آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

چند خط درباره ابوالفضل پورعرب که خبر بازگشت دوباره‌اش به سینما به گوش می‌رسد

  • کد خبر: ۴۹۷۸۳
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
چند خط درباره ابوالفضل پورعرب که خبر بازگشت دوباره‌اش به سینما به گوش می‌رسد
 چه برای طرف‌داران پروپاقرصش که با او و بازی‌های او عاشق فیلم و سینما شدند و چه برای کسانی که فقط یک تماشاچی معمولی بودند و فقط چهره محوی از او در ذهنشان باقی مانده بود، ابوالفضل پورعرب، همان جوان خوش‌تیپ و سوپراستار دهه ۷۰ سینمای ایران است.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - ابوالفضل پورعرب که در یک برهه زمانی یک‌تنه جلد مجله‌های روی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی را قرق کرد تا اینکه انتشار یک عکس از چهره تکیده‌ای که مشخص بود روز‌های سختی را از سر گذرانده است، همه را انگشت‌به‌دهان و متعجب کرد؛ که چرا؟ چگونه؟ چه اتفاقی افتاده است؟ یعنی او، همان «حمید» عروس و «بزرگ» غریبانه است؟! تا اینکه مدتی گذشت و برملاشدن خبر سرطانش علت این تفاوت را برای همه آشکار کرد. اتفاقی که مازاد بر سختی‌هایی که سرطان به آدم تحمیل می‌کند، به اذعان خود او اذیت‌وآزار‌های دیگری را هم برایش به ارمغان آورد که بعد‌ها از آن سخن گفت: «شایعه درست کرده‌اند ایدز و اعتیاد دارم». صحبت‌هایی که وقتی میهمان برنامه ۳۵ شد و مقابل فریدون جیرانی نشست، فرصت را برای بیان آن‌ها غنیمت شمرد و از این گفت که دیگر برای بازی آن شوروشوق گذشته را ندارد و چندان دل‌ودماغی برایش نمانده است. حتی از این گله کرد که در صداوسیما خبر مرگ او را اعلام کردند و بعد هم می‌خواهند سروته همه‌چیز را با یک عذرخواهی هم بیاورند. گله و شکایتی که به همین‌جا ختم نشد و متأسفانه صحبت‌های جدیدی هم نبوده و نیست و هر از گاهی از زبان یکی از بازیگران قدیمی و پیشکسوت سینما به بیرون درز پیدا می‌کند که تا وقتی همه‌چیز روبه‌راه است و سود و منفعتی وجود دارد، سراغت را می‌گیرند، اما از یک زمانی به بعد طوری فراموش می‌شوی که انگار اصلا وجود نداشته‌ای.
 
چند خط درباره ابوالفضل پورعرب که خبر بازگشت دوباره‌اش به سینما به گوش می‌رسد
 
 
پورعرب در برنامه ۳۵ می‌گفت: «در بیمارستان کسی خبرم را نگرفت. کسی به دیدنم نیامد. یعنی ما این‌قدر برای جامعه مضر بودیم؟» و طبق معمول بعد از این صحبت‌ها بود که صدایش تا حدودی شنیده شد. احسان علیخانی به صحبت‌های او واکنش نشان داد و گفت: «به احترام جناب‌عالی و خاطراتی که در حافظه من ثبت کردید، برای شما کلاه از سر برمی‌دارم و می‌ایستم و آن‌قدر دست می‌زنم که یادتان برود ما با شما چه کردیم. از شما عذرخواهی می‌کنم. ببخش ما را. تصویر ما از تو قهرمانی است که تا انتها می‌جنگد.»

 

احساس ستاره‌بودن ندارم

 

چند خط درباره ابوالفضل پورعرب که خبر بازگشت دوباره‌اش به سینما به گوش می‌رسد

 

او را این اواخر با بازی‌اش در نقش «حشمت»، همراه و همدم بزرگ‌آقا در سریال شهرزاد به‌یاد می‌آوریم. نقشی که هرچه بیشتر می‌گذشت، جذابیت‌های جدیدی را به فیلم اضافه می‌کرد، اما غیبت ناگهانی‌اش از پروژه دوباره شایعاتی را به راه انداخت مبنی‌بر اینکه با عوامل فیلم به اختلاف خورده است. خودش این صحبت‌ها را رد کرد و گفت: «اتفاقات تازه‌ای را که در قصه می‌افتاد، دوست نداشتم و با آقای فتحی صحبت کردم و بیرون آمدم». پورعرب البته از این قبیل اتفاقات حاشیه‌ای پیرامون خود کم نداشته است. او ۲۸ سال بعد از بازی در «عروس» که هم خودش و هم نیکی کریمی بعد از آن به‌صورت حرفه‌ای وارد صحنه سینما شدند، از این گفت که دیگر اجازه نداده‌اند حضور این ۲ بازیگر در کنار یکدیگر اتفاق بیفتد: «نگذاشتند هم‌بازی شویم. چندباری بنا بود با هم بازی کنیم که یا من را عوض کردند یا او را. سر فیلم «چهره» حتی تمرین هم کرد و من هم مطمئن بودم قرار است با او بازی کنم، اما دقیقه ۹۰ بازیگر دیگری جایگزینشان شد.»
 
 
چند خط درباره ابوالفضل پورعرب که خبر بازگشت دوباره‌اش به سینما به گوش می‌رسد
 
سوپراستار سینمای ایران حالا بعد از مدت‌ها قرار است دوباره به سینما بازگردد، با فیلمی به‌نام «غیبت موجه» به‌کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی. سوپراستار البته خودش درباره روز‌هایی که حسابی در اوج بوده، گفته است: «بعد از این‌همه سال بدون اغراق بگویم که لحظه‌ای احساس ستاره‌بودن نداشتم. این سینما بزرگانی مثل محمدعلی فردین و ناصر ملک‌مطیعی یا آقای وثوقی را داشته است. وقتی دیدم این جایگاه آن‌قدر راحت می‌تواند از دست برود، به‌سختی پذیرفتم که سوپراستارم یا اصلا می‌توانیم سوپراستار داشته باشیم». به‌ظاهر حضور میترا حجار هم در این فیلم جدید قطعی شده و قرار است در روز‌های آینده مقابل دوربین برود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->