بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هتل‌های مشهد مجوز ارائه خدمات به میهمانان غیرمقیم را ندارند

  • کد خبر: ۴۹۹۴۰
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
هتل‌های مشهد مجوز ارائه خدمات به میهمانان غیرمقیم را ندارند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از نبود مجوز ارائه خدمات رستورانی و کافی‌شاپی در هتل‌های مشهد، به‌جز به میهمانان مقیم هتل خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از نبود مجوز ارائه خدمات رستورانی و کافی‌شاپی در هتل‌های مشهد، به‌جز به میهمانان مقیم هتل خبر داد.

یوسف بیدخوری با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی‌بر تعطیلی گسترده و دوهفته‌ای مشاغل گوناگون در ایران گفت: این محدودیت‌ها شامل تأسیسات گردشگری نمی‌شود و واحد‌های اقامتی می‌توانند به پذیرش مسافر و ارائه خدمات هتلی اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته اکنون و از آنجا که بازبودن واحد‌های اقامتی توجیه اقتصادی لازم را ندارد، تقریبا سه‌چهارم این واحد‌ها در مشهد تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند و مجموعه‌هایی هم که فعالیت می‌کنند، با پروتکل‌های شدید بهداشتی به کار خود ادامه می‌دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: به‌لحاظ ایمنی و بهداشت سفر، تردد‌های جاده‌ای و شهری با خودرو شخصی بهتر از هواپیما، قطار و اتوبوس است، اما در چنین تصمیماتی، همه تابع مقررات اعلام‌شده ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

بیدخوری درباره ارائه خدمات کافی‌شاپی در برخی هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در مشهد پس از ساعت ۱۸ عصر تصریح کرد: با اینکه هیچ محدودیتی برای تأسیسات گردشگری پس از پایان ساعت مقرر اعلام نشده است، هتل‌های مشهد اجازه ارائه خدمات به میهمانانی که در هتل ساکن نیستند را ندارند و در صورت مشاهده، تذکر لازم به مدیر هتل ابلاغ خواهد شد. اما درباره برپایی تجمعات و همایش‌ها در سالن‌های هتل‌های معتبر مشهد، طبق ضوابط ستاد ملی، همه فعالیت‌های جاری تعطیل شده است.

وی درباره آخرین برآورد خسارت به تأسیسات گردشگری تا پایان مهرماه امسال گفت: طبق آخرین بررسی‌های ما، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۲۸ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری خراسان رضوی تحمیل شده است که با ارائه تسهیلات ویژه کرونا، بخشی از آن را می‌توانیم جبران کنیم.

بیدخوری درباره اینکه چه مقدار از تسهیلات کرونایی ویژه فعالان گردشگری خراسان رضوی تاکنون پرداخت شده است، بیان کرد: در مرحله اول تسهیلات ویژه فعالان گردشگری، ظرفیت اعلام‌شده ما به وزارت میراث ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که براساس تعداد متقاضیان، ۱۰۹ میلیارد تومان در سامانه دریافت تسهیلات ثبت شده است و تاکنون ۷۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت و باقی آن نیز درحال انجام تشریفات نهایی و پرداخت به متقاضیان است. سایر فعالانی که تاکنون برای دریافت این تسهیلات اقدام نکرده‌اند، همچنان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا و ثبت مشخصات خود اقدام کنند که پس از دریافت تأییدیه لازم معاونت گردشگری، بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات را فراهم خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->