سرخط خبرها

برخی شهروندان حق همسایگی را رعایت نمی‌کنند   

  • کد خبر: ۴۹۴۶
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
برخی شهروندان حق همسایگی را رعایت نمی‌کنند   
 یک ساعت در میان اهالی توس ۵۳

حسین زاده - خیابان‌ها را پشت سر می‌گذاریم تا مسیر خودرو به خیابان توس می‌رسد. شهروندان خواسته‌اند گذرمان به خیابان توس 53 نیز بیفتد. آن‌ها بیشتر از اینکه از نبود رسیدگی‌های شهرداری در وضعیت جدول‌کشی‌ها و پیاده‌روها و... شاکی باشند، می‌گویند برخی همسایگان موارد بهداشتی محله را که حق همسایگی است رعایت نمی‌کنند. گزارش پیش‌رو بخشی از صحبت‌های شهروندان  از کم و کاستی‌های این خیابان است.

 

نمای نازیبای زباله‌ها و مصالح در خیابان
یکی از شهروندان ساکن در توس53 با اشاره به اینکه تجمع زباله و مصالح مربوط به ساخت‌و‌ساز منازل که در کوچه رها شده است، چهره نازیبایی برای این محله ایجاد کرده است، بیان می‌کند: اینجا مهم‌ترین مشکلات محله بیشتر به عملکرد شهروندان ارتباط دارد تا کم‌کاری مسئولان. درست است که جدول‌کشی‌ها نیمه تمام مانده و پیاده‌روها هم وضعیت خوبی ندارد اما گزندی که اهالی این محله از رعایت نکردن حق همسایه می‌بینند، بیشتر از آسیب‌های موارد این چنینی است.
  فراست ادامه می‌دهد: من یکی، دو سالی است که از یکی از محله‌های خیابان‌های سید رضی به این محله اثاث‌کشی‌کرده‌ام. وقتی مقایسه‌ای بین رفتارهای روزمره شهروندان دو محل در مراقبت از محل زندگی دارم، می‌بینم شهروندان این خیابان مراعات حال همسایه را بسیار کمتر از همسایگان و هم محلی‌های سابقم می‌کنند.
وی توضیح می‌دهد: در این محله با وجود اینکه ساعت آمدن ماشین حمل زباله حوالی ساعت 10 است در بسیاری از ساعت‌های روز می‌توانید زباله‌های همسایه‌ها را  که در مقابل منازل گذاشته شده است و به وسیله زباله‌گرد‌ها نقش زمین می‌شوند، مشاهده کنید. رفتاری مشابه هم در ریخته شدن مصالح و آجر در خیابان مقابل منازلی که در حال ساخت‌و‌ساز هستند به راحتی مشاهده می‌شود و  اغلب همسایه‌ها در این موارد مراعات حال یکدیگر را نمی‌کنند.


زمین‌های رهای دیوارکشی نشده
یکی دیگر از شهروندان ساکن این خیابان هم می‌گوید: در این خیابان زمین‌های رها شده‌ای است که نه ساخت‌وساز می‌شود نه شهرداری مسئولیت دیوارکشی آن‌ها را به عهده می‌گیرد.
حجت‌زاده ادامه می‌دهد: از این قبیل موارد در اطراف این محله بسیار است. یکی از این زمین‌های رها شده در خیابان فتحی7 است که محل تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها شده و امنیت محله را با مشکل مواجه کرده است.  این شهروند در ادامه صحبت‌هایش از وضعیت نامناسب پیاده‌روهای محله هم اعلام نارضایتی و بیان می‌کند: زمانی این نامناسب بودن بیشتر به چشم‌ می‌آید که فرد معلولی بخواهد از این مسیر عبور کند. من فرزند معلولی دارم که برای تردد در این خیابان همیشه با مشکل مواجه می‌شود البته شاید دلیلش این است که این خیابان استاندارد‌های لازم را ندارد.

 

کانکس زباله بوی تعفن می‌دهد
یکی دیگر از شهروندان که شاهدی نام دارد هم اظهار می‌کند: در این محله شهرداری کانکسی برای سرجاروهای رفتگران گذاشته است اما شهروندان هر وقت زباله‌های خود را به ماشین حمل زباله نمی‌رسانند آن‌ها را در آن کانکس می‌ریزند. این سبب شده است که در این محله به‌ویژه در ساعت‌های گرم‌تری که در تابستان پشت سر گذاشتیم، در محدوده این کانکس بوی نامطبوع بیشتر حس شود.

 

رهاسازی مصالح در خیابان جریمه دارد
رئیس اداره خدمات شهری منطقه در این باره می‌گوید: درباره دیوارکشی زمین‌های افتاده در محله‌ها ماده 110 اجرا می‌شود که نصب پرده و اخطار برای دیوارکشی به همراه دارد. اگر همسایه‌ای که صاحب ملک است در دسترس است باید به دیوارکشی ملک خود اقدام کند زیرا چند وقتی است که شهرداری امکان دیوارکشی را ندارد.
ابوالقاسم عابدینی اظهار می‌کند: باید در خیابان‌های توس درباره دیوارکشی منازل این را هم در نظر گرفت که زمین رها شده در محدوده شهری قرار گرفته یا ملک خارج از محدوده است. برای ملک های خارج از محدوده شهری امکان رسیدگی از سوی شهرداری وجود ندارد.
این مسئول خاطرنشان می‌کند: ساعت حضور ماشین حمل زباله در این خیابان ساعت 8:30 تا 9 شب است که شهروندان می‌توانند  در این ساعت‌ها زباله‌های خود را مقابل منزل بگذارند که از گزند زباله‌گردها در امان باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان آجر و مصالح ساختمانی خود را نباید در خیابان رها کنند و باعث سد معبر شوند، یادآور می‌شود: اگر مصالحی در خیابان رها شده است شهروندان باید ظرف 24 ساعت  به جمع‌آوری آن اقدام کنند. اگر این اتفاق نیفتد مأموران سد معبر مصالح را به حیاط منزل منتقل می‌کنند و جریمه‌ای نیز برای شهروند خاطی در نظر خواهند گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->