زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تفاهم‌نامه حمایت از طرح پاییزی کتاب میان شهرداری و مؤسسه خانه کتاب امضا شد

  • کد خبر: ۵۰۰۰۴
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
تفاهم‌نامه حمایت از طرح پاییزی کتاب میان شهرداری و مؤسسه خانه کتاب امضا شد
شهرداری مشهد با شروع هفته کتاب و کتاب‌خوانی، از ۲ طرح «شهروند کتابخوان» و «صدای کتاب» با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی رونمایی کرد. همچنین اعلام شد با حمایت شهرداری مشهد و خیران ۱۰ کتابخانه ثابت در مناطق حاشیه شهر با متراژ ۲۸۰ مترمربع تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.
لیلا کوچک‌زاده | شهرآرانیوز - حالا در سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی تفاهم‌نامه مشترک دیگری برای حمایت از طرح پاییزه کتاب ۹۹ بین شهرداری مشهد و مؤسسه خانه کتاب ایران بسته شد. در نشست مشترکی با حضور رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد در ارتباط تصویری با مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ایران این تفاهم نامه بسته شد.

به موجب این تفاهم‌نامه، شهرداری مشهد اعتباری برابر با اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح تخفیف پاییزه برای افزایش یارانه‌ها در نظرگرفته‌است. درواقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۰۰ میلیون تومان و شهرداری مشهد هم ۶۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص داده‌اند.

این مبلغ در مقایسه با فصل قبل، ۴ برابر شده است. از طرفی این افزایش اعتبار در کنار افزایش بیست‌وپنج درصدی مبلغ خرید از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان برای هر کد ملی قرار گرفته است.

همه این تغییرات هم از استقبال و مشارکت مردم و برترشدن خراسان رضوی در طرح‌های تخفیف کتاب فصل‌های قبل نشئت گرفته است. به نظر می‌رسد با این تفاهم‌نامه، تنها دغدغه کتاب‌فروشان مشهدی که کمبود اعتبار فروشگاه برای بهره بردن تعداد مخاطبان بیشتر از تخفیف‌هاست، مدیریت و حل خواهد شد. ضمن اینکه خبر‌هایی نیز از افزایش روز‌های تخفیف پاییزه کتاب در پیش است که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.


کتاب و دانایی بر کرونا پیروز شد

ایوب دهقانکار مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ابتدای این نشست گفت: طرح‌های فصلی کتاب جای خود را بین دوستداران کتاب باز کرده است و به طرح‌هایی ریشه‌دار بین مردم تبدیل شده است. او با بیان اینکه ۶۳ کتاب‌فروشی در مشهد و در مجموع ۸۵ کتاب‌فروشی در استان خراسان رضوی در تخفیف پاییزه شرکت کرده‌اند، به آمار دو روز نخست طرح پاییزه از میزان مشارکت و استقبال مردم اشاره و بیان کرد: مجموع یارانه استفاده شده در روز‌های ۲۴ و ۲۵ آبان در استان خراسان رضوی، بالغ بر ۱۰۶ میلیارد ریال است که از این مبلغ، سهم مشهد، ۸۸۸ میلیون ریال بوده است.
 
همچنین کل مبلغ فروش کتاب در استان خراسان رضوی، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است که از این میزان هم ۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال کتاب در مشهد به فروش رفته است که این مبالغ به گفته دهقانکار، در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. او افزود: ویژگی طرح‌های فصلی این‌گونه است که تمام مؤلفات صنعت نشر را از اولین حلقه نشر تا مصرف‌کننده نهایی، در بر می‌گیرد و این میزان استقبال مردم، برای ما مجریان این طرح، جای خوشحالی دارد و این نوید را می‌دهد که در این روز‌های کرونایی و شرایط سخت اقتصادی، باز هم کتاب در سبد کالای شهروندان ایرانی هست و از طرفی کتاب و دانایی و عشق به آگاهی بر شرایط کرونا پیروز شده است.

شروع تبلیغات شهرداری

شهرداری مشهد در طرح پاییزه سال گذشته نیز در تأمین اعتبار و در تبلیغات شهری با اداره فرهنگ و ارشاد همکاری کرده است و کتاب‌فروشان مشهدی، طرح پاییزه سال ۹۸ را طرحی طلایی خوانده بودند و تبلیغات شهرداری را در معرفی این طرح بین مردم بسیار مؤثر اعلام کرده بودند، محمدمحسن مصحفی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز از شروع تبلیغات از روز گذشته در شهر خبر داد و گفت: ما تبلیغاتی را در حوزه هفته کتاب در شهر انجام داده‌ایم و همچنین درباره تبلیغات طرح پاییزه نیز، مقابل کتاب‌فروشی‌های مجری طرح، تبریک هفته کتاب را داشتیم که در آن، برای طرح پاییزه کتاب نیز تبلیغ شده است.

مصحفی با ابراز خوشحالی از اینکه مشهد در دوره‌های مختلف طرح تخفیف کتاب، به رتبه نخست دست یافته است گفت: همه‌گیری کرونا، شرایطی ویژه ایجاد کرده است. درواقع فرصتی را در اختیار افراد قرار داده تا مطالعه بیشتری کنند و این فرصت، آن‌ها را از حضور در اجتماعات دور می‌کند.

او با اشاره به اینکه در این وضعیت، حوزه فرهنگ و هنر بیشترین ضرر را متحمل شده است، گفت: از اینکه توانسته‌ایم با مشارکت در این طرح، قدمی کوتاه در افزایش فرهنگ عمومی برداریم، خرسندیم. البته در فصل‌های گذشته نیز، ما سابقه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را در این طرح داشته‌ایم و امیدواریم این همکاری‌ها در فصول آینده ادامه پیدا کند و درنهایت مردم منتفع شوند.


افزایش روز‌های تخفیف پاییزه کتاب

افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز، شهرداری مشهد و سازمان اجتماعی و فرهنگی این سازمان را پیشگام در حوزه رویداد‌های فرهنگی دانست و گفت: مردم فرهنگ‌دوست استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ، همیشه پیش‌قدم بوده‌اند. چنانکه در فصل‌های گذشته طرح‌های تخفیف فصلی استان خراسان رضوی بالاترین مشارکت و میزان فروش نسخه‌های کتاب را در سراسر کشور داشته است.

او با تصریح اینکه سقف خرید مخاطبان در طرح پاییزه ۲۵ درصد، افزایش پیدا کرده است، گفت: استان خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب، پس از تهران، بیشترین میزان فروش و بیشترین تعداد جلد کتاب فروش رفته را از آن خود کرد. به همین دلیل مبلغ خرید از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، افزایش پیدا کرد.

اما تحفه‌گر در گفتگو با خبرنگار ما از احتمال افزایش هفته کتاب از ۷ روز به ۱۷ روز خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با مدیران در تهران در نظر داریم بعد از پایان طرح پاییزه در کشور، با اضافه‌شدن ۱۰ روز دیگر، طرح مشهد را با شرایط ویژه و تا به پایان رسیدن یارانه‌های کتاب اجرا کنیم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با افزایش روز‌های طرح و افزایش چهاربرابری یارانه به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، افراد بیشتری بتوانند از طرح پاییزه بهره ببرند. معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره گفت: منابع موجود برای یارانه خرید کتاب در کشور محدود است و از طرفی استقبال مردم از طرح‌های تخفیف بسیار خوب است و همان‌طور که اشاره شد استان خراسان رضوی بالاترین میزان فروش را در چهار فصل اخیر داشته است. اما معمولا در فصل‌های قبل، یارانه در نظر گرفته شده در چند روز آخر طرح به پایان می‌رسید و همه مخاطبان نمی‌توانستند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
 
به همین دلیل برای تأمین اعتبار از مشارکت شهرداری بهره بردیم. تحفه‌گر افزود: مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران صددرصد افزایش یارانه را در خراسان رضوی پذیرفته است. درحالی که پیش از این تنها ۳۰۰ میلیون اختصاص می‌داد و این عدد امسال به ۶۰۰ میلیون رسیده است که در کنار ۶۰۰ میلیون تأمین اعتبار شهرداری قرار می‌گیرد و در عمل، در این دوره ۴۰۰ درصد افزایش یارانه کتاب اتفاق افتاده است. در هر صورت در شرایط موجود، درخواستمان از کتاب‌فروشان این است به گونه‌ای عمل کنند که این یارانه به پایان برسد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->