تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها
اختصاصی شهرآرانیوز؛

مجید خراطها: ما و افغانستانی‌ها از نظر فرهنگی هنوز هم‌وطن هستیم

  • کد خبر: ۴۹۹۴۷
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
  • ۱
مجید خراطها: ما و افغانستانی‌ها از نظر فرهنگی هنوز هم‌وطن هستیم
ویدئو کلیپ مجید خراطها در همدردی با مردم افغانستان با استقبال زیادی روبه‌رو شد، او می‌گوید: با این کار خواستم در برابر این واقعه تروریستی با مردم افغانستان همدردی کنم. ما و افغانستانی‌ها از نظر فرهنگی هنوز هم‌وطن هستیم.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز – دو روز قبل مجید خراطها، خواننده ایرانی، با انتشار ویدئوکلیپی در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل، با مردم افغانستان همدردی کرد.
 
خراطها کار خود را با موسیقی سنتی در سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عرصه آواز سنتی پا گذاشت. پس از سپری‌کردن دوره‌های ردیف آوازی و همکاری در گروه‌های سنتی، به‌عنوان نوازنده و خواننده به دنیای حرفه‌ای موسیقی پا نهاد و پس از تلاش و کوشش در سال ۱۳۸۰ سبک خود را از سنتی به پاپ تغییر داد و این سبک را با کار در گروه‌های باران و اهورا دنبال کرد تا حرفه‌ای‌تر پاپ را ادامه دهد.
 
نتیجه این تلاش در موسیقی آلبومی بود به اسم «تنهاترین تنها» که شامل ۱۰ قطعه بود و با همکاری مهدی ابراهیمی تهیه و با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد.
 
آلبوم بعدی او به اسم «زخم زبون» که شامل ۱۲ قطعه است، با همکاری مهدی ابراهیمی و وحید خراطها جمع‌آوری شد. این آلبوم نیز با استقبال گسترده‌تر همراه شد و ترانه خاطره‌انگیز «مسافر» در بین هواداران او و حتی مردم به یک ترانه خاطره‌انگیز بدل شد.
 
آلبوم‌های بعدی مجید خراط‌ها هم با نام‌های «وداع» و «آواره» هر کدام با ۷ قطعه منتشر شد که پیشرفت خوب مجید خراط‌ها در این ۲ آلبوم او را بیش از پیش محبوب کرد.
 
زمستان سال ۸۸ زمانی بود که موفق‌ترین آلبوم مجید خراطها به نام «کنسل» و شامل ۱۰ قطعه روی سایت‌های اینترنتی قرار گرفت. ولی در سال ۹۰ آلبوم «حلقه» که قرار بود اولین آلبوم مجاز مجید خراطها شود و صدای او را پس از ۵ آلبوم مجاز کند، با اسم «حس خاص» به‌صورت غیررسمی در سایت‌های موسیقی کشور قرار گرفت و روند غیرمجازماندن مجید خراطها را یک سال دیگر به درازا کشاند.
 
سرانجام در اسفندماه ۹۱ اولین آلبوم مجاز مجید خراطها با نام «دیگه می‌رم» روانه بازار شد.
 
 
مجید خراط‌ها در گفتگو با شهرآرانیوز: ما و افغانستانی‌ها از نظر فرهنگی هنوز هموطن هستیم
 
 
او در گفت‌وگو با شهرآرانیوز به سؤال‌های ما درباره این کلیپ پاسخ داد:
 
هدف شما از ساخت این ویدئوکلیپ چه بود؟
 
از وقوع این رخداد بی‌نهایت متأثر شدم. خواستم در برابر این واقعه تروریستی، با مردم افغانستان همدردی کنم.
 
شما این ویدئوکلیپ را به طرف‌داران افغانستانی خود تقدیم کردید. آیا از محبوبیت خود در افغانستان اطلاع دارید؟ اگر خاطره‌ای دراین‌باره دارید، لطف کنید برای ما بگویید. کدام آهنگ شما بین افغانستانی‌ها محبوب است؟
 
ما همیشه رخداد‌های افغانستان را دنبال می‌کنیم. نگاه ما به ۲ کشور ایران و افغانستان، نگاهی از عمق تاریخ است. آنجا که یک وطن مشترک داشته‌ایم و هنوز مرز‌های سیاسی در وحدت فرهنگی ما جدایی ایجاد نکرده بودند، بنابراین از نظر فرهنگی هنوز ما هم‌وطن هستیم. ضمن اینکه وقوع این ترور در دانشگاه و کشته‌شدن دانشجویان نمادی از دشمنی و تضاد تروریست‌ها با علم و دانش است و جمله دردناک و درک‌پذیر «جان پدر کجاستی» فریاد مظلومانه‌ای بود که فراتر از مرز‌ها شنیده شد. هم در ایران و هم در افغانستان دوستان، هواداران و دنبال‌کنندگان افغانستانی زیادی دارم و سال‌هاست که این ارتباط وجود دارد و موضوع جدیدی نیست.
 
در دهه ۸۰ مجید خراطها از جمله خواننده‌هایی بود که زیاد شنیده می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد در سال‌های گذشته تولید موسیقی شما کمتر شده است، چرا؟
 
با نظر شما موافق نیستم. به‌احتمال شما در سال‌های گذشته از من بی‌خبر هستید.
 
این کلیپ ۵۸ ثانیه است، آیا کلیپ کامل و ترانه کامل «جان پدر کجاستی» در دست تولید و انتشار است؟
 
این ترانه را صرفا برای همدردی و جلب افکار عمومی به حادثه دانشگاه کابل سرودم و در قالب آهنگ در آوردم. این اثر همین اندازه است. ولی چند ایده و ترانه دیگر هم دراین‌باره داشتم که از بین همه ترانه‌ها ترجیح دادم این اثر را انتخاب کنم.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sys
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
به نظرتون جمله بندی این درسته: (به‌احتمال شما در سال‌های گذشته از من بی‌خبر هستید.) !!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->