تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

جنایت ۴ جوان با اسلحه و چاقو

  • کد خبر: ۴۸۶۲
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
جنایت ۴ جوان با اسلحه و چاقو
پلیس آگاهی خراسان رضوی از راز دو قتل فجیع پرده برداشت

مهدی قرآنی - عقربه های ساعت دقایق بامدادی را نشان می داد که خودروی آمبولانس داخل حیاط بیمارستان امام رضا(ع) مشهد متوقف شد و بلافاصله عوامل بخش اورژانس که از قبل منتظر رسیدن بیمارشان از شهرستان تربت جام بودند، به سراغ پسر جوان رفتند. آثار جراحت بر روی اندام پسرک حاکی از اصابت گلوله سلاح شکاری بود و حال وخیم او نیز موجب شد تا سریعا در بخش مراقبت های ویژه بستری شود.اقدامات درمانی پزشکان اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ادامه داشت اما پسر جوان به دلیل شدت جراحت وارده جانش را از دست داد و پرونده زندگی اش برای همیشه بسته شد. مرگ این جوان بیست ودو ساله بلافاصله به پلیس گزارش شد و طولی نکشید که پای عوامل آگاهی و قضایی به محل بیمارستان باز شد.پرونده پزشکی متوفی در تاریخ هجدهم مرداد ماه امسال در یکی از بیمارستان های باخرز تشکیل شده بود. طبق این گزارش متوفی به دلیل جراحت ناشی از اصابت گلوله سلاح شکاری به این بیمارستان منتقل شده که به دلیل شدت مصدومیت بلافاصله به یکی از بیمارستان های تربت جام و پس از آن به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل می گردد.

 

شلیک به سمت خودروی مقتول
پرونده این قتل با مرگ مشکوک جوان بیست ودو ساله نزد اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی گشوده و تحقیقات میدانی به دستور سرهنگ شفیع زاده، سرپرست پلیس آگاهی استان آغاز شد. کارآگاهان اداره جنایی پلیس در قدم اول به سراغ شاهد این حادثه که او نیز زخمی شده بود رفتند. این پسر جوان مدعی شد: « با متوفی داخل خودروی پژو پارس او بودیم که دو فرد ناشناس راهمان را گرفتند. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. یکی از متهمان با سلاح شکاری به سمت مقتول نشانه و شلیک کرد. خون زیادی از او می رفت. هول شده بودم و بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.»
تنها شاهد این جنایت در پاسخ به سؤال کارآگاهان پلیس مبنی بر اینکه مقتول با شخصی دشمنی داشت، گفت: « من متهمان را نمی شناسم و تا به حال هم آن ها را ندیده بودم و فکر هم نمی کنم که متوفی با آن ها دشمنی داشته باشد.»


دستگیری قاتلان در قم
با به دست آمدن این سرنخ پرونده، طی هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و عملیات شناسایی و ردزنی متهمان آغاز شد. بررسی های میدانی این پرونده ادامه داشت تا اینکه بر اساس برخی مستندات هویت دو متهم فراری فاش شد و طولی نکشید که مجریان قانون رد آن ها را در شهر قم زدند.
کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان پس از شناسایی متهمان طی اخذ نیابت قضایی به سراغ آن ها رفتند و در اقدامی غافل گیرانه این افراد را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده دو جوان بیست ویک و بیست ودو ساله هستند که پس از دستگیری به مشهد منتقل شدند. آن ها در جلسات بازجویی به قتل اعتراف کرد ند اما هنوز علتی از این جنایت و اینکه چه انگیزه ای از قتل پسر بیست ودو ساله داشته اند، مشخص نیست و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.


اعلام مفقودی جوان 27ساله
هنوز زمانی از بسته شدن این پرونده نگذشته بود که پرونده قتل دیگری کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی را درگیر خود کرد. سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح ابعاد این پرونده جنایی گفت: هفدهم شهریور در پی اعلام مفقودی پسری جوان در مه ولات، تیمی از همکاران ما در پلیس آگاهی این شهرستان وارد عمل شدند. مأموران در همان دقایق ابتدایی تحقیقاتشان خودروی پراید متعلق به جوان مفقود شده را در جاده مشهد به تربت حیدریه که به طور کامل سوخته بود، کشف کردند. با پیدا شدن خودروی سوخته احتمال فوت فرد مفقودی به میان آمد و فرضیه جنایت مطرح شد.
سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: کارآگاهان پلیس با به دست آوردن این سرنخ و بررسی یکسری شواهد موجود رد متهمان را تا شهرستان کاشمر زدند از همین رو طی هماهنگی قضایی و همکاری فرماندهی پلیس آگاهی کاشمر، کار تحقیقاتی این پرونده گسترده شد و طولی نکشید که نتیجه این تحقیقات مجریان قانون را به سمت دو جوان تبعه خارجی کشاند. ضد و نقیض گویی این دو جوان بیست وهفت و بیست ونه ساله حکایت از رازی مخوف داشت که آن ها حاضر به بیانش نبودند.
این مقام ارشد پلیس آگاهی استان بیان کرد: ضد و نقیض گویی متهمان ظن مأموران را بر آن داشت تا این افراد را دستگیر و به مقر فرماندهی خود ببرند ازاین رو هنوز زمانی از تحقیقات پرونده نگذشته بود که دو جوان خارجی پرده از راز قتلی هولناک برداشتند. یکی از متهمان مدعی شد که به دلیل اختلاف با جوان مفقود شده او را به بهانه ای به بیابان های اطراف فیض آباد کشانده و با ضربات چاقو به قتلش رسانده اند.


آتش زدن خودروی مقتول داخل دره
به گفته شفیع زاده متهمان پس از ارتکاب جنایت با حفر گودالی متوفی را مدفون کرده و سپس خودروی او را به نزدیکی رباط سنگ واقع در جاده مشهد-تربت حیدریه برده و داخل یک دره به آتش می کشند.
سرپرست پلیس آگاهی استان با اشاره به زوایای پنهان این پرونده بیان کرد با دستور مقام قضایی عملیات تجسس برای کشف متوفی در محلی که متهمان در اعترافاتشان به آن اشاره کرده بودند آغاز شد و طولی نکشید که پسر بیست وهفت‌ساله در حالی که داخل گودالی مدفون و آثار جراحات زیادی ناشی از ضربات متعدد چاقو داشت، کشف و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
هنوز علت این حادثه مشخص نیست و تحقیقات پلیس آگاهی در این باره ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->