زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

نجات بیماران وخیم کرونایی با آسپرین

  • کد خبر: ۴۸۱۶۲
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
  • ۱
نجات بیماران وخیم کرونایی با آسپرین
در مطالعه‌ای جدید مشخص شده است، آسپرین دارویی که برای بیماران قلبی مفید است، احتمال مرگ و شدت بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از دیلی میل؛ دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم کرونایی که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می‌تواند بیش از چهل درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.

 

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند می‌گویند که این یافته‌ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می‌بخشد.

 

مردم از آسپرین به عنوان رقیق کننده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند. آسپرین که به عنوان داروی ضد التهابی استفاده می‌شود، این توانایی را دارد که جلوی لخته شدن خون را بگیرد و برای بیماری‌هایی که باعث افزایش غلظت خون می‌شود مفید است.

 

در این مطالعه، ۴۱۲ بیمار کرونایی با میانگین سنی ۵۵ سال که در چند ماه اخیر به دلیل ابتلاء به این عفونت در بیمارستان مریلند بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. حدود یک چهارم بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان یا بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کنترل بیماری قلبی عروقی شان، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند.

 

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش ۴۴ درصدی خطر قرارگیری در زیر دستگاه ونتیلاتور، کاهش ۴۳ درصدی خطر پذیرش در ICU و همچنین کاهش ۴۷ درصدی خطر مرگ در بیمارستان در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی‌کردند، مرتبط بود.

 

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بیهوشی در بیمارستان مریلند گفت: این نتایج نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و باید به صورت تصادفی نیز این دارو مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ديگه چه كار كنيم شهر ارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
اي كاش به مردم ياد مي داديد:
يك استكان سركه سفيد را دريك بطري خالي شيشه پاكن كن ريخته مابقي را آب بريزند و بر روي البسه خود اسپري كنند. بهترين ضدعفوني كننده ارزان و دردسترس براي مردم ضعيف مي باشد.
مقدار كمي واينكس به اندازه نصف استكان را با دوليوان آب قاطي كرده براي ضدعفوني اطراف منزل حمام و توالت ها استفاده كرد.
همشهري من. تو واقعا برادر و خواهر دين ما هستي. ماسكت را در خيابان نينداز!! بزرگواريد. رفتگران شهر ما هم مجبورند ان را بردارند. انها هم زن و بچه دارند. لطفا رعايت كن.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->