوند و گویا برنامه‌ای هم برای آن‌ها وجود ندارد. اما به احتمال زیاد تاکسی‌های اینترنتی و بین شهری‌های شخصی مشمول این طرح شوند و دولت برای آن‌ها برنامه‌ای خاص دارد و بعد از گازسوز کردن خودرو‌های عمومی نوبت به آن‌ها می‌رسد. البته بااین تفاوت که مالک خودرو باید درصد کمی از هزینه گازسوز کردن خودرو را بپردازد و بقیه را دولت در قالب تسهیلاتی بلاعوض به آن‌ها اعطا خواهد کرد.


جایگاه‌های جدید احداث خواهد شد

رئیس امور سی ان اجی استان خراسان رضوی در ادامه از احداث ۵ جایگاه جدید CNG در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: فرایند صدور مجوز و بعد از آن ساخت و بهره برداری از جایگاه‌های گاز طبیعی چیزی در حدود یک سال و حتی بیشتر زمان می‌برد. البته سرعت گرفتن یا کند شدن این چرخه به شکل مستقیم به توان مالی افرادی که برای مجوز درخواست می‌دهند بستگی دارد، اما در حالت عادی بهره برداری از یک جایگاه گاز طبیعی نیاز به یک سال زمان دارد. با این همه، اما ۵ جایگاه CNG در استان خراسان رضوی در حال احداث است و تعداد دیگری از جایگاه‌ها هم قصد ارتقای تجهیزات و ظرفیت خود را دارند.


جایگاه هست، پراکندگی مناسب نیست

مدبر با تأکید بر اینکه ظرفیت جایگاه‌های CNG در مشهد با میزان فروش آن‌ها هم خوانی دارد، خاطرنشان کرد: تعداد جایگاه‌های گاز طبیعی در شهر مشهد مناسب است، اما اینکه چرا همیشه این جایگاه‌ها شلوغ است به ۲ مسئله برمی گردد؛ یکی اینکه همه مردم در یک ساعت خاص به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و دوم اینکه پراکندگی جایگاه‌ها در شهر مناسب نیست و نیاز است در برخی نقاط دیگر مشهد جایگاه‌هایی احداث شود تا از این وضعیت خارج شویم که البته ما دنبال تصحیح پراکندگی جایگاه‌های گاز طبیعی در مشهد هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->