برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

۶۵ هزار کارگر روزمزد در پروژه‌های شهرداری مشهد حضور دارند

  • کد خبر: ۴۹۹۹۱
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۶۵ هزار کارگر روزمزد در پروژه‌های شهرداری مشهد حضور دارند
مدیر سامان دهی کارگران ساختمانی شهرداری مشهد: از اردیبهشت ۹۹ تا حالا ۶۵ هزار مورد اعزام کارگر برای کار‌های روزمزدی که مردم و پیمانکاران اعلام کرده اند، داشته ایم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «کارگر حرمت دارد و باید اول از جایگاه و شخصیت او گفت.» مدیر سامان دهی کارگران ساختمانی شهرداری مشهد، حرف هایش را با این تأکید شروع می‌کند و می‌گوید: نان کارگری، حلال‌ترین نانی است که یک مرد می‌تواند برای خانواده اش ببرد.
 
علیرضا کفاش ادامه می‌دهد: فکر نکنم کسی در این شهر زندگی کرده باشد و نداند کدام خیابان‌ها و محله‌ها می‌تواند کارگر برای ساختمان پیدا کند.
 
میدان فردوسی، سید رضی و میدان سلمان نمونه‌هایی از این محله‌ها هستند. روال کار را نیز همه می‌دانند. این کارگران از سر صبح می‌آیند تا شهروندانی که به کارگر نیاز دارند بتوانند از آنان برای انجام امور ساختمانی خود استفاده کنند.
 
او ادامه می‌دهد: اصل و ذات کار کارگر روز مزدی سر صبح است و یک روزی کاری اش معمولا تا عصر و نزدیک‌های غروب آفتاب حساب می‌شود. اما درباره اینکه عده‌ای سر همان گذر‌های کارگری تا شب و حتی آخرین ساعات شب کنار خیابان منتظر نشسته اند، باید بگویم کار برخی از این افراد، یک نوع گدایی مدرن است.
 
بار‌ها افرادی را دیده ایم که تا ۱۲ شب کنار خیابان نشسته اند به امید کمک مردم. کفاش حرف هایش را با قاطعیتی که در ابتدای صحبتش بود، ادامه می‌دهد و می‌گوید: این افراد کارگر واقعی نیستند.
 
فردی که سال‌ها کارگری کرده است، می‌داند که اگر از ساعت ۹ و ۱۰ صبح گذشت و کسی برای کار سراغش نیامد، دیگر آن روز را کاسب نیست. خود شما تا حالا شنیده اید که کسی بگوید برای فلان کار ساختمانی ساعت ۱۰ شب رفتم سر گذر تا کارگر بیاورم؟!


کنار خیابان ایستادن ۳۰۰ هزار تومان، کارگری ۱۲۰ هزارتومان

او ادامه می‌دهد: در بازدیدهایمان، کارگران واقعی از این موضوع گلایه دارند. چون آن افراد به اسم کارگر تا آخر شب کنار خیابان می‌ایستند. مردم هم با دیدن این افراد که تا ساعات آخر شب و در سرمای هوا کنار خیابان نشسته اند، ناراحت می‌شوند و نذورات و کمک‌های خود را برایشان می‌برند.

مدیر سامان دهی کارگران ساختمانی شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: یکی از کارگر‌ها می‌گفت «وقتی کاری پیدا نمی‌کنیم، کیسه ابزارهایمان را برمی داریم که به خانه برویم. تازه همان وقت، بنده خدایی، سلانه سلانه سر گذر می‌آید. خودش یک بار گفته بود که مگر دیوانه است که از صبح زود برای پیداکردن کار اینجا بیاید تا ۱۲۰ هزار تومان به او بدهند! از همین سرشب ماندن‌ها و گرفتن خیرات مردم بعضی روز‌ها تا ۳۰۰ تومان هم در آمد داشت.»


استفاده از کارگران سر گذر برای کشف رود و پروژه‌های عمرانی

کفاش به این موضوع اشاره می‌کند که جدا از اعلام شهروندان برای کار، پیمانکاران شهرداری نیز با مصوبه شورای شهر و تأکید شهردار مشهد ملزم شده اند از این کارگران برای کار‌های ساختمانی و پروژه‌های شهرداری استفاده کنند. او می‌گوید: از اردیبهشت تا حالا ۶۵ هزار مورد اعزام کارگر برای کار‌های روزمزدی که مردم و پیمانکاران اعلام کرده اند، داشته ایم.


با شهرداری همکاری کنید

اما در پیگیری اقدامات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برای سامان دهی کارگران، روابط عمومی این اداره کل می‌گوید: سامان دهی این کارگران در حوزه وظایف شهرداری مشهد است.

البته این گفته در شرایطی مطرح می‌شود که در تفاهم نامه‌ای که در جلسه سامان دهی کارگران ساختمانی مورخ ۱۰ مهر ۹۹ در استانداری خراسان رضوی امضا و به ۱۲ سازمان از جمله اداره کل کار ابلاغ شده، خواسته شده است که دراین زمینه با شهرداری مشهد همراهی و همکاری کنند؛ جواب اداره کل کار یعنی همه اتفاقات این حوزه همان‌هایی است که شهرداری رقم زده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->