انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونگی ساخت رزومه انگلیسی برای پروژه فریلنسری خارجی

  • کد خبر: ۴۸۲۹۲
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
چگونگی ساخت رزومه انگلیسی برای پروژه فریلنسری خارجی
نحوه ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای در سایتهای فریلنسر خارجی برای گرفتن پروژه خارجی کارفرمایان بین المللی در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

گزارش آگهی

در چند سال اخیر بازار کار مشاغل دورکاری یا به اصطلاح آزادکاری (Freelancing) در ایران بسیار رشد کرده است و به لطف موج دیجیتالیزه شدن کسب و کارها، مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ، IT، کدنویسی، نرم افزار، عکاسی، گرافیک، تولید محتوا و... رونق بسیاری گرفته است. طبق آمارهای بدست آمده حدود 30 درصد از جامعه مشاغل مذکور بصورت فریلنسری مشغول بکار هستند که فقط 1 درصدشان در بازارهای بین المللی حضور دارند. عمده دلیل پایین بودن سهم فریلنسرهای ایرانی از بازارهای جهانی را میتوان به تحریم ایرانیان در پلتفرمهای آنلاین فریلنسری خارجی، عدم تسلط کافی به زبان خارجی و عدم اهمیت فریلنسرها به ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای ربط داد که مسائلی قابل حل نیز هستند. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیقتر به موضوع اهمیت رزومه شغلی داشته باشیم پس همراه ما باشید :

 

نگاه کارفرمایان به رزومه شماست

اگز خودتان را جای یک کارفرما بگذارید و برای پروژه ای نیاز به یک فرد متبحر و باتجربه داشته باشید، چگونه شخص مورد نظرتان را پیدا میکنید؟ شما در مقام یک کارفرما قطعا ترجیح میدهید که پروژه خود را به یک متخصص بسپارید و برای تشخیص تخصص افراد طبیعتا رزومه آنها را ملاک در نظر میگیرید. کارفرمایان خارجی بسیار سختگیر هستند و مو را از ماست بیرون میکشند و حالا شما در نقش یک فریلنسر هستید و باید به بهترین شیوه ممکن تواناییها، تخصصها، مهارتها و انگیزه های خود را به آنها نشان دهید. داشتن یک رزومه حرفه ای بین المللی استاندارد میتواند عالی ترین شیوه برای پروموت و به رخ کشیدن تواناییهای شما برای کارفرمایان باشد چرا که رزومه شغلی شما در واقع ویترین مهارتهای شماست و باید آن را طوری بنویسید که کارفرمایان را میخکوب کند. در این مقاله ترفندهایی به شما میگوییم که بتوانید رزومه بین المللی حرفه ای بسازید تا با اعتمادبنفس بالایی بتوانید وارد میدان رقابت سخت بازارهای جهانی شوید.

 

برای هر کارفرما رزومه اختصاصی بسازید

بسیار دیده شده است که اغلب فریلنسرها یک رزومه انگلیسی جنرال میسازند و آن را به همه میفرستند! دقت داشته باشید اگر هدفتان استخدام تمام وقت در کمپانی های خارجی و مهاجرت شغلی باشد، ساخت رزومه انگلیسی جنرال یا عمومی به همراه نوشتن کاورلتر شغلی (برای اختصاصی کردن رزومه) یک کار صحیح و اصولی محسوب میشود اما وقتی فریلنسر هستید و طبیعتا نمیتوان کاورلتری به رزومه الصاق کنید، بهتر است که برای هر کارفرما یک رزومه انگلیسی جداگانه و اختصاصی ارسال کنید. قبل از ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای خود باید محتویات آگهی پروژه کارفرما را با دقت بخوانید، نیازهای ایشان را تشخیص دهید و آرایش و کلمات کلیدی محتویات رزومه خود را بر اساس نیازهای کارفرما و اهداف پروژه تنظیم کنید. رعایت همین نکته میتواند تاثیر چشمگیری در پروژه گرفتن در وبسایتهای فریلنسری خارجی (مانند fiverr و upwork) برای شما به ارمغان بیاورد تا بتوانید گوی سبقت را از رقبان هندی و پاکستانی که بازارهای جهانی فریلنسری را قبضه کرده اند، بربایید.

 

قید کردن مهارتهای نرم در رزومه

مهارت‌های نرم همان ویژگی‌ها و تواناییهای ذاتی شما هستند. مانند مهارت‌های ارتباطی، وفق‌پذیری یا سازگاری با محیط، کار گروهی، مسئولیت پذیری، منظم بودن، پشتکار بالا داشتن و... کارفرمایان خارجی ترجیح میدهند پروژه خود را به دست کسانی بسپارند که پختگی شخصیتی داشته باشند، متعهد و مسئولیت پذیر باشند و علاقه مند به team working باشند. شما میبایست در پروسه نگارش و ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای خود علاوه بر درج مهارتهای سخت (همان مهارتهایی که در شغل خود دارید) به مهارتهای نرم نیز توجه ویژه داشته باشید.

 

بیان حرفه ای تجربیات شغلی

شاید به جرات بتوان گفت کلیدی ترین بخش رزومه شغلی هر متخصصی، بخش سوابق و یا تجربیات کاری اوست که میبایست با دقت و وسواس زیادی نوشته شود. اگر بخواهیم آب پاکی را روی دست تان بریزیم باید بگوییم چنانچه تجربیات، سوابق و کارنامه خوبی در شغل و حرفه خود نداشته باشید نمیتوانید در عرصه بین المللی پروژه های خوبی بگیرید. اما این را هم باید توجه داشته باشید اگر فردی باتجربه در حرفه خود هستید و چنانچه نتوانید تجربیات کاری خود را به درستی در رزومه خود نشان دهید، قافله را باختید. خوشبختانه یا متاسفانه نکات بسیار زیاد و ریزی در رزومه نویسی وجود دارد و معمولا نگارش و ساخت رزومه انگلیسی بین المللی که دارای استانداردهای جهانی باشد روزها به طول می انجامد. ما توصیه میکنیم که به صفحه نحوه نوشتن رزومه کاری مراجعه کنید تا بتوانید به رایگان بسیاری از این نکات را یاد بگیرید.

 

تاثیر گذاشتن روی ذهن و قلب کارفرما

اگر متخصص کارکشته ای باشید احتمالا در انجمن های تخصصی مختلفی عضو هستید و در قالب مسئولیتهای اجتماعی امور خیرخواهانه ای انجام داده اید مثل تدریس رایگان مهارتهای شغلی به کودکان نیازمند، سخنرانی در همایش های تخصصی مختلف و... چنانچه این قبیل امور را انجام داده اید میتوانید در رزومه خود آنها را قید کنید (بشرطی که مرتبط با شغل شما باشد) چرا که اغلب کارفرمایان خارجی ترجیح میدهند با کسانی وارد تعاملات بیزینسی شوند که پولکی نباشند.

 

از رزومه نویسان متخصص کمک بگیرید

ورود به بازارهای جهانی سختی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد و شما بعنوان یک فریلنسر میبایست از همین ابتدا نگاهی اصولی به کل ماجرا داشته باشید. باید باور داشته باشید که ورود به بازارهای جهانی بدون داشتن یک رزومه انگلیسی حرفه ای، بی معناست زیرا رزومه، برگ برنده شماست و پروژه گرفتن شما در بازارهای رقابتی جهانی منوط به پیروزی رزومه شما در میدان جنگ رزومه هاست. نگارش، طراحی، تنظیم و ساخت رزومه انگلیسی حرفه ای که دارای استانداردهای بین المللی باشد، کار آسانی نیست و توصیه میکنیم که با مراجعه به صفحه رزومه انگلیسی از رزومه نویسان اولین مرکز تخصصی رزومه نگاری بین المللی در ایران (رزومه پرو resumepro.ir) کمک بگیرید.

همچنین اگر در حال حاضر رزومه ای در دست دارید و میخواهید آن را برای کارفرمایان خارجی اپلای کنید، پیشنهاد میکنیم که دست نگه دارید؛ ابتدا رزومه خود را در سایت resumepro.ir آپلود کنید و منتظر تماس رزومه نویسان متخصص برای راهنمایی و مشاوره کاملا رایگان باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->