جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بهره‌برداری از ۳ سالن پردیس تئاتر مشهد در تیر ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۴۹۳۵۷
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
بهره‌برداری از ۳ سالن پردیس تئاتر مشهد در تیر ۱۴۰۰
احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره پروژه پردیس تئاتر مشهد گفت: طبق جدول زمان‌بندی جدید، فاز اول پردیس تئاتر شهر مشهد شامل بلک‌باکس‌ها تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.
کوچک‌زاده | شهرآرانیوز - پروژه پردیس تئاتر مشهد از هفتم آذر سال گذشته آغاز شد و مدتی عملیات اجرایی آن به تأخیر افتاد. پروژه‌ای در ۱۲هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار مترمربع فضا برای توقفگاه خودرو که سالن اصلی این مجموعه از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا و ۷۰۰صندلی برخوردار است میزان پیشرفت این پروژه را در گفتگو با احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد جویا شدیم و همچنین درباره مصوبه حمایتی شورای شهر از هنرمندان در شرایط همه‌گیری کرونا و از فعالیت‌های اخیر کمیسیون فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر شهر شنیدیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره پروژه پردیس تئاتر مشهد گفت: طبق جدول زمان‌بندی جدید، فاز اول پردیس تئاتر شهر مشهد شامل بلک‌باکس‌ها تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

احسان اصولی گفت: با وجود تأخیر سه‌ماه‌و‌نیمه از زمان آغاز عملیات اجرایی به دلیل اختلاف نظر بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی درباره کاربری زمین این مجموعه، تا زمانی که کار به شکل عینی شروع شد، سرانجام پروژه به جریان افتاد.

به گفته او در برنامه زمان‌بندی جدید سازمان عمران شهرداری، اولویت در تکمیل و آماده‌سازی سه بلک‌باکس این مجموعه به دلیل تقاضای بیشتر از سوی اهالی فرهنگ و هنر است. تکمیل سالن اصلی و جزئیات آن نیز بعد از تیر ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

اصولی با بیان اینکه پروژه در سه شیفت کاری در حال انجام است، گفت: ما هر دو هفته یک بار از پروژه بازدید می‌کنیم و گزارش‌ها را هم به صورت روزانه دریافت می‌کنیم و همه این‌ها نشان می‌دهد که پروژه با سرعت عمل خوبی جلو می‌رود و آن عقب‌افتادن هم با سرعت خوبی در حال جبران است. او تصریح کرد: پروژه را در حال تکمیل می‌بینیم و امیدواریم در همان تیر ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری سه سالن بلک‌باکس باشیم.


خرید خدمت


اما رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد درباره حمایت از هنرمندان و حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر در شرایط همه‌گیری کرونا و رکود حاصل از آن برای این مشاغل گفت: مصوبه‌ای در شورا به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این شرایط اختصاص داده‌ایم و قالب و شکل کار را به صورت خرید خدمت تعریف کرده‌ایم. در واقع خرید خدمت، تضمینی برای خریداری صندلی‌های خالی گروه‌های مختلف تئاتری و سالن‌های سینمایی بود.

اصولی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه شهرداری بسته شده است، گفت: براساس معرفی‌هایی که اداره ارشاد انجام می‌دهد، از موسسات، گروه‌ها و مجموعه‌ها بر مبنای خرید خدمت حمایت می‌شود. اما متأسفانه فاصله بین موج اول و دوم و سوم، به گونه‌ای بود که این فعالیت‌ها فرصت و مجال شکل‌گرفتن و انجام پیدا نکرد.

او افزود: در این ماه‌ها سینما‌ها بسته بودند و بسیاری از سینماداران توجیهی برای بازکردن سینما نداشتند. در بحث تئاتر هم به‌جز یک گروه تئاتر، از زمان شروع این همه‌گیری، یک نمایش هم به روی صحنه نرفت. البته امیدواریم از این شرایط عبور کنیم و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بتواند این مصوبه شورای اسلامی مشهد را پیگیری و اجرایی کند.

اما اصولی درباره فعالیت‌های اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: در سال آخر بیشتر پیگیر محقق‌شدن مصوبات سه سال گذشته هستیم. مثل پروژه تاسیس پردیس تئاتر که یکی از مصوبات جدی ما بوده است. بحث کمک‌رسانی و امدادرسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه یکی دیگر از موضوعات پیگیری ماست. طرح «سایه‌بان مهر» نیز با موضوع جمع‌اوری و ساماندهی کودکان کار در سطح شهر مشهد هم موضوع مهم دیگری بوده است که باید به سرانجام برسد.

او افزود: در بحث فرهنگی و هنری هم، «مشهد ۱۴۰۰» را در قالب استقبال از بهار دنبال می‌کنیم. کمک به گروه‌های مختلف در طراحی طرح تفصیلی شهر مشهد نیز اقدام دیگری است تا بتوانیم با کمک به این بخش از فعالیت‌هایی که در زیر ساخت‌های فرهنگی شهری تأثیر دارند، مساعدت و تسهیلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به وجود بیاوریم.
 
 
 
شهرآر از حال و روز هنرمندان تئاتر که به حمایت‌های دولتی چشم دارند گزارش می‌دهد
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->