مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در سامان‌دهی کودکان کار با اجرای طرح «سایبان مهر»

  • کد خبر: ۴۸۱۲۴
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مسئولیت‌پذیری مدیریت شهری در سامان‌دهی کودکان کار با اجرای طرح «سایبان مهر»
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار خبر داد.
سید زهیر موسوی | شهرآرانیوز؛ محمدمحسن مصحفی از اجرای طرح «سایبان مهر» با هدف توانمندسازی و حمایت از کودکان کار خبر داد و اظهار کرد: طرح «سایبان مهر» در راستای لایحه سامان‌دهی کودکان کار تعریف شده و مدیریت شهری به ویژه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در کنار دستگاه قضا فراتر از وظایف قانونی خود در این امر به صورت ویژه ورود کرده است.

وی ضمن تشریح اقدامات این سازمان با هدف حمایت از کودکان کار افزود: جمع آوری کودکان کار در برابر استثمار‌های اقتصادی و باند‌های بهر‌ه‌کشی، توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار، ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان و فرهنگ‌سازی در زمینه شیوه‌های برخورد مردم با آنان از جمله اقدامات این سازمان برای سامان‌دهی کودکان کار است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: وضعیت خاص کودکان خیابانی سبب شده تا آن‌ها در جامعه و محیط خانوادگی در معرض انواع آسیب‌های روحی، جسمی و اجتماعی قرار بگیرند به همین دلیل نیازمند انبوهی از حمایت‌ها از جمله حمایت فرهنگی، قانونی، مشاوره‌ای و آموزشی هستند.

مصحفی خاطرنشان کرد: الگوی کار کودکان در خیابان تابعی از زمینه‌های خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که کودکان را به خیابان می‌کشاند و هم زمان رفتار‌های آنان را در خیابان شکل می‌دهد. آن‌ها برای تغییر در شرایط زندگی‌شان توانایی و شناخت لازم را نداشته و سلامت آنان به خطر می‌افتد؛ بنابراین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری خارج از چهارچوب‌های وظایف خود در این امر ورود کرده و به دنبال حل معضلات این کودکان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نگاه شهروندان به پدیده کودکان کار، تکمیل‌کننده چرخه حمایت معنوی از آنان است، از عموم شهروندان تقاضا داریم به این کودکان به چشم مجرم نگاه نکنند و به‌جای کمک‌های نقدی موضوع را به نهاد‌های دست‌اندرکار اطلاع داده تا از ادامه این چرخه سوءاستفاده، کار کودک و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->