وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

۲ میلیارد مسلمان علیه توهین مکرون به پیامبر

  • کد خبر: ۴۸۲۵۲
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۲ میلیارد مسلمان علیه توهین مکرون به پیامبر
توهین مکرون به حضرت محمد (ص) با واکنش‌های تند مسلمانان دنیا همراه شده و بعید است به این زودی‌ها رئیس‌جمهور فرانسه بتواند از زیر آتش خشم مسلمانان دنیا خارج شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ توهین مکرون به حضرت محمد (ص) با واکنش‌های تند مسلمانان دنیا همراه شده و بعید است به این زودی‌ها رئیس‌جمهور فرانسه بتواند از زیر آتش خشم مسلمانان دنیا خارج شود. او پس از قتل یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشت، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان گفت که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد. پس از این حرف‌های مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.
 
کاربران عرب در توئیتر فهرستی از کالا‌های فرانسه در بازار‌های کشور‌های عربی را منتشر کرده و خواستار تحریم این اجناس شده‌اند. حتی کار به جایی رسید که مثلا رستورانی در کویت تصمیم گرفت عکس مکرون را برای لگدمال شدنش در کف زمین رستورانش نصب کند.

جالب اینجاست که بعد از واکنش‌های تند کشور‌های اسلامی به این اظهارات، باز هم فرانسه عقب ننشست و در بیانیه‌ای گفت که ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و با روحیه صلح به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهارات از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم. البته بخش‌های دیگر بیانیه نشان می‌دهد که آن‌ها کاملا از ادامه‌دار بودن تحریم کالاهایشان توسط ۲ میلیارد مسلمان و همچنین واکنش تند آن‌ها در ادامه که شاید به امنیت فرانسه هم خدشه وارد کند، ترس دارند.
 
در کشور خودمان هم واکنش‌های زیادی به این اتفاق صورت گرفته است، ازجمله طرح جلد روزنامه وطن امروز که واکنش‌های مجازی زیادی به همراه داشت. مصطفی صاحبی، نویسنده ستون طنز «بیا فالت بگیرم»، هم بعد از اینکه خودش رباعی طنزی در هجو مکرون نوشت، از شاعران دیگر هم در یک چالش دعوت کرد که هجویاتی در این موضوع بنویسند. ما که نتوانستیم تمام رباعیات این چالش را برایتان چاپ کنیم، ولی بگذارید دست‌کم شعر صاحبی را برایتان بیاوریم.
ما خنده به احمقان کلاش کنیم
ما ذات پلید دشمنان فاش کنیم
تا اینکه ببندیم دهانت را هم
باید همه در دهان تو ... فلفل بریزیم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->