رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بیانیه «الکاظمی» در پی تکرار اعتراضات ضددولتی در عراق

  • کد خبر: ۴۸۰۴۴
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
بیانیه «الکاظمی» در پی تکرار اعتراضات ضددولتی در عراق
هزاران معترض عراقی، در سالگرد اعتراضات ضددولتی، به خیابان‌های بغداد و چند شهر دیگر عراق آمدند و به ناکارآمدی و فساد‌های گسترده در‌میان سیاست‌مداران این کشور اعتراض کردند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ هزاران معترض عراقی، در سالگرد اعتراضات ضددولتی، به خیابان‌های بغداد و چند شهر دیگر عراق آمدند و به ناکارآمدی و فساد‌های گسترده در‌میان سیاست‌مداران این کشور اعتراض کردند. به گزارش «رویترز»، پلیس عراق در بغداد با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور، از ورود معترضان به محوطه ساختمان‌های دولتی جلوگیری کرد. با‌وجوداین، این اعتراضات نسبت‌به اعتراضات سال قبل، با خشونت کمتری همراه بود و تا‌کنون گزارشی از تلفات جانی به دست نیامده است.

به گزارش «الجزیره»، این تجمعات در عراق، اعتراضات اکتبر سال گذشته را تکرار کرد. معترضان در بغداد و شهر‌های جنوبی عراق که بیشتر شیعه هستند، خواستار خدمات اولیه شهروندی، فرصت‌های شغلی و پایان فساد در عراق شدند. اعتراضات اکتبر سال گذشته در این کشور، بزرگ‌ترین جنبش اعتراضی ضد‌دولتی مردمی از زمان سقوط صدام در سال‌۲۰۰۳ بوده است. معترضان از مناطق مختلف عراق، برای حضور در اعتراضات روز یکشنبه راهی پایتخت شدند. بسیاری از آن‌ها به بغداد راه یافتند، اما نیرو‌های امنیتی مانع از ورود برخی از اتومبیل‌های سواری به پایتخت شدند.

مصطفی الکاظمی که در‌پی استعفای دولت عادل عبدالمهدی به نخست‌وزیری عراق رسیده است، خود را رهبر حامی معترضان ضددولتی می‌داند.
الکاظمی پیش از شروع اعتراضات، در تلویزیون ملی عراق بار دیگر، وعده برگزاری انتخابات زودهنگام و عادلانه را به مردم این کشور داد. وی همچنین در سخنانش به اعتراضات اکتبر اشاره کرد و افزود که هیچ‌گونه آسیبی از‌سوی نیرو‌های امنیتی به معترضان صلح‌طلب وارد نخواهد شد.

پس از آغاز اعتراضات در بغداد، ناصریه، بابل، واسط و بصره، نشست شورای امنیت ملی به ریاست الکاظمی برقرار شد.
بر‌اساس بیانیه‌ای که توسط دفتر الکاظمی، پس از این نشست منتشر شد، شورای امنیت ملی بر حقانیت تظاهرات مسالمت آمیز و در‌عین‌حال حفاظت از اموال عمومی و خصوصی در محل تظاهرات تأکید کرد. همچنین در این بیانیه آمده است که هیچ‌گونه تجاوزی به نیرو‌های امنیتی عراق پذیرفتنی نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->