مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

«خیرین شهریار» برای تسریع سامان‌دهی کشف‌رود پای کار آمدند

  • کد خبر: ۵۰۰۸۶
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
«خیرین شهریار» برای تسریع سامان‌دهی کشف‌رود پای کار آمدند
رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد: بخش‌های مختلف پای کار سامان‌دهی کشف‌رود آمده‌اند و در همین راستا شماری از نمایندگان ستاد «خیرین شهریار» بازدیدی از این پروژه داشتند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کشف‌رود از نظر تاریخی، اجتماعی و حتی بین‌المللی درخور توجه است، اما متأسفانه اکنون به یک معضل زیست‌محیطی و اجتماعی تبدیل شده است و بر همین اساس، بخش‌های مختلف پای کار سامان‌دهی کشف‌رود آمده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خیران اشاره کرد.

به‌گزارش خبرنگار ما به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید نمایندگان ستاد «خیرین شهریار» از پروژه سامان‌دهی کشف‌رود، اظهار کرد: این پروژه بر اساس تأکید‌های شورای شهر و طبق تفاهم‌نامه مشترک، در دستورکار شهرداری و دیگر ارکان مدیریت‌شهری قرار گرفت و امیدواریم گامی برای حل این معضل برداشته شود.

وی با بیان اینکه روخانه کشف‌رود جنبه تاریخی و بین‌المللی دارد و از اهمیت زیادی برای شهر مشهد برخوردار است، گفت: با این وجود، موضوع کشف‌رود به یک معضل زیست‌محیطی تبدیل شده که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و وضعیت آن نیازمند اصلاح است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: بر همین اساس، بخش‌های مختلف پای کار سامان‌دهی کشف‌رود آمده‌اند و در همین راستا شماری از نمایندگان ستاد «خیرین شهریار» بازدیدی از این پروژه داشتند تا نوع کمک و مشارکت آن‌ها برای تسریع عملیات مشخص شود و گوشه‌ای از کار را عهده‌دار شوند.

حسینی‌پویا سامان‌دهی کشف‌رود را پروژه‌ای دانست که دارای جنبه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و اشتغال و گردشگری است و افزود: برخی پروژه‌ها ممکن است که از لحاظ منافع اقتصادی توجیه چندانی نداشته باشند و بنابراین خیران با توجه به اینکه جنبه‌های معنوی کار را نیز مد نظر دارند، می‌توانند ورود کنند، زیرا از حیث انسانی و اشتغال‌زایی جذاب است.


پرداختن به دغدغه‌های مردمی؛ اولویت مجمع «خیرین شهریار»

اما در حاشیه این بازدید، عضو مجمع «خیرین شهریار» گفت: محور فعالیت این مجمع، سامان‌دهی موضوعاتی است که جمع زیادی از شهروندان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و بازدید از پروژه سامان‌دهی کشف‌رود نیز بر اساس همین دغدغه‌مندی انجام شده است.

منصوره شریف‌الحسینی با بیان اینکه «خیرین شهریار» نخستین مجمع متشکل از نهاد‌های دولتی و خیران است که در حوزه‌های مختلف اعم از سلامت و آموزش و معیشت وارد کار شده است، ادامه داد: رسالت این مجمع این است که نظام جامع برنامه‌ریزی را برای رفع مشکلات شهری پیگیری کند؛ پروژه کشف‌رود نخستین پروژه‌ای است که مجمع «خیرین شهریار» به آن ورود کرده است.

وی گفت: از میان موضوعاتی که جمع زیادی از شهروندان را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد، می‌توان به آسیب‌های اقتصادی و سلامت اشاره کرد و امیدواریم همه با هم بتوانیم به رفع مشکلات مردم بپردازیم.
شریف‌الحسینی خاطرنشان کرد: «خیرین شهریار» در کنار سرمایه‌گذاری اقتصادی می‌تواند برای رفع مشکلات شهروندان اقدام کند؛ همراهی بین مدیریت‌شهری و بخش خصوصی نیز می‌تواند به‌صورت قانون‌مند و نظام‌محور پیش برود تا شاهد یک فعالیت مدرن برنامه‌ریزی مدیریتی در شهر مشهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های در مقیاس بزرگ نیازمند اعتماد ویژه عمومی است، افزود: مردم به‌تبع کمک‌هایی که خیران کرده‌اند، می‌توانند به پروژه‌های شهری اعتماد داشته باشند.
شریف‌الحسینی گفت: یکی از خدمت‌هایی که می‌تواند از سوی خیران برای پروژه سامان‌دهی کشف‌رود انجام شود، اصلاح فرهنگ حاکم بر انجام پروژه‌های شهری است، زیرا تقویت احساس اعتماد مردم به فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولتی، یکی از بزرگ‌ترین کمک‌ها به پیشبرد هر پروژه است.

وی با بیان اینکه آرزوی «خیرین شهریار» این است که همه خیران شهر که جمعیت بزرگی هم هستند بر اساس مشکلات موجود و برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی وارد عمل شوند، اظهار کرد: خوشبختانه این اتفاق برای کشف‌رود افتاده است و همه خیرانی که در بازدید حضور دارند، از جنس چنین فعالیت‌هایی هستند و به آن باور و اعتقاد دارند.
شریف‌الحسینی افزود: خیران با سرمایه‌گذاری خود در کنار مسئولان شهری هستند تا مشکلات حل شود و خدمات بهتر به همه شهروندان برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->