مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پروژه حرم مطهر رضوی را باقدرت به نتیجه می‌رسانیم | ما نه اهل حاشیه‌ایم نه کاسب حاشیه!

  • کد خبر: ۴۸۲۷۷
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
شهردار مشهد: پروژه حرم مطهر رضوی را باقدرت به نتیجه می‌رسانیم | ما نه اهل حاشیه‌ایم نه کاسب حاشیه!
رئیس شورای شهر مشهد گفت: مهم‌ترین دغدغه شهرداری در منطقه ثامن برگرداندن فضای زندگی و فعالیت به این محیط است.

 طنین همتی | شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در آیین افتتاح ۳۵ پروژه شهری در منطقه ثامن شهرداری مشهد گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در شورای پنجم و مدیریت شهری برگرداندن فضای زندگی و فعالیت به این محیط است که به زیرساخت نیاز دارد.


وی ادامه داد: از ۳ سال گذشته تغییرات مثبتی در بافت پیرامون حرم شاهد هستیم و خوشبختانه این زیرساخت‌ها با تلاش بی‌وقفه به نتیجه رسیده است.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برخی آمار‌ها نشان می‌دهد معادل ۱۰ سال کار زیرساختی در بافت پیرامون شهر مشهد کار انجام شده است، اظهار کرد: تأکید ما حفظ هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی در این منطقه بوده است تا آنچه باقی مانده است، حفظ شود. بر این اساس، نام‌گذاری‌ها در این منطقه در حال احیا و در راستای هویت‌بخشی است.


حیدری در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی همه باید کمک کنند تا تأخیر چندین ساله این بافت را جبران کنیم.


وی در ادامه یادآور شد: اماکن مذهبی که در فضا و محدوده این طرح هستند، بر اساس فتوا‌های عالمان دینی، در فضا‌های عمومی امکان تغییر آن به احسن وجود دارد. از ابتدای طرح و بازسازی بافت پیرامون حرم ۱۹ مسجد و حسینیه تخریب شده که همه مراحل قانونی آن طی شده و اوقاف در قبال آن پول یا اماکن مذهبی بهتری دریافت کرده است. اما متأسفانه فضاسازی‌های بدی برای مدیریت شهری ایجاد شده است.


حیدری یادآور شد: در این منطقه تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده و مردم باید خودشان گذشته این منطقه را با الان مقایسه کنند. پیاده‌روسازی، فضای سبز و ره‌باغ‌هایی که ایجاد شده است به قدرشناسی نیاز دارد. ما به‌صراحت اعلام می‌کنیم آنچه اتفاق افتاده، بر مدار قانون و استنادات دقیق بوده است و نتیجه این تلاش و فعالیت، با همراهی و همت همه دست‌اندرکاران محقق خواهد شد.

 

حرم شهر افتخار ما خواهد شد

شهردارمشهد  نیز در این مراسم گفت: پروژه ما در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی «حرم شهر رضوی» نام دارد و تأکید ما در این پروژه ایجاد زیرساخت‌ها و مسیر‌های تشرف است.

 

محمدرضا کلائی  اظهار کرد: ایجاد زیرساخت، مسیر‌های تشرف و امکانات حمل‌ونقل و فضایی که حال‌وهوای معنوی را به زائر منتقل کند، از اولویت‌های ما در بافت پیرامون حرم است.


وی گفت: هدف مدیریت شهری، تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد شهری مناسب برای استفاده شهروندان است. برنامه‌هایی که تاکنون اجرا شده، سختی‌های بسیاری داشته است و علاوه‌بر مباحث مالی، موانع بزرگی را پشت سر گذاشتیم.


شهردار مشهد تصریح کرد: اعداد تملک اطراف حرف ارقام کمی نیست. هزینه‌های تملک در این نقطه بسیار زیاد است. کسانی که روند را می‌بینند، اگر منصف باشند، می‌بینند که واقعا عملکرد مقبولی تا به این جای کار بوده است.


کلائی با بیان اینکه در پروژه مهم منطقه ثامن همه دست‌به‌دست هم دادیم، ادامه داد: ما نه اهل حاشیه‌ایم، نه کاسب حاشیه و می‌دانیم چه کار باید بکنیم و می‌دانیم چه کار می‌کنیم، اما منکر ضعف نیستیم و پذیرای انتقاد هستیم. پروژه حرم مطهر رضوی را باقدرت به نتیجه می‌رسانیم. شهرداری مشهد ورود به حاشیه را نقطه مرگ خود می‌داند و قصد دارد که محکم و مقتدر پیش برود.

 

۵ مسجد در بافت اطراف حرم درحال ساخت است

شهردار منطقه ثامن نیز در آیین افتتاح هم‌زمان ۳۵ پروژه شهری در محل تپل‌محله شارستان رضوی اظهار کرد: پروژه‌های جاری به‌طور عمده در بخش ایجاد زمین و ره‌باغ است. در ۳ سال گذشته شارستان رضوی ضعیف‌ترین محله از نظر رفت‌وآمد شناخته شده بود.


نعمتی ادامه داد: اجرای خیابانی با مساحت ۵۵ هزار مترمربع در مرکز مشهد در فاصله ۱۵۰ متری حرم مطهر رضوی برنامه بسیار سنگینی است و جدا از مباحث مالی، تعاملات برای خرید خانه‌هایی که سد راه این برنامه شدند نیز کار را بسیار دشوار کرده است؛ ۲۵۱ پلاک به مساحت ۳۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع در این منطقه وجود دارد.


وی بیان کرد: افتتاح این خیابان ۳ منطقه را به یکدیگر متصل می‌کند. از ۳ سال گذشته تاکنون مدیریت جدید تصمیم بر این داشته است که به زیرساخت‌های اطراف حرم مطهر مانند ره‌باغ، تونل انرژی، خانه‌های تاریخی، اماکن مذهبی و نظایر این‌ها رسیدگی کند، به‌عنوان مثال ۵ مسجد در اطراف حرم به مساحت ۴۷۰۰ متر مربع در دست احداث است.


شهردار منطقه ثامن خاطرنشان کرد: در اجرای زیرساخت‌ها، شهرداری توانسته است به ۱۶/۶ درصد پیشرفت فیزیکی برسد که این رقم معادل بیش از ۱۰ برابر کل اجرای طرح از چندین سال گذشته بوده است.

 

 

شهردار مشهد شهردار مشهد شهردار مشهد شهردار مشهد شهردار مشهد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->