مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

«سایبان مهر» مرهمی برای بی‌مهری‌ها به کودکان کار

  • کد خبر: ۴۸۱۲۵
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
«سایبان مهر» مرهمی برای بی‌مهری‌ها به کودکان کار
معاون دادستان مشهد ضمن اهمیت تشکیل کمیته‌ای با هدف ساماندهی کودکان کار، گفت: کمیته ساماندهی کودکان کار با مدیریت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (ویژه امور صغار و محجورین) تشکیل شد و با دعوت از تمامی دستگاه‌های موظف، مطابق آیین نامه ساماندهی کودکان کار، فرآیند کار آن شکل گرفته است.
به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین زاده با بیان این خبر اظهار کرد: هدف اصلی این طرح حمایت از کودکانی است که به اجبار یا اکراه، خلاف میل و البته خلاف قانون و اخلاق به جای تحصیل، آموزش و تفریح در خیابان‌ها، به کار گمارده می‌شوند. مردم نیز در مواجهه با این پدیده در دو راهی کمک به این کودکان و بی تفاوتی نسبت به آنان مواجه می‌شوند که این موضوع به روح و روان این کودکان اسیب وارد می‌کند.

وی افزود: افزایش قابل توجه کودکان در سطح خیابان‌های شهر کاملا مشهود است؛ بنابراین ضرورت داشت که این موضوع با قید فوریت کارشناسی و بر‌اساس برنامه‌ای جامع و عملیات اجرایی آغاز شود.

عابدین‌زاده تصریح کرد: در واقع ما انجام یک جرم تحت عنوان کودک آزاری را در معابر عمومی شهر مشاهده می‌کنیم. نقش دادگستری در این طرح احصا وظایف دستگاه‌ها بر اساس مفاد آیین‌نامه، قانون و الزام دستگاه‌ها به انجام وظایف و نیز دستورات قضاتی به جهت نگهداری، تحویل به خانواده و احراز عدم صلاحیت والدین، تشکیل پرونده کیفری برای عاملین کار کودک، تحویل به مراکز درمانی، دستور قضایی به نیرویی انتظامی و... تعریف شده است. ضمنا با افرادی که از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

معاون دادستان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رده سنی کودکان بر اساس قانون شامل کلیه افراد زیر ١٨سال کودک و نوجوان است. البته کار زیر سن ١٥سال مطلقا ممنوع است.

وی اضافه کرد: طرح سایبان مهر یک طرح کاملا آینده نگر بوده و هدف اصلی ما از اجرای آن این است که در وهله اول مشکل و معضل اصلی که کودکان را به سمت کار در خیابان سوق داده احصا شود و سپس برای حل آن گام برداشته شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->