بازگشت دلار در بازار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان (۶ اردیبهشت) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟
سرخط خبرها

سهمیه روغن خام به‌زودی به خراسان رضوی می‌رسد

  • کد خبر: ۴۹۹۱۸
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
سهمیه روغن خام به‌زودی به خراسان رضوی می‌رسد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق تدابیر اتخاذ‌شده، خروج روغن خام از بنادر کشور افزایش یافته است و سهمیه این استان به‌زودی حمل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان در نشست با مدیران واحد‌های تولیدی روغن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نهاد‌های مرتبط با تنظیم بازار اظهار کرد: مشکلات ترخیص، حمل و نقل و عدم به موقع تحویل روغن توسط واحد‌های تولید روغن خارج استان باعث کاهش عرضه در بازار شده و برخی برند‌های روغن کمتر در بازار عرضه می‌شود یا به حد کافی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حال که سهمیه‌های لازم از روغن توسط ستاد تنظیم بازار کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است باید به نحوی توزیع آن را در بازار مدیریت کرد که مردم کمبود روغن را حس نکنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به سهمیه روغن که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحد‌های تولیدی استان اختصاص یافته است، نباید با کسری این ماده غذایی در استان مواجه شویم لذا باید هر چه زودتر موانع در مسیر تخصیص و حمل و نقل این سهمیه برداشته شود.

وی افزود: فضای روانی حاکم بر کشور، بهبود شرایط اقتصادی کشور را نوید می‌دهد و به نظر می‌رسد مشکلات مربوط به کالا‌های اساسی از جمله روغن به زودی در کشور به طور کامل حل می‌شود.

رسولیان ادامه داد: طی نامه‌ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست شده است به جای واردات روغن خام، دانه‌های روغنی به واحد‌های تولیدی استان داده شود تا روغن کشی آن توسط این واحد‌ها انجام و علاوه بر استفاده از کنجاله آن‌ها روغن مورد نیاز استان نیز تامین گردد.

وی گفت: پیشنهاد دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت این بود که به اندازه سهمیه خراسان رضوی، روغن خام در اختیار واحد‌های تولیدی استان قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند روغن را تصفیه و در بازار عرضه کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل حمل سهمیه یکهزار تنی روغن خام این استان و اختصاص آن به واحد‌های تولیدی افزود: اگر صاحبان واحد‌های تولیدی استان به این نظر برسند که شرکت "حمل و نقل خلیج فارس" از فردا به صورت ویژه سهمیه روغن یکهزار تنی آن‌ها را به استان حمل کند، تا پایان هفته جاری کل این سهمیه به استان منتقل خواهد شد.

وی با گلایه از تحویل نشدن روغن توسط برخی واحد‌های تولیدی خارج استان ادامه داد: با توجه به تاخیر دریافت سهمیه روغن خراسان رضوی از واحد‌های تولیدی خارج از استان، باید طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کنیم دریافت سهمیه استان از این واحد‌ها را لغو کنند یا با واحد‌های تولیدی خارج استان مذاکره شود که هر چه سریعتر نسبت به ارسال سهمیه روغن استان اقدام کنند.

رسولیان گفت: در تلاش هستیم مقداری روغن مازاد بر سهمیه استان از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کنیم تا به صورت مشخص به استان وارد و در بازار توزیع شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: عمده مشکل استان در حوزه روغن مربوط به سهمیه‌ای است که محل تامین آن از خارج استان می‌باشد، زیرا واحد‌های تولیدی خارج از استان که موظف به تامین روغن خراسان رضوی هستند قدری کند عمل می‌کنند.

علی غفوری مقدم افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد سهمیه‌های مختلف روغن که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد از طریق واحد‌های تولیدی خارج استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد سهمیه روغن خام واحد‌های تولیدی خراسان رضوی تحویل این واحد‌ها شده و باقی آن در حال حمل به استان است که در حمل آن مشکلاتی ایجاد شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده، مشکل حمل یکهزار تن سهمیه روغن خام واحد‌های تولیدی استان تا پایان هفته جاری برطرف خواهد شد و به محض تصفیه این روغن در واحد‌های تولیدی، روانه بازار می‌شود.

وی افزود: سهمیه روغن خراسان رضوی شامل چهار هزار و ۸۰۰ تن روغن نباتی بخش خانوار مربوط به ماه‌های محرم و صفر، ۲ هزار و ۵۰ تن روغن خام و روغن نباتی سهمیه بخش صنعت، ۲ هزار و ۲۲۲ تن سهمیه روغن نباتی بخش اصناف است.

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->