کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
سرخط خبرها

پیوند قلب همچنان در مشهد انجام نمی‌شود | در انتظار هزارمین اهدای عضو

  • کد خبر: ۴۸۴۲۳
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
پیوند قلب همچنان در مشهد انجام نمی‌شود | در انتظار هزارمین اهدای عضو
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه‌به اینکه پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و این بیمارستان اکنون به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، همچنان پیوند قلب در مشهد انجام نمی‌شود.

لیلا جانقربان-شهرآرانیوز| مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه‌به اینکه پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و این بیمارستان اکنون به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، همچنان پیوند قلب در مشهد انجام نمی‌شود.


دکتر ابراهیم خالقی اظهار کرد: پیوند کبد در بیمارستان منتصریه مشهد همچنان به‌دلیل شرایط وخیم دریافت‌کنندگان درحال انجام است و پیوند کلیه نیز بعد از برگزاری دوره‌های توجیهی باتوجه‌به شرایط کرونا برای خانواده‌ها، به‌زودی در همین بیمارستان انجام خواهد شد. باتوجه‌به شرایط کرونا و خطراتی که وجود دارد، شرایط را برای خانواده‌ها توضیح می‌دهیم و انتخاب ادامه روند دیالیز یا پیوند عضو برعهده خود افراد است.

اهدای کبد زنده فقط از والدین

این مقام مسئول درباره اهدای بخشی از کبد افراد زنده گفت: اهدای بخشی از کبد فقط برای بچه‌های زیر ۱۰ سال با وزن ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم امکان‌پذیر است که این اهدا فقط از طرف والدین پذیرفته می‌شود. در اهدای بخشی از کبد، گیرنده همیشه بچه است و این عمل برای بزرگ‌سالان امکان‌پذیر نیست.

۹۹۹ اهدای عضو در مشهد انجام شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: تاکنون ۹۹۹ عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است. آخرین عمل پیوند ۳ روز قبل انجام شد که کبد زنده‌یاد حسین دورافکن‌زاد، پنجاه‌وپنج‌ساله از مشهد به خانمی شصت‌وپنج‌ساله و قرنیه‌های مرحوم به ۲ نفر دیگر اهدا شد، همچنین بخشی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای بیماران نیازمند منتقل شد.

 

 

کاهش ۸۰ درصدی اهدای عضو

خالقی درباره کاهش تعداد اهدای عضو در مشهد باتوجه‌به شرایط کرونا اظهار کرد: به‌علت شیوع کووید ۱۹ بسیاری از موارد مرگ مغزی در آی‌سی‌یو دچار این ویروس می‌شوند یا پیش از آن با این ویروس درگیر بوده‌اند که امکان اهدا با این شرایط وجود ندارد. از ابتدای امسال ۱۶ اهدای عضو از مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده و به ۹۶ نفر عضو یا بافت اهدا شده است.


مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲ پیوند کبد، یک پیوند کلیه و کبد و یک پیوند کلیه و پانکراس امسال در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شد و ۱۳ پیوند کلیه و ۲ پیوند کبد از موارد اهدایی مشهد در بیمارستان شیراز انجام شد. همچنین ۲ پیوند قلب از اهداکنندگان مشهدی در تهران انجام شد.


خالقی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، ۱۲۵ اهدای عضو انجام شده است که امسال باتوجه‌به شیوع کووید ۱۹ موارد اهدا حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش فقط به‌دلیل بیماری کرونا بوده است و موارد مرگ مغزی یا رضایت خانواده‌ها کاهش نداشته است.


تزریق بیش از ۸۰۰ واکسن آنفلوانزا

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تزریق واکسن به دریافت‌کنندگان عضو گفت: واکسن آنفلوانزا برای بیماران پیوندی در اختیار بیمارستان منتصریه قرار گرفته است که همه افرادی که پیوند انجام داده‌اند، برای دریافت این واکسن می‌توانند مراجعه کنند.


خالقی افزود: تاکنون ۸۸۰ واکسن آنفلوانزا به بیماران پیوندی در این بیمارستان تزریق شده است. تزریق این واکسن کاملا رایگان است و افراد دریافت‌کننده عضو حتی اگر در مشهد عمل خود را انجام نداده باشند، باز هم می‌توانند در این بیمارستان واکسن دریافت کنند و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->