آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مجسمه بزرگ فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد نصب نشد

  • کد خبر: ۴۹۹۴۲
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
مجسمه بزرگ فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد نصب نشد
مجسمه بزرگ و بیش از سی‌متری فردوسی که قرار بود در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شود، به مکان دیگری منتقل شد.
گروه حوزه و دانشگاه شهرآرانیوز | مجسمه بزرگ و بیش از سی‌متری فردوسی که قرار بود در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شود، به مکان دیگری منتقل شد.

این مجسمه بزرگ که با سرمایه‌گذاری حسین ثابت، هتلدار معروف مشهدی، و برای رونمایی در شب هفتاد‌سالگی دانشگاه فردوسی آماده می‌شد، سرنوشت دیگری پیدا کرده است.

میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد که به‌عنوان نقطه‌ای مرکزی در پردیس این دانشگاه مطرح است، از سال گذشته به‌عنوان مکان جانمایی مجسمه معرفی شده بود و اقدامات ساخت پایه‌ای محکم برای استقرار مجسمه آغاز شده بود.
آن‌طور که دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرده بود، این مجسمه قرار بود هم‌زمان با آیین هفتادمین سالگرد پایه‌گذاری دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شود که محقق نشد و ساخت مجسمه همچنان ادامه یافت.

ابتدای امسال بود که ساخت چنین مجسمه‌ای بیشتر در بین مردم مطرح شد و طرح آن موافقان و مخالفانی را با خود همراه کرد. دانشگاه فردوسی در مطلبی، هزینه ساخت آن را از منابع مالی دانشگاه تکذیب و پرداخت‌کننده همه هزینه‌ها را حسین ثابت بیان کرد.

با پایان ساخت مجسمه، همه منتظر جانمایی و رونمایی یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فردوسی در جهان بودند که صبح امروز با انتقال این مجسمه به مجموعه عظیم گردشگری حسین ثابت در منطقه طرق مشهد، این سؤال به وجود آمد که چگونه مجسمه‌ای که برای نصب در فضای دانشگاه فردوسی تهیه و مقدماتش تدارک دیده شده بود، از جای دیگری سر درآورد.

گفتنی است تا زمان انتشار این خبر، هیچ مدیری از دانشگاه فردوسی مشهد به این انتقال بحث‌برانگیز واکنشی نشان نداده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->