آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

ستاد استانی کرونا درباره تعطیلی مدارس مشهد تصمیمی اعلام نکرده است

  • کد خبر: ۴۸۲۰۶
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
ستاد استانی کرونا درباره تعطیلی مدارس مشهد تصمیمی اعلام نکرده است
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنوز درباره تعطیلی مدارس مشهد به ما تصمیمی ابلاغ نشده است.
گروه جامعه شهرآرانیوز | مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنوز درباره تعطیلی مدارس مشهد به ما تصمیمی ابلاغ نشده است.

مهدی مجیدی‌فر با اعلام این خبر گفت: اکنون شاخص حضور دانش‌آموزان در مدارس مشهد ۱۰ درصد است و در شهرستان‌ها و نواحی روستایی به‌ترتیب ۳۵ و ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: اینکه پرسیده می‌شود چرا برخلاف تعطیلی مدارس ۸ شهرستان خراسان رضوی، مدارس مشهد با وضعیت کرونا فعال هستند، باید بگوییم هر تصمیمی درباره تعطیلی مدارس برعهده ستاد استانی کروناست و آموزش و پرورش موظف است گزارش پایش‌های سلامت و بهداشت خود را هر هفته به این ستاد اعلام کند و گزارش‌های گذشته ما و البته دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مشهد حکایت دارد.

مجیدی‌فر خاطرنشان کرد: مدارس حاشیه شهر مشهد و برخی نواحی کم‌برخوردار، یگانه مدارسی هستند که برخی دانش‌آموزان به‌صورت حضوری تحصیل می‌کنند و از ابتدای سال تحصیلی جاری، ردیف‌بودجه ویژه‌ای برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی این مدارس در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزان ابتلا و فوت جامعه هدف آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: جامعه هدف ما نیز بخشی از کل جامعه است و به‌طبع ابتلا و فوت داشته‌ایم، اما اینکه منشأ، مدارس بوده‌اند یا سایر اماکن، نمی‌توان نظری داد و بر همین اساس مقرر شده است که اگر در کلاسی، ابتلای قطعی مشاهده شود، آن کلاس ۲ هفته مجازی خواهد بود و اگر این تعداد در کل مدرسه هم مشاهده شده باشد، مدرسه را تعطیل خواهیم کرد.

مجیدی‌فر درباره شیوه آموزش دروس عملی و دانش‌آموزانی که در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، تأکید کرد: فرایند آموزشی براساس کلاس‌های مجازی است و حتی امتحانات این دانش‌آموزان نیز غیرحضوری خواهد بود، مگر در شرایط خاص. اما درباره هنرستانی‌ها، دروس عملی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش کد‌های آموزشی برای کاهش جمعیت کلاس، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است پیش از این و براساس آخرین اعلام رسمی آموزش و پرورش خراسان رضوی، تاکنون ۲۳۲ دانش‌آموز و ۲۴۴ معلم در این استان به کرونا مبتلا شده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->