آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

دستبرد ۲۴ میلیارد تومانی از یک خانه در کوهسنگی مشهد

  • کد خبر: ۴۸۰۴۵
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
دستبرد ۲۴ میلیارد تومانی از یک خانه در کوهسنگی مشهد
کارآگاهان پلیس، باند هفت‌نفری سرقت در مشهد را تار و مار کردند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ «انگار وارد میدان جنگ شده بودم. همه چیز به‌هم ریخته بود. در و کشوی کمد‌ها باز بودند و هر چیزی که درون آن‌ها وجود داشت، وسط اتاق ریخته شده بود. بیش‌و‌کم هرچیز باارزشی که در خانه داشتم را جارو کرده بودند؛ از دلار گرفته تا شمش‌های طلا و دستبند و النگو‌های همسرم. همه سرمایه‌ام از دستم رفته بود. همسر و فرزندانم شوکه شده بودند. از مدل جست‌وجوی سارقان در خانه و اینکه تقریبا به همه اتاق‌ها سرک کشیده بودند، می‌شد فهمید که زاغ سیاه ما را چوب می‌زده‌اند و می‌دانستند برای مدتی طولانی به خانه بر‌نمی‌گردیم.
 
موضوع را به پلیس اعلام کردم و طولی نکشید که یکی از تیم‌های گشتی به خانه ما مراجعه و گزارش اولیه را تنظیم کرد. چند روز بعد با توجه به حجم بالای اموال مسروقه و مقدار ریالی آن پرونده به پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی ارجاع شد و به اداره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی فراخوانده شدم. پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران خبر از دستگیری سارقان دادند و بعد از چند روز هم همه اموال مسروقه به من بازگردانده شد.»


ارتکاب جرم در منطقه کوهسنگی مشهد

این پرونده سرقت چندی پیش با گزارش بامدادی یکی از شهروندان مشهدی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آغاز شد و در مسیر پیگیری‌های قانونی قرار گرفت. ماجرای این سرقت ده‌ها میلیارد تومانی در منطقه کوهسنگی مشهد، از این قرار بود که مال‌باخته به همراه خانواده‌اش برای مدتی طولانی خانه خود را ترک می‌کند و هنگام بازگشت متوجه باز بودن در‌های خانه و سرقت ارز‌های خارجی، شمش‌های طلا و نیز طلای همسرش می‌شود. با توجه به حساسیت پرونده تحقیقات با فوریت انجام می‌شود و در همان دقایق ابتدایی سرنخ‌هایی از سارقان به دست می‌آید که نشان می‌دهد سارقان یک باند چند نفره هستند.

کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی با کنار هم قرار دادن پازل سرنخ‌های به دست آمده موفق به چهره‌زنی متهم اصلی که یک تبعه خارجی است، شدند.
با شناسایی سردسته این باند تحقیقات میدانی برای به دام انداختن او آغاز شد و زمانی نگذشت که این فرد در یکی از روستا‌های اطراف شهر مشهد ردزنی و دستگیر شد.
 
دستگیری شاه‌مهره این پرونده کار شناسایی دیگر اعضای این باند را برای پلیس ساده‌تر می‌کرد، اما متهم حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود و دست به انکار واقعیت می‌زد. همین امر تحقیقات پرونده را به کندی پیش می‌برد. این مرد خارجی مدعی بود که مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده و پلیس درباره او اشتباه می‌کند. انکار‌های متهم ادامه داشت تا اینکه افسر تحقیق پرونده او را با مستندات موجود که همگی نشان می‌داد این فرد در سرقت نقش داشته، روبه‌رو کرد. متهم که دیگر راهی برای کتمان حقیقت نداشت به ناچار لب بازکرد و راز سرقت چند میلیاردی خود را بر ملا ساخت.


فرار سارقان به شمال کشور

این تبعه خارجی در اعترافاتش ضمن لو دادن ۶ همدست خود به کاراگاهان پلیس گفت: چند شب در اطراف خانه مال‌باخته کشیک کشیدیم و بعد از خارج شدن او به همراه خانواده‌اش و اطمینان از خالی بودن خانه به همراه دوستانم وارد خانه شدیم و طلا و ارز‌های خارجی که چند ده میلیارد می‌ارزید را سرقت کرده و فرار کردیم.

با اعتراف متهم اصلی دیگر متهمان این پرونده نیز چهره‌زنی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی ۶ متهم این باند سرقت ادامه داشت تا اینکه منابع اطلاعاتی پلیس خبر از شناسایی ۳ سارق فراری در شهرستان میامی دادند. این افراد پس از سرقت به شمال کشور گریخته بودند که در راه بازگشت به مشهد در دام ضابطان قضایی گرفتار شدند.

این افراد هم ابتدا منکر سرقت بودند که در رویارویی با مستندات پرونده و اطلاع از خبر دستگیری سردسته باند لب به بیان حقیقت گشودند و به جرم خود اعتراف کردند. پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه ۳ متهم دیگر پرونده هم شناسایی و در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد ردزنی و دستگیر شدند و این‌گونه بود که مأموران آگاهی با دستگیری آخرین مهره‌های این باند سرقت، پرونده آن‌ها را نیز بستند.


بازگرداندن اموال مسروقه به شاکی

روز گذشته جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: همکاران ما در اداره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی مرکز استان در این عملیات ۷ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها ۷ کیلو و ۳۰۰ گرم شمش طلا، ۱۵ هزار دلار و یورو، یک دستگاه لپ‌تاپ، تعداد ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی گردنبند طلا را کشف و ضبط کردند.

به گفته سردار ابراهیم قربان‌زاده ارزش اموال سرقتی از خانه شاکی ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است که همه این اموال سرقتی طبق هماهنگی قضایی به صاحبش بازگردانده شد.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: متهمان به دام افتاده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل و با دستور قضایی راهی زندان شدند. علاوه بر این تحقیقات همکاران ما در پلیس آگاهی برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این افراد ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->