سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه با بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد
سرخط خبرها

آلکنو و کاستلانی، محتمل‌ترین گزینه‌ها برای سرمربیگری تیم ملی والیبال

  • کد خبر: ۴۸۳۷۲
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
آلکنو و کاستلانی، محتمل‌ترین گزینه‌ها برای سرمربیگری تیم ملی والیبال
داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از انتخاب سرمربی تیم ملی ایران از بین ۲ مربی روسی و آرژانتینی خبر داده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛  فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال خیلی طولانی و کمی آزاردهنده شده و پیگیری رسانه‌ها و اهالی این رشته در ماه‌های اخیر نیز به جایی نرسیده است. مدت‌هاست که داورزنی با برگزاری جلسات مختلف با کمیته فنی و هیئت‌رئیسه به فهرست پنج‌نفره‌ای از مربیان خارجی رسیده تا یکی از آن‌ها را به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران در المپیک توکیو معرفی کند.
 
«ولادیمیر آلکنو»، «دجورجی»، «کاستلانی»، «جیانی» و «لورزنتی»، ۵ مربی خارجی در فهرست نهایی فدراسیون والیبال بودند که کمیته فنی قرار بود از بین آن‌ها به گزینه نهایی برسد. حالا بعد از اینکه فدراسیون با این ۵ گزینه مذاکره کرده و از آن‌ها برنامه خواسته، گویا رقابت بین ۲ گزینه باقی مانده است و گزینه‌های ایتالیایی یعنی دجورجی، جیانی و لورنزتی از فهرست فدراسیون کنار رفتند؛ اگرچه فدراسیون تا همین یکی‌دو روز قبل منتظر اعلام برنامه از‌سوی یکی از آن‌ها مانده بود و پاسخی دریافت نکرد.
 
 

داورزنی: یک روس، یک آرژانتینی و یک ایتالیایی گزینه‌های نهایی ما هستند

محمدرضا داورزنی روز گذشته درباره تعیین‌تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال و طولانی‌شدن روند این انتخاب گفت: بر اساس تصمیماتی که کمیته فنی فدراسیون گرفت، با ۵ مربی طراز‌اول دنیا وارد مذاکره شدیم که از‌این‌تعداد به ۳ مربی روس، آرژانتینی و ایتالیایی رسیدیم. از مربی روس و آرژانتینی برنامه‌ها را گرفته‌ایم. مربی ایتالیایی قرار بود هفته گذشته برنامه‌اش را ارائه دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ البته این مربی در حال رصد وضعیت والیبال ایران است. رئیس فدراسیون والیبال در ادامه عنوان می‌کند: اکنون ما بین مربی روسی و آرژانتینی باید یک نفر را انتخاب کنیم که این تصمیم را با مشورت کمیته فنی انجام می‌دهیم. ان‌شاءالله در هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌شود و مربی تیم را انتخاب می‌کنیم.


آلکنو و کاستلانی، محتمل‌ترین گزینه‌ها

با توجه به صحبت‌های داورزنی به نظر می‌رسد ولادیمیر آلکنو، سرمربی فعلی تیم زنیت‌کازان و سرمربی سابق تیم ملی روسیه و همچنین دنیل کاستلانی، سرمربی فعلی تیم اولشتین و سرمربی سابق تیم ملی لهستان، گزینه‌های نهایی فدراسیون هستند. آلکنو کارنامه قابل‌قبولی چه در زنیت‌کازان و چه در تیم ملی روسیه از خود برجای گذاشته و از اقبال خوبی در ایران نیز برخوردار است.
 
سرمربی سابق تیم ملی روسیه که این‌روز‌ها بعد از یک سال وقفه به نیمکت زنیت‌کازان بازگشته، در مصاحبه خود با یک سایت روس پیش‌تر درباره قرار‌گرفتن در فهرست گزینه‌های فدراسیون ایران برای المپیک توکیو گفت: خیلی زود است که در‌مورد چیزی صحبت کنیم. فدراسیون والیبال ایران برای همکاری با من ابراز‌تمایل کرده است. حضور در چهارمین المپیک متوالی برای من بسیار جذاب و درخور‌توجه است. همه‌چیز بین من و ایران در حد مذاکره بوده و هنوز حرفی از امضای قرارداد نشده است. از صحبت‌های آلکنو این‌طور برمی‌آید که مذاکرات فدراسیون با او در جریان است و این مربی صاحب‌نام هم بدش نمی‌آید که با ایران در المپیک توکیو حاضر شود.
 
از‌سوی‌دیگر کاستلانی، بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین، که فصل قبل با سیدمحمد موسوی در اولشتین لهستان کار می‌کرد و سابقه سرمربیگری در تیم ملی لهستان را هم دارد، در عرصه باشگاهی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است و می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی در المپیک باشد. دنیله کاستلانی در تیم‌های پروجا ایتالیا، اسکرابلچاتوف، زاکسا و ایندکپول لهستان و تائوباته برزیل به‌عنوان سرمربی فعالیت کرد و سابقه حضور در تیم‌های ملی لهستان، آرژانتین و فنلاند را نیز در کارنامه دارد. یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا، یک قهرمانی پان‌آمریکن، یک قهرمانی چلنج‌کاپ اروپا، یک قهرمانی لیگ برزیل، ۳ قهرمانی لیگ لهستان، یک قهرمانی لیگ آرژانتین، یک قهرمانی جام واگنر و‌... موفقیت‌هایی بوده که کاستلانی به دست آورده است.


بلاتکلیفی شش‌ماهه

بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی والیبال از مرز شش‌ماهگی هم گذشته و وعده‌های رئیس فدراسیون هم مبنی‌بر اعلام نام سرمربی جدید فعلا عملی نشده است. این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که لیگ برتر در یک ماه اخیر در جریان بود و خیلی از بازیکنان ملی‌پوش هم در تیم‌های مختلف مشغول بازی بودند، اما با شیوع موج جدید کرونا این رقابت‌ها هم تعطیل شد و فعلا چراغ سالن‌های والیبال خاموش است. مشخص نیست چه کسی مسئولیت رصد‌کردن عملکرد بازیکنان را در لیگ برتر برعهده دارد و در‌نهایت تیم المپیکی ایران چگونه انتخاب می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->