نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دو ماراتن بین‌المللی در مسیر شاهنامه مشهد

  • کد خبر: ۴۸۱۳۹
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
دو ماراتن بین‌المللی در مسیر شاهنامه مشهد
خبر احتمال برگزاری سومین دوره ماراتن ایران به میزبانی شهر مشهد در حالی روز گذشته منتشر شد که این پیکار‌ها می‌تواند یک اتفاق بزرگ برای ورزش مشهد قلمداد شود؛
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ اتفاقی که قرار است با مشارکت مدیریت شهری مشهد با فدراسیون دوومیدانی رقم بخورد. مسعود ریاضی، عضو ورزشی شورای اسلامی شهر مشهد، برای تکمیل پازل این تصمیم و هماهنگی‌های برنامه قرار است روز یکشنبه آ‌ینده به تهران برود و در محل فدراسیون دوومیدانی با هاشم صیامی، رئیس مشهدی و جدید این فدراسیون، جلسه‌ای را برگزار کند؛ جلسه‌ای که خروجی آن می‌تواند امضا‌ی تفاهم‌نامه‌ای عملی برای برگزاری این رویداد بزرگ بین‌المللی در شهر مشهد باشد.


مشهد، پایگاه ماراتن ایران می‌شود

رئیس مشهدی و جدید فدراسیون دوومیدانی در اولین گام‌های حرکت خود در این فدراسیون از توجه ویژه به ورزش دوومیدانی شهر زادگاهش مشهد، کارش را آغاز کرده است. هاشم صیامی درباره مسابقات ماراتنی که قرار است در مشهد برگزار شود، گفت: ۲ دوره رقابت‌های ماراتن ایران در دوران دبیری من در فدراسیون دوومیدانی برگزار شد؛ یکی در شیراز و دیگری در تهران. حالا تصمیم داریم این مسابقات را در مشهد برگزار کنیم و اگر خدا بخواهد و همکاری لازم صورت بگیرد، شاید اصلا این پیکار‌ها را به‌صورت سالیانه در مشهد برگزار کنیم. هاشم صیامی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با شهرداری مشهد انجام دادیم تا با مشارکت و همراهی آن‌ها سومین دوره ماراتن ایران را به میزبانی شهر مشهد برگزار کنیم.


دورخیز برای سومین دوره ماراتن

در دوره گذشته دوومیدانی ماراتن ایران که به میزبانی تهران برگزار شد، از ۵۱ کشور دنیا دوندگانی در مسابقات حاضر بودند؛ مسئله‌ای که گویا قرار است در این دوره هم تکرار شود. هاشم صیامی در‌این‌باره اظهار کرد: در این دوره هم اگر کرونا اجازه بدهد، حتما شرکت‌کنندگانی از سایر کشور‌های اسلامی خواهیم داشت و مسابقات را با وجهه‌ای بین‌المللی برگزار می‌کنیم. رئیس مشهدی فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: ماراتن‌های بزرگ در شهر‌های پرجمعیت دنیا مثل توکیو، لندن، دبی و... برگزار می‌شود و ما می‌خواهیم این رویداد مهم را به مشهد هم بیاوریم.


تور ورزشی مشهد با ماراتن ایران

سیدمسعود ریاضی قرار است نماینده مدیریت شهری مشهد در جلسه با رئیس فدراسیون دوومیدانی باشد؛ مردی که با سبقه ورزشی، چند‌صباحی است تمرینات ویژه‌ای را برای شرکت در رقابت‌های ماراتن استانبول دنبال می‌کند و به گفته خودش قرار است به‌زودی با هزینه شخصی در این ماراتن شرکت کند. ریاضی درباره برگزاری احتمالی ماراتن ایران در مشهد گفت: مشهد شهری است با اماکن تاریخی و فرهنگی زیاد و ماراتن یک رویدادی است که اماکن را به هم وصل می‌کند و تور ورزشی محسوب می‌شود. این پیکار‌ها به‌صورت هفتگی در سراسر جهان برگزار می‌شود. وی افزود: به نظر ما برگزاری مسابقات ماراتن در این اندازه جایش در کشور ما خالی است. ریاضی اذعان کرد: می‌خواستیم بعد از کرونا به‌مناسبت «پیروزی بر کرونا» چنین‌رویداد بزرگی در مشهد داشته باشیم. در‌این‌باره صحبت‌هایی هم با حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، داشتیم و خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان استان هم از این اتفاق استقبال کرده است.


۴۲‌کیلومتر و ۱۹۵‌متر تا پیروزی

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید یکی از مسیر‌های پیشنهادی برای برگزاری ماراتن ایران در مشهد، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی است. سیدمسعود ریاضی هم این مسئله را تأیید و تصریح کرد: مسیر یک مسابقه ماراتن استاندارد ۴۲‌کیلومتر و ۱۹۵ متر است و به‌طور‌معمول ۶‌ساعت زمان می‌‎برد. یکی از مسیر‌های مدنظر، بولوار شاهنامه است که البته باید در‌این‌زمینه مسیر طراحی و ترافیک منطقه بررسی شود. ریاضی یادآور شد: ماراتن باید در فصل معتدل سال برگزار شود و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم این مسابقات را ۲۵‌اردیبهشت و هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی برگزار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->