تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها
معاون وزیر خارجه افغانستان در مشهد:

ما به گسترش مناسبات خود با ایران توجه جدی می‌کنیم

  • کد خبر: ۵۰۰۴۵
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
ما به گسترش مناسبات خود با ایران توجه جدی می‌کنیم
معاون وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با نمایندگان مهاجران افغانستانی در مشهد با اشاره به اینکه درباره صلح، ایران به‌عنوان دوستی خوب کنار ما ایستاده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک بزرگ و خوب ماست و ما به گسترش مناسبات خود با ایران توجه جدی می‌کنیم.
سیدمحمدرضا هاشمی|شهرآرانیوز- میرویس ناب، معاون وزیر امور خارجه افغانستان، که در رأس هیئتی برای گفتگو با مقامات کشورمان درباره سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان به تهران رفته بود، شب گذشته با حضور در محل کنسولگری افغانستان در مشهد با نمایندگان مهاجران افغانستانی دیدار کرد.
 
این دیپلمات افغانستانی در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: ما با یک جنگ بسیار پیچیده در افغانستان روبه‌رو هستیم، جنگی که ابعاد آن از منطقه تا جهان را در بر گرفته است. تلاش ما برای مهاجران افغانستانی این است که سهولت‌های بیشتری برای زندگی شما در کشور‌هایی که مهاجر شده‌اید، فراهم کنیم. ما از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که برای تثبیت هویت اتباع افغانستان امکاناتی را در اختیار ما قرارداده‌اند تا اتباع خود را تثبیت هویت کنیم.

در تلاشیم مشکلات هزینه‌های کنسولی را حل کنیم

ناب تأکید کرد: درباره کاهش هزینه‌های کنسولی درخواست‌ها و توقع مهاجران به ما رسیده است و ما در تلاشیم این مشکل را حل کنیم.
 
معاون وزیر امور خارجه افغانستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک بزرگ و خوب ماست. ما به توسعه و گسترش مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران بسیار جدی توجه می‌کنیم. ابعاد رابطه ما گسترده است و ما می‌خواهیم این رابطه را گسترده‌تر کنیم.
 
وی تصریح کرد: ما درحال کار بر روی یک سند همکاری هستیم که آن سند علاوه‌بر اینکه رابطه ما (ایران و افغانستان) را به سطح بالاتر ارتقا می‌دهد، ۲ طرف را به انجام کار‌های بیشتر ملزم می‌کند. یکی از این کمیته‌ها درباره مهاجران کار خواهد کرد.

به‌دنبال جلب یک تعهد بلندمدت از سوی همکاران بین‌المللی‌مان در کنفرانس ژنو هستیم

این دیپلمات افغانستانی در ادامه با اشاره به اهمیت کنفرانس ژنو که به‌زودی با موضوع افغانستان برگزار خواهد شد، تأکید کرد: ما تمرکز زیادی بر اجلاس ژنو داریم. تلاش ما بر این است تا اجماع و حمایت جهانی را در حمایت از افغانستان کسب کنیم که خوشبختانه این اجماع به وجود آمده است. امیدواریم جهان یک تعهد بلندمدت سیاسی‌مالی برای ما داشته باشد تا بتوانیم به‌واسطه آن به اهداف خود در زمینه‌های مختلف برسیم.
 
ناب افزود: ما برنامه‌های خوبی با برادران ایرانی خود در بخش‌های مختلف داریم که با تحقق آن‌ها برای ما به‌عنوان دولت و برای شما به‌عنوان اتباع اتفاقات خوبی خواهد افتاد. ما در این سفر جلسات خوبی با آقای ظریف، وزیر امور خارجه، و آقای عراقچی، معاون ایشان، داشتیم. افغانستان ظرفیت زیادی برای رشد اقتصادی دارد که بدون شک با تحقق این هدف نفع آن به همه می‌رسد.

درباره صلح، ایران به‌عنوان دوستی خوب کنار ما ایستاده است

میرویس ناب درباره مذاکرات صلح با طالبان افزود: جمهوری اسلامی افغانستان یک قدم از چیزی که در ۲۰ سال گذشته به دست آورده است، به عقب برنمی‌گردد. ما درباره صلح دوستان زیادی داریم که یکی از آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است که به‌عنوان دوست خوب ما کنار ما ایستاده است.
 
در ادامه این جلسه معاون وزیر مالیه افغانستان، سرکنسول افغانستان در مشهد و نمایندگانی از جامعه مهاجران افغانستانی مقیم مشهد سخنرانی کردند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->