برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

نگاهی به شماره جدید نشریه علمی New Scientist | آنتی بادی و نجات زندگی مبتلایان کووید ۱۹

  • کد خبر: ۴۹۹۷۶
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
نگاهی به شماره جدید نشریه علمی New Scientist | آنتی بادی و نجات زندگی مبتلایان کووید ۱۹
نشریه علمی New Scientist در شماره جدید خود به سراغ دنیای پررمزوراز خواب و رؤیا رفته است. نویسنده با طراحی فضایی خیالی می‌گوید اگر روزی فضایی‌ها به زمین بیایند با موضوعات عجیب و غریبی مواجه خواهند شد.
نجفی | شهرآرانیوز - شاید یکی از عجیب‌ترین حوزه‌ها آن باشد که تقریبا همه انسان‌ها در هرکجای دنیا و با هر نژاد و سطح دانش و ثروت، زمان زیادی از روز‌های خود را صرف توجه به موضوعاتی می‌کنند که واقعی نیستند. موضوعاتی که شاید هرگز رخ نداده باشند و در برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌های داستانی یا بازی‌های رایانه‌ای به آن‌ها پرداخته می‌شود برای انسان‌ها بسیار جذاب اند، اما توجه به این موضوعات زمانی بسیار شگفت انگیز می‌شود که در خواب و عالم رؤیا نیز انسان‌ها را رها نمی‌کنند. پژوهشگران حوزه عصب شناسی در آخرین یافته‌های خود مدعی شده اند رؤیا‌ها در زمان خواب با تعمیق و درونی سازی یادگیری‌های روزمره انسان‌ها ارتباط دارد. آن‌ها معتقدند یادگیری عمیق تنها به معنای ذخیره سازی حجم زیادی از خاطرات و داده‌ها در مغز نیست و پس از ایجاد شبکه ارتباطی میان لایه‌های مختلف این آموخته هاست که یادگیری موفق رخ می‌دهد. فرایندی که رؤیا‌ها و عالم خواب تا اندازه‌ای به تحقق آن کمک می‌کند. نشریه در گزارش دیگری به نقش آنتی بادی برای نجات جان مبتلایان به کووید ۱۹ پرداخته است و می‌نویسد پژوهش‌ها نشان می‌دهند تا زمان تولید و توزیع سراسری واکسن، آنتی بادی موجود در خون افراد بهبودیافته می‌تواند مؤثرترین درمان باشد.
 
۱۰۰ سال پیش، نخستین بار پلاسمای خون افراد برای درمان مبتلایان بیماری دیفتری استفاده، و با معرفی سری دارو‌های آنتی بیوتیک به تدریج کنار گذاشته شد. اما در سال ۲۰۰۲ با شیوع سارس و پس از آن ابولا و آنفلوانزای H۱N۱ استفاده از آنتی بادی‌های خون افراد درمان شده دوباره رواج یافت. البته مانند سایر درمان ها، این شیوه نیز صددرصدی نیست، اما در مقایسه با واکسن احتمالی که در آینده عرضه خواهد شد، می‌تواند افراد بیشتری را درمان کند، زیرا بدون تردید، واکسن برای همه مؤثر نیست.
 
 
برای دانلود این شماره کلیک کنید:
 
 

 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->