آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

پایان تبهکاری ۷ مجرم سریالی در مشهد

  • کد خبر: ۴۹۴۳۷
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
پایان تبهکاری ۷ مجرم سریالی در مشهد
۴ گروه سارق، زورگیر و شرور به دست پلیس مشهد شناسایی و متلاشی شدند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ پیگیری ۴ پرونده شرارت، زورگیری، سرقت لوازم خانه و خودرو در حالی در دستور کار ۳ کلانتری و یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت که با دستگیری ۷ متهم راز ده‌ها فقره بزهکاری آن‌ها در خیابان‌های این کلانشهر برای قانون فاش شد.


پایان شرارت‌های مسلحانه در قلعه خیابان

مردم از دست شرارت‌هایش به سطوح آمده بودند و هر بار از ترس اینکه بلایی سرشان بیاورد موضوع را به پلیس گزارش نمی‌کردند تا اینکه طاقت اهالی محله بسکابادی طاق شد و ماجرای اذیت و آزار‌های مرد جوان را به ۱۱۰ گزارش کردند.
اعلام این اخبار موجب شد تا مأموران دایره تجسس کلانتری شهید باهنر با دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد به پرونده ورود پیدا کنند. تحقیقات ابتدایی حاکی از آن بود که متهم متواری با چاقو به شهروندان حمله برده و ضمن ضرب و شتم اقدام به زورگیری از این افراد کرده است.

سرنخ‌های موجود در این پرونده خیلی زود هویت این زورگیر خشن را برای مجریان قانون فاش کرد و طولی نکشید که مأموران کلانتری شهید باهنر مخفیگاه این فرد را در یکی از خیابان‌های منطقه استحفاظی‌شان شناسایی کردند.
 
ضابطان قضایی پس از ردزنی متهم به سراغ او رفته و وارد مخفیگاهش شدند، اما این فرد در محل حضور نداشت. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این شرور خطرناک روی پشت‌بام مخفی شده است که در این لحظه مجریان قانون در اقدامی غافل‌گیرانه او را زمین‌گیر کردند.
به گفته سرهنگ صارمی این متهم که سی ساله است پس از تشکیل پرونده و برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

سرقت مسافران غربی از مجتمع اقامتی

دومین پرونده مربوط به جوانان شهرستانی بود که پس از تخلیه اتاق یکی از مهمان‌پذیر‌های اطراف حرم مطهر رضوی دست به اقدامی زدند که برایشان گران تمام شد و آن‌ها را راهی زندان کرد.

این ۲ جوان که اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های غربی کشور بوده و متولد سال ۷۵ و ۷۴ هستند چند روز قبل اتاقی در یکی از مجتمع‌های اقامتی مشهد کرایه کردند. پس از تخلیه اتاق، اما صاحب مهمان‌پذیر متوجه نبود ال‌سی‌دی می‌شود. این فرد پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته متوجه می‌شود که سرقت ال‌سی‌دی کار ۲ جوانی است که به‌تازگی این مهمان‌پذیر را ترک کرده‌اند.

با اعلام این گزارش به مرکز فوریت‌های ۱۱۰، تیمی از مأموران کلانتری شهید نواب صفوی وارد عمل شدند و با انجام تحقیقات میدانی رد متهمان را در یکی دیگر از مهمان‌پذیر‌های مشهد زدند.

بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری شهید نواب صفوی سارقان ال‌سی‌دی را قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دستگیر کردند.
به گفته فرمانده انتظامی مشهد متهمان این پرونده که اعتیاد به مواد مخدر دارند در اظهارات خود اعتراف کردند که پیش‌تر ساکن تهران بوده و به تازگی به مشهد آمده و برای تأمین هزینه‌های اسکان و مصرف مواد مخدر دست به سرقت زده‌اند. در ادامه این عملیات دستگیری مال‌خر اموال مسروقه‌ای که ال‌سی‌دی سرقتی را از متهمان خریداری کرده بود در دستور کار مأموران کلانتری شهید نواب صفوی قرار گرفت.

 

سرقت سریالی کامپیوتر خودرو

دیگر پرونده پلیسی هم مربوط به سرقت‌های سریالی کامپیوتر خودرو بود که در منطقه سیدی به نتیجه رسید. ماجرایی که با تحقیقات مأموران تجسس کلانتری سیدی مشهد آغاز شد و در مدتی کوتاه به بار نشست.
رئیس پلیس مشهد در تشریح جزئیات این پرونده بیان کرد: در پی اعلام چندین فقره سرقت کامپیوتر خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری سیدی، اقدامات اولیه برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز شد.

سرهنگ صارمی ادامه داد: مأموران پس از جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در محل‌های ارتکاب جرم موفق به ردزنی متهم که مردی جوان بود شدند و او را در یکی از خیابان‌های منطقه سیدی شناسایی کردند. مجریان قانون که بیم فرار متهم را داشتند در اقدامی غافل‌گیرانه این سارق سریالی را به دام انداختند و در بازرسی از لوازم همراهش ۲ دستگاه کامپیوتر خودرو که به تازگی سرقت شده بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی مشهد بیان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری سیدی در بازجویی‌های پلیسی به ۲۰ فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌ها اعتراف کردند. مجریان قانون در ادامه این عملیات مال‌خر اموال مسروقه‌ای که با متهمان این پرونده همکاری داشت را شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه این فرد ۶ دستگاه کامپیوتر پیکان وانت و نیز چند دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه که به تازگی در محدوده‌های بولوار طبرسی و خواجه‌ربیع سرقت شده بود را کشف کردند.

 

دستبرد به ۱۱ خانه

چهارمین پرونده، ولی مربوط به پلیس آگاهی بود که در آن ۲ سارق لوازم خانگی در اقدامی غافل‌گیرانه به دام افتادند.
این پرونده در حالی در مسیر تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت که فردی با تماس به ۱۱۰ بیان کرد در غیاب او افرادی وارد خانه‌اش شده و به آن دستبرد زده‌اند.

مجریان قانون با شروع تحقیقات خود در همان ابتدا هویت متهمان را شناسایی کردند و به سراغشان رفتند. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه سارقان تحت تعقیب پلیسی در اقدامی غافل‌گیرانه جلب قانون شدند.
به گفته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی این افراد که در ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبودند پس از رویارویی با مستندات پرونده به حرف آمدند و به ۱۱ فقره سرقت لوازم خانه در مناطق شمالی مشهد اعتراف کردند.
سرهنگ جواد شفیع‌زاده ادامه داد: این افراد پس از تکمیل تحقیقات ابتدایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و راهی زندان شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->