اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

سوالات بی پاسخ مردم در مورد طرح منع تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

  • کد خبر: ۵۰۰۸۷
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
  • ۷
سوالات بی پاسخ مردم در مورد طرح منع تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح
این محدودیت‌های بی سابقه کرونایی در حالی از ابتدای آذرماه در شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی همچون مشهد برقرار خواهد شد که شهروندان زیادی طی روز سه شنبه در تماس با شهرآرا خواستار ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه شدند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ از ۴۸ ساعت قبل که طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های جدیدی در قالب ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد برای مدت ۲ هفته (از ابتدای آذر ماه) اعلام شده است، تقریبا هیچ کس از کم و کیف اجرای این طرح، ایجاد زیرساخت‌ها و کم وکیف اجرای این ممنوعیت خبر ندارد و همین مسئله ابهامات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

این محدودیت‌های بی سابقه کرونایی در حالی از ابتدای آذرماه در شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی همچون مشهد برقرار خواهد شد که شهروندان زیادی طی روز سه شنبه در تماس با شهرآرا خواستار ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه شدند. بیشتر شهروندان نیز خواستار پاسخگویی و اطلاع رسانی بیشتر درباره شیوه اعمال این ممنوعیت هستند و سؤالاتی در زمینه میزان جریمه خودرو‌های متخلف، نحو شناسایی و ثبت این خودروها، گروه‌های مشمول در اعمال این محدودیت، تعیین تکلیف فعالیت خودرو‌های حمل و نقل عمومی و حتی تاکسی‌های اینترنتی و خودرو‌های خدماتی را مطرح می‌کنند.

در میان پرسش‌ها و ابهامات، این موارد نیز به چشم می‌خورد که با اعمال این طرح، چه تعداد از خودرو‌های شخصی می‌توانند همانند مجوز طرح ترافیک، اجازه تردد در ساعات شبانه را داشته باشند. آیا خودرو‌های کارکنان درمان، اصحاب رسانه و مشاغل خدمات عمومی که باید تا ساعاتی از شب مشغول خدمات رسانی عمومی باشند مشمول معافیت‌ها خواهد شد یا خیر؟ آیا همانند مجوز‌های طرح ترافیک امکان سوء استفاده از مجوز‌های احتمالی و استفاده افرادی غیر از دارندگان این مجوز‌ها نیز وجود دارد یا خیر؟ با توجه به ابهامات فراوانی که درباره نحوه اجرای این محدودیت‌ها وجود دارد، به سراغ متولیان اجرای این طرح می‌رویم تا با طرح برخی ابهامات شهروندان از جزئیات جدیدترین محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا مطلع شویم.


هنوز ابلاغی نرسیده است

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هنوز ابلاغ خاصی در این زمینه به پلیس راهنمایی ورانندگی ارسال نشده است گفت: استفاده از دوربین‌های درون شهری یا روش‌های دیگر اجرای این محدودیت‌ها فعلا نامعلوم است، اما اعمال محدودیت ترددی خودرو‌های بومی و غیربومی در ورودی و خروجی شهر‌ها صددرصدی خواهد بود.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: باوجوداین برای اینکه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح چه مواردی را باید در شهر اعمال کنیم، هنوز دستورالعملی به دست ما نرسیده است.
وی در واکنش به این پرسش که آیا توانایی تفکیک خودرو‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی در این طرح وجود دارد، افزود: این اتفاق بسیار سخت است، اما به دلیلی ابهامی که وجود دارد نمی‌توان اظهار نظر‌قطعی در این زمینه انجام داد.

دهنوی بیان کرد: شهروندان دراین باره نگرانی نداشته باشند؛ زیرا پیش از اجرای این محدودیت همه زوایا و ابعاد آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه تا چهارشنبه ابعاد مختلف این طرح شفاف خواهد شد، ادامه داد: ما نیز تأکید داریم که وضعیت خودرو‌های حمل ونقل عمومی، تاکسی‌های اینترنتی و خودرو‌های امداد و نجات باید مشخص شود.


اطلاع رسانی، از امروز

همچنین معاون سیاسی فرماندار مشهد درباره ابهامات مطرح شده در زمینه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: جزئیات طرح محدودیت‌های کرونایی که از یک آذرماه قرار است اجرایی شود در جلسه روز چهارشنبه کمیته امنیتی و اجتماعی استان مطرح خواهد شد تا نحوه اجرای آن در مشهد و دیگرشهرستان‌های استان مشخص شود. احمد ریواده با بیان اینکه هنوز در زمینه نحوه اجرای جزئیات این طرح توافق نظر وجود ندارد و به تصمیم نهایی نرسیده ایم، افزود: همه ابهامات و مشکلات این طرح از قبیل نحوه فعالیت شاغلان در سیستم‌های امدادی و خدماتی، توسط فرمانداری شهرستان احصا شده است تا در این زمینه بهترین تصمیم درباره نحوه فعالیت در زمان اعمال محدودیت‌ها گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه کلیات این طرح مطابق اعلام ستاد ملی کروناست، ادامه داد: جزئیات اجرای آن در جلسه یادشده مطرح می‌شود و ابعاد مختلف آن به صورت شفاف به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.


تاکسی‌ها محدودیت ندارند

در مقابل، سخنگوی سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز در گفتگو با شهرآرانیوز، با اعلام اینکه ممنوعیت تردد یادشده شامل تاکسی‌های مشهد نمی‌شود، افزود: از اول آذرماه مانند گذشته، تاکسی‌ها به فعالیت خود در شهر مشهد ادامه می‌دهند. همایون محمدیان گفت: محدودیت‌های سازمان تاکسی رانی محدودیت‌های بهداشتی است که شامل ضدعفونی ناوگان، فاصله اجتماعی در تردد‌ها و حضور افراد با ماسک در داخل خودرو است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
5
باسلام
خودرو وانت تره بار که کارش اتفاقا در همین ساعات منع تردد هست باید چیکار کند؟؟؟
چرا اصلا در هیچ رسانه و سایتی در موردش اطلاع رسانی نشده ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
5
چراهیچ جادرموردکامیونت نیسان که کارجابجایی بین استانی وبین شهری انجام میدن صحبت نشده همیشه بایدکارهای مسعولان نصفه نیمه باشه ؟
سامان رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
4
ما ک متوجه نشدیم در ساعت منع تردد خودروهای باری مثل کامیون و وانت ها میتوانن فعالیت کنن یا نه ؟؟؟
Alighorbani
Sweden
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
6
همسرم باردار است ودسترسی به اژانس یا تاکسی اینترنتی ندارم ودر منطقه لواسانات زندگی میکنم درصورت تردد شبانه جهت خدمات اورژانسی ویا بیمارستانی چه کاری باید انجام دهم تا جریمه نشوم
عبدالمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
2
آژانس ها می توانند شب ها از ساعت 21تا 4صبح تردد کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
2
هرچه زودتر این منع تردد رو حذف کنید چون فقط یه زور گوییه و باعث ترافیک سنگین شده و روی رانندگی مردم تاثیر منفی گذاشته اخه با چه تفکری زندگی کردن مردم رو ممنونع کردید شده تا حالا یه کاری به نفع مردم انجام بدید خودتون خیابونا را برای خودتون خلوت کردین که راحت تر تردد کنید مردم رو هم زندانی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
4
اگر راست میگید نظرات مردم رو انتشار بدید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->