سرخط خبرها

عزادار واقعی باشیم

  • کد خبر: ۴۹۴۱
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
عزادار واقعی باشیم
محبوبه فرامرزی دبیر شهرآرامحله منطقه ۲

با اینکه چند کیسه زباله بزرگ و سطل‌های ویژه زباله اطراف ایستگاه صلواتی بود اما باز هم دور تا دور را ظروف یک بار مصرف فرا گرفته بود. هنوز چند دقیقه‌ای از شروع به کار ایستگاه نگذشته بود که پاکبان خودش را رساند و زباله‌ها را جمع و جور کرد. حواسم به اطرافم بود. خانم جوانی که دو سه ظرف عدسی را یکی کرد و در ظرف بزرگ‌تری ریخت و برای بیمارش در خانه برد اما فراموش کرد پاکبان محله گناهی نکرده است که باید ظروف به‌جا مانده را جمع کند و در سطل بیندازد.
ایستگاه‌های صلواتی نشانه شور و شوق مردم و دلبستگی‌شان به محرم و امام حسین(ع) است اما اگر خوب نگاه کنیم خواهیم دید گاه با همین ایستگاه صلواتی حق مردم پایمال شده است. در مسیر عبدالمطلب ایستگاه صلواتی شربت می‌دهد، خودروها پشت سر هم قطار می‌شوند، راه‌بندانی می‌شود که بیا و ببین. به‌ویژه که توزیع شربت در خودروها انجام می‌شود. راننده‌ها برای خوردن شربت ناگهان پایشان را روی ترمز می‌گذارند و همین باعث ترافیک می‌شود. آن هم در خیابانی که به دلیل وجود مرکز خرید همیشه درگیر ترافیک بوده و هست.
افزون بر خیابان ایستگاه صلواتی گاه پایش به پیاده‌رو باز می‌شود و مردم برای دریافت نذری مسیر پیاده‌رو را می‌بندند، عبور و مرور برای عابران سخت می‌شود و این موضوع خود نکته دیگری است.
‎‌توجه به بهداشت هم در این ایستگاه‌ها مهم است. بارها در فضای مجازی و رسانه‌های دیگر شنیده‌ یا دیده‌اید که در ظروف یک بار مصرف نباید مواد غذایی داغ سرو شود اما در بسیاری از ایستگاه‌ها در همین ظروف عدسی و چای سرو می‌شود. البته کم نیستند ایستگاه‌هایی که استکان شیشه‌ای را جایگزین ظروف یک بار مصرف کرده‌اند. با این کار هم زباله‌ای نیست که بخواهد در اطراف ریخته شود و هم سلامت مردم حفظ می‌شود.
سال گذشته در گفت‌وگو با یکی از نیروهای کهنه‌کار شهرداری در همین‌باره گپ‌و‌گفتی داشتیم و او پیشنهاد خوبی داشت. می‌گفت چرا این هیئت‌ها در مساجد مستقر نمی‌شوند. با این کار هم آمد و شد جوانان در این ایام به مسجد زیاد می‌شود و مسجد تنها جای پیرمردها و پیرزنان محله نمی‌شود و هم اینکه ریخت و ریزی ندارد و همه اموراتش تحت نظر هیئت امنای مسجد انجام می‌شود.
او همچنین پیشنهاد می‌داد کاش سبک و سوی این ایستگاه‌ها تغییر کند. او معتقد بود اگر در محلات حاشیه شهر بانیان ایستگاه صلواتی به مشکلات مالی مردم بپردازند و با آن هزینه گره‌ای از مشکلات مؤمنی باز کنند بی‌شک حق مطلب ادا شده است.
مردم عاشق امام حسین(ع) هستند، امام ما سرور آزادگان جهان است. مهربانی ائمه در همه جای تاریخ مثال زدنی و ملموس است. کاش در این ایستگا‌ه‌های صلواتی روی سیره ائمه به ویژه امام حسین(ع) هم کار شود و جوان و نوجوان ما در کنار کمک در برپایی این ایستگاه‌ها نکته‌ای از زندگی امام حسین(ع) فرا بگیرد که اگر این‌طور شود مردم و بانیان هیئت به آنچه مدنظرشان بوده، خواهند رسید.
هر سال همین ایام شهر پر می‌شود از ایستگاه‌های صلواتی، بکوشیم نگاهمان را تغییر دهیم و عزاداران واقعی امامان باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->