افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

خبر‌های خوش برای «گودفخار» | بهبود وضعیت گود فخار با هدف انتفاع هرچه بیشتر ساکنان ‌منطقه

  • کد خبر: ۴۹۹۸۴
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
خبر‌های خوش برای «گودفخار» | بهبود وضعیت گود فخار با هدف انتفاع هرچه بیشتر ساکنان ‌منطقه
برنامه بلندمدت ارتقای وضعیت گود فخار در طرح تفصیلی حوزه میانه شرقی مشهد تدوین می‌شود
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد که در راستای بهبود وضعیت گود فخار با هدف انتفاع هرچه بیشتر ساکنان این‌منطقه، برنامه بلندمدتی در دست تدوین است که این‌برنامه در طرح تفصیلی حوزه میانه شرقی مشهد گنجانده خواهد شد.

محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به موارد مطرح‌شده در شانزدهمین جلسه کارگروه توانمندسازی، سامان‌دهی و بازآفرینی شهری شورای شهر گفت: در این‌جلسه اعضای دفاتر تسهیلگری شهرک شهید بهشتی و گود فخار و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند و مسائل مربوط به این ۲ منطقه شهری ارزیابی شد.

او با بیان اینکه بررسی وضعیت آخرین اقدامات انجام‌شده در گودفخار و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای بهبود وضعیت این‌گود بیشترین زمان این‌جلسه را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: یکی از معضلات شهر مشهد، موضوع گود فخار است؛ ازاین‌رو وضعیت این‌گود به صورت ویژه در دستورکار ما قرار دارد و در جلسه اخیر کارگروه توانمندسازی، سامان‌دهی و بازآفرینی شورای شهر هم برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در این‌گود بررسی شد.

وی افزود: در بخش برنامه‌های کوتاه‌مدت موضوعاتی نظیر مشارکت مردم که اولویت طرح است با همراهی و همکاری دفاتر تسهیلگری و ارتقای کیفیت محیطی این‌منطقه بررسی شد.


بررسی کلان‌ترین مشکلات گودفخار

مهدی‌نیا افزود: همچنین موضوع پَستی و فرورفتگی گودفخار، خط اگو و قرارداد با آب و فاضلاب برای حل شدن آب‌گرفتگی در این‌گود با هدف بهبود وضعیت زندگی ساکنان بررسی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای بهبود وضعیت گود فخار به نفع مردم و ساکنان آن نیز برنامه‌های بلندمدتی در دستورکار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: به احتمال زیاد، ماه آینده طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه میانه شرقی مشهد به شورا فرستاده خواهد شد و این‌گود در حوزه این‌طرح تفصیلی قرار دارد. ازاین‌رو در طرح تفصیلی حوزه میانی شرقی مشهد توجه ویژه‌ای به گود فخار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در این‌طرح تفصیلی مشخص خواهد شد که در برنامه‌های بلندمدت چگونه وضعیت این‌گود را به سرانجام خوبی برسانیم، ادامه داد: درهمین‌راستا موضوعات مختلفی نظیر اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه‌های مسکونی با مشارکت ساکنان یا تملک زمین‌های خالی با کاربری فضای سبز نیز بررسی شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره موضوعات بررسی‌شده شهرک شهید بهشتی گفت: در این‌جلسه تصمیم خاصی برای شهرک شهید بهشتی گرفته نشد. به تازگی شورای شهر مشهد برای انجام اقدامات توسعه‌ای شهرک شهید بهشتی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان مصوب کرده است و اقدامات در این‌شهرک در حال انجام است. درهمین‌راستا دفتر تسهیلگری این‌محله نیز به ارائه اقدامات انجام‌شده پرداخت.


ضرورت توسعه محلات با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر نیز در این‌جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در محله گود فخار و شهرک شهید بهشتی ارائه کرد و گفت: تأکید ما به شهرداری و سازمان بازآفرینی و دفاتر تسهیلگری این است که تدوین برنامه توسعه درازمدت حتما باید با مشارکت مردمی انجام و در آن مسائل و نظرات عمومی لحاظ شود.
احمد نوروزی افزود: اقدامات خوبی از سوی شهرداری منطقه ۵ و دفتر تسهیلگری و سازمان بازآفرینی در گودفخار آغاز شده است تا وضع موجود سامان‌دهی و فضا برای زندگی ساکنان تحمل پذیرتر شود.
وی با بیان اینکه کار اصلی در این‌محله تدوین برنامه توسعه درازمدت است، گفت: دفتر تسهیلگری باید با مشارکت مردمی برای تدوین این‌برنامه اقدام کند و در آن مسائل و نظرات همه افراد ساکن، اعم از مالکان، مستأجران و کسبه را در نظر بگیرد تا با همراهی و مشارکت آن‌ها برای مقاوم‌سازی محل سکونت و سرپناهشان اقدام کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر با تأکید بر اینکه فرایند بازآفرینی سخت و زمان‌بر است، تصریح کرد: بخشی از بازآفرینی، کار اجتماعی و تعامل با مردم است و بخش دیگر نیز به فعالیت‌های اجرایی و عمرانی اختصاص می‌یابد.
نوروزی افزود: تدوین برنامه توسعه محله و طی کردن مراحل قانونی آن قدری زمان‌بر است؛ زیرا پس از تهیه سند، باید سازمان بازآفرینی شهرداری آن را از نظر قانونی کنترل کند، سپس به ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد و پس از آن به ستاد بازآفرینی استان فرستاده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->