حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

حریف تیم ملی بسکتبال را بیشتر بشناسیم|سوریه؛ جنگ، داعش و ویرانی

  • کد خبر: ۵۰۰۴۲
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
حریف تیم ملی بسکتبال را بیشتر بشناسیم|سوریه؛ جنگ، داعش و ویرانی
تیم ملی بسکتبال کشورمان ۱۰ آذرماه در پنجره دوم رقابت‌های کاپ آسیا باید مقابل سوریه به میدان رود.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، تکلیف تیم‌هایی مثل سوریه و قطر، امسال عربستان هم اضافه شده، سال‌هاست با باختن مقابل تیم ملی بسکتبال معلوم است. در مورد عربستان نوشتیم، و، اما سوریه چگونه حریفی برای تیم ملی بسکتبال ماست؟ دیداری که ۱۰ آذر در حباب دوحه در قطر برگزار خواهد شد.

اسفند ماه گذشته تیم ملی سوریه با میانگین سنی ۳۰ سال و ایران بدون صمد، ۲۸ سال، مقابل هم قرار گرفتند. با توجه به اینکه شنیده می‌شود صمد با تیم به قطر نمی‌رود و حامد از چین نخواهد آمد، میانگین سنی تیم ملی در دیدار با سوریه کمتر از بازی قبلی است.

بسکتبال سوریه بعد از ۲۰ سال دوری از مدار بسکتبال آسیا، در بازی قبلی مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت. ایران، سوریه، قطر و عربستان در پنجرۀ اول رقابت‌های بسکتبال انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، در گروه E قرار دارند. این رقابت‌ها در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.

در بازی قبلی دو تیم، ملی‌پوشان بسکتبال با اختلاف فاحش و نتیجۀ برتری ۹۴ بر ۴۸، اولین پنجره را محکم بستند!
ایران و سوریه در منطقه‌بندی بسکتبال آسیا از سال ۱۹۹۷، در غرب آسیا دیدار‌های منظم و سالیانه‌ای را برگزار کردند.
در سال ۲۰۰۰، دو دوره بازی‌های غرب آسیا برای صعود به بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۰۱ آسیا برگزار شد که تیم ایران ابتدا در بیروت و سپس در امان پایتخت اردن مقابل سوریه بازی کرد. در بیروت، تیم ملی ۸۸ بر ۷۸ به سوریه باخت. چند ماه بعد در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی در امان، ایران باز هم ۸۷ بر ۷۷ این بار در وقت اضافی نتیجه را به سوری‌ها واگذار کرد و از راهیابی به جام ملت‌های ۲۰۰۱ بازماند. در همان سال سوریه به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید و چهارم شد. میشل مدنلی ستارۀ آن روز‌های بسکتبال سوریه، در موفقیت‌های تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور نقش‌آفرینی می‌کرد.
دوران افتخارات باشگاه‌های سوریه با الوحده و الجلا پررنگ‌تر از تیم ملی این کشور بود. در سال ۲۰۰۳، تیم الوحده با بازیکنان خارجی مثل آندره پیتس، در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شد. پس از آن بسکتبال سوریه نزول فاحشی داشت. در سال ۲۰۱۱ به عنوان نهم آسیا سقوط کرد و پس از آن به مدت ۶ سال به دلیل جنگ، داعش و پیامد‌های سنگین اقتصادی ناشی از اختلافات داخلی، از بسکتبال بین‌المللی فاصله گرفت. سوریه در سال ۲۰۱۷ با حضور در کاپ آسیا (بیروت)، به مدار بازی‌های آسیا بازگشت. این تیم با سه باخت و تنها یک برد مقابل هند، دهم شد.۲۱ مرداد ۱۳۹۶ تیم سوریه را در زمان سرمربیگری مهران حاتمی در کاپ آسیا، ۸۷ بر ۶۳ بردیم.
سوریه در سال ۲۰۱۸ نیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا به میدان رفت. بعد از انصراف امارات این تیم با شکست مقابل ایران (۶۸ بر ۵۵)، و با تک بازی، به جمع ۸ تیم راه پیدا کرد. یک برد مقابل اندونزی و باخت به فیلیپین، رتبۀ ششم را برای سوریه به ارمغان آورد.
در پنجره‌های انتخابی جام جهانی که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود سوریه از راند اول بعد از اردن و لبنان به راند دوم صعود کرد، اما در مجموع ۱۲ بازی، با ۲ برد و ۱۰ باخت، در قعر جدول گروه E قرار گرفت و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد.
در این تیم عبدالوهاب الحموی با ۲۲۰ سانتیمتر بلندای قامت، یکی از مؤثرترین بازیکنان است. میشل مدنلی همدوره‌ای صمد نیکخواه‌بهرامی و ستاره سابق بسکتبال سوریه است که در چند پنجرۀ انتخابی جام جهانی، سوریه را همراهی کرده بود.
شریف الاوش دیگر بازیکنی است که اعتماد سرمربی خود وسلین ماتیچ (سرمربی پیشین تیم ایران) را در پنجره‌های فیبا جلب کرد.
عمرشیخ‌علی و تارک الجابی نیز همینطور. در حال حاضر جو سالرمو جانشین ماتیچ شده است. این مربی آمریکایی از ماه گذشته کارش را با تیم ملی سوریه آغاز کرد.
تیم ملی سوریه در پنجره اول مقابل عربستان در جده و در وقت اضافی به پیروزی (۷۵ – ۷۰) دست یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->