تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

شکارچی سنگدل در اینستاگرام شکار شد

  • کد خبر: ۴۹۷۸۱
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
شکارچی سنگدل در اینستاگرام شکار شد
جوان ۲۵ ساله کلاتی به اتهام شکار و فروش حیوانات در معرض انقراض دستگیر شد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مرد جوان فعالیت مخرب چراغ خاموشش در محیط زیست را از دو سال پیش آغاز کرد. او با مخفی شدن در میان شیار‌ها و شکاف کوه‌های سربه فلک کشیده شهرستان کلات، می‌تواند خودش را از چشم محیط بانان و حیوانات وحشی مخفی کند و دود این مخفی کاری تنها به چشم حیوانات در معرض خطر انقراض می‌رود. مرد جوان از حدود هفت ماه قبل به فکر کسب درآمد از این پیشه غیرقانونی اش می‌افتد و بستر فضای مجازی بهترین مکان برای این اقدام. او صفحه شخصی اش در نرم افزار اینستاگرام را تبدیل به فروشگاهی برای فروش گوشت، پوست، سر حیوانات شکار شده و همچنین فروش پرندگان زنده‌ می‌کند. صفحه‌ای که خیلی زود صید کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی می‌شود و پس از هفته‌ها پیگیری با همت نیرو‌های انتظامی و محیط بانی کلات فرد متخلف شکار قانون می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، ماجرای این پرونده با رصد و پایش فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی آغاز شد. کارشناسان با کشف صفحه‌ای فعال با تعداد زیادی دنبال کننده متوجه شدند که گرداننده یا گردانندگان این صفحه در حوزه صید و شکار غیرمجاز حیوانات فعال هستند.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد که متخلف شکار در شهرستان کلات اقدامات خود را انجام می‌دهد و پس از شکار حیوانات برای یافتن مشتری این تصاویر را منتشر می‌کند.

با هماهنگی صورت گرفته با یگان حفاظت از محیط زیست استان، تیم‌هایی از متخصصان این یگان مأمور شناسایی متهم شدند.

 

فروش عقاب زنده

محتویات بارگذاری شده در این پیج شامل فروش گوشت انواع حیواناتی همچون قوچ‌های وحشی بود. متهم همچنین اقدام به فروش پوست و سر حیوانات برای تاکسیدرمی می‌کرد.

یکی از اقدامات این فرد که حساسیت‌ها را بیشتر می‌کرد، مربوط به زنده گیری عقاب بزرگی بود که فرد متخلف به منظور فروش این گونه حفاظت شده تصویری از این پرنده بزرگ را در حالی که بال‌های عقاب را درون دستانش گرفته و از روی زمین جدا کرده بود، به اشتراک گذاشته بود.

 

شناسایی متهم در پاییز سرد

همکاری کارشناسان پلیس فتا و محیط زیست عملیات شناسایی متهم را وارد دو شاخه عملیاتی مجزا کرد. مأموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی ردپای متهم را در فضای مجازی دنبال کردند و کارشناسان یگان محیط زیست روی زمین به دنبال یافتن اثری از متهم بودند.

در نهایت اقدامات فنی انجام شده، در یکی از روز‌های سرد آبان، مأموران را به جوانی بیست وپنج ساله ساکن کلات رساند، محل اختفای این فرد نیز شناسایی شد.
کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضایی و دریافت مجوز‌های لازم برای دستگیری متهم، عملیات مشترکی را برای بازداشت او آغاز کردند.

 

می‌خواستم کسب درآمد کنم

هم زمان با آغاز عملیات دستگیری شکارچی غیرمجاز به شکار غیرمجاز در شهرستان کلات، متهم که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دید، از محل متواری شد و مأموران در عملیات تعقیب و گریز در نهایت توانستند این متخلف را دستگیر کنند. به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، متهم پس از انتقال به پلیس تخصصی، در بازجویی‌های تخصصی با توجه به ادله دیجیتالی که هیچ راهی برای انکار آن وجود نداشت، به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به انگیزه متهم که جذب اعضای بیشتر و درآمد بود بیان کرد: این پیج دنبال کنندگان زیادی داشت که نکته مهم بی توجهی این افراد به وقوع جرم در این صفحه بوده است، در صورتی که اگر یک نفر زودتر با پلیس فتا یا محیط زیست تماس می‌گرفت و موضوع را اعلام می‌کرد، میزان شکار‌های این متخلف نیز کمتر بود.

به گفته این مقام مسئول تحقیقات درباره تعداد شکار‌ها و همچنین کشف ادوات جرم آغاز شده است. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در پاسخ به اینکه آیا این فرد تاکنون موفق به فروش گوشت یا سایر اجزای حیوانات شده است، اعلام کرد: آنچه تاکنون برای ما مسجل شده، درآمد این فرد بیشتر از حوزه تبلیغات مجازی بوده و، چون در صفحه اش تصاویری از صید و شکار حیوانات کمیاب و نایاب منتشر می‌کرده، بازدید کنندگان زیادی هم داشته است. جهانشیری درباره فرجام این پرونده گفت: این متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قضایی راهی دادسرا شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->