شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

ثبت نام ۷۵هزار فرزند مادر ایرانی برای دریافت شناسنامه

  • کد خبر: ۵۰۱۴۸
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
  • ۱
ثبت نام ۷۵هزار فرزند مادر ایرانی برای دریافت شناسنامه
مدیرکل اتباع و مهاجرین وزارت کشور با بیان اینکه در مجموع ۷۵ هزار نفر در سامانه اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: اولین شناسنامه برای دو کودکی صادر شد که مادرشان شهید سلامت است.
به گزارش شهرآرانیوز - مهدی محمودی مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور در مراسم اعطای اولین شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که صبح امروز برگزار شد، گفت: پس از تصویب قانون اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که در سال ۹۸ به تصویب رسید و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن ابلاغ شد با همکاری همه دستگاه‌های عضو و همچنین ثبت احوال روند و مراحل اعطای شناسنامه به این فرزندان در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: در گذشته و در سال ۸۵ ماده واحده‌ای در قانون وجود داشت که بر اساس آن به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که بالای ۱۸ سال سن داشتند شناسنامه اعطا می‌شد. این قانون خلا‌هایی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قانون اعطای تابعیت به همه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی از ابتدای تولد تصویب شد و به همه استان‌ها ابلاغ و اعلام گردید.
 
مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور با اشاره به روند صدور این شناسنامه گفت: مراحل اجرایی این شناسنامه پس از تقاضای افراد سه الی چهار ماه طول می‌کشد که در این مدت احراز هویت و بررسی‌های بیشتر در خصوص اصالت مدارک و استعلام‌های مربوط به آن انجام می‌شود. افراد متقاضی نیز می‌تونند یا در سامانه اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور ثبت‌نام کنند و یا به صورت حضوری به استانداری و فرمانداری محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

اولین شناسنامه برای فرزندان مادری که شهید سلامت است

محمودی با اشاره به صدور اولین شناسنامه برای دو کودک حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی گفت: امروز برای دو کودک که حاصل ازدواج یک خانم پرستار ایرانی با یک پزشک تبعه افغانستان است شناسنامه صادر شد مادر این دو کوک جزو شهدای سلامت بوده که در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا در فروردین ماه به شهادت رسیده است. پدر این کودکان نیز پزشک بوده و در حال حاضر در ماموریت است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار کودک زیر ۱۸ سال و ۴۷ هزار فرزند بالای ۱۸ سال برای دریافت شناسنامه ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون نیز ۱۰ هزار پرونده تکمیل شده و طی فرآیندی به ادارات ثبت احوال استان‌های مربوطه ارسال می‌شود. این اقدام یک اقدام انسانی و در نگاه حقوق بشری یک اقدام مثبت است و امیدواریم این روند به صورت سراسری در کشور طی شود و این فرزندان موفق به دریافت شناسنامه شوند که در مجموع ۷۵ هزار نفر هستند که در سامانه ثبت نام کردند.
 
منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Tara
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
چجوري استعلام بگيريم كه روند پرونده پيش رفته يانه وتا الان چند نفر شناسنامه گرفتن چقد طول ميكشه تا دادن شناسنامه از طريق نادر ايراني براي فرزند بالاي ١٨سال ممنون ميشم جوابمو بدين؟!؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->