بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

سرانجام فروش سهام عدالت چه خواهد شد؟

  • کد خبر: ۵۰۱۶۳
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
  • ۶
سرانجام فروش سهام عدالت چه خواهد شد؟
چندی پیش سازمان بورس و اوراق بهادار از توقف فروش سهام عدالت خبر داده بود. زمان پایان توقف در فروش هنوز مشخص نشده است. یکی از دلایل این توقف، ایجاد تعادل در بازار سرمایه دانسته می‌شود. اکنون این سوال مطرح است که سرانجام فروش سهام عدالت چه خواهد شد؟
به گزارش شهرآرانیوز، ناظر بازار سازمان بورس و اوراق بهادار در روز یکشنبه (۲۵ آبان ماه) اعلام کرد: فروش سهام عدالت متوقف شده است، اما مشخص نشده این توقف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت البته برخی صحبت‌ها مبنی بر این وجود دارد که علت اصلی این توقف، بازگرداندن بازار سرمایه به سمت تعادل است. زیرا فشار فروش سهام عدالت از سوی کارگزاری‌ها یکی از دلایلی بود که به نزولی شدن حرکت شاخص بورس دامن می‌زد.

آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت. در ابتدای امر، ۳۰ درصد از سهام و پس از آن، درمجموع ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش بود. اما آزادسازی سهام عدالت و فروش ۶۰ درصد از آن تا پیش از توقف فروش سهام، حواشی زیادی را به دنبال داشته است.  

سهام عدالت به بخش زیادی از جامعه اختصاص یافته است. اما از ابتدای آزادسازی تاکنون، اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت مشمولان سهام عدالت، تغییری ایجاد نکرده است و درواقع میتوان گفت، آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای چنین موضوعی فراهم نشده بود.  

 دارندگان سهام عدالت در چند ماه گذشته با مشکلات و موانع زیادی مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر برای رفع این مشکلات، راهکار‌های متفاوتی مانند تغییر تابلوی سهام عدالت، فروش بلوکی آن، لغو سفارش فروش سهام عدالت، امکان ویرایش اطلاعات و... درنظر گرفته شد. اما هیچ کدام از راهکار‌های به کار گرفته شده، به نتیجه مفیدی ختم نشد و درنهایت فروش سهام عدالت متوقف شده است.  
در دو ماه اخیر که بازار سرمایه با ریزش شدیدی روبه‌رو شد بسیاری از نمادها، ارزش واقعی خود را از دست دادند، برخی از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سهام به تاثیر سهام عدالت بر ریزش بازار اشاره کردند. به اعتقاد این دسته از افراد، عرضه سهام عدالت یکی از اصلی‌ترین علل افت شاخص بوده است.  

 شاید بتوان این احتمال را مطرح کرد که توقف فروش سهام عدالت، فشار‌های ناشی از فروش سهام را به بازار سرمایه وارد نخواهد کرد و سهامداران با نگرانی کمتر درمقایسه با ماه‌های گذشته، اقدام به خرید و فروش سهام خود می‌کنند. این در حالی است که باید سمت دیگر ماجرا را دید. بسیاری از مشمولان سهام عدالت به وجه حاصل از فروش سهام عدالت خود نیاز دارند و توقف فروش، درنهایت به ضرر بسیاری از مردم خواهد شد. باوجود زیان بسیاری از مشمولان درنتیجه توقف فروش سهام عدالت، باید این نکته را نیز یادآور شد که در مدت زمانی که سهامداران قادر به فروش سهام خود بودند، وجه حاصل از فروش در بسیاری از موارد با تاخیر برای آنان واریز شده یا مبالغ بسیار ناچیز و کمی برای سهامداران پرداخت می‌شد. درحقیقت باید به این نکته اذعان کرد که توقف فروش سهام عدالت از مدت‌ها قبل به دلیل عدم واریز پول برای مشمولان اعمال شده بود و تایید خبر توقف فروش، به نحوی به این موضوع رسمیت بخشید.  
 
منبع: اقتصاد آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
غفار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
5
وقتی خودشون سوال میکنن و جواب هم میدن مسلما هر جور دوست دارن جواب میدن الان ۵ ماه فقط ۲۰۰هزار بهم دادن با این ارزش و ارزش قبلی حالا میان میگن توفیق شد اگه بتونم الان ی صحفه کتاب مینویسم و اینو بدون نون هم نداریم که بگیریم و نسیه مبگیریم و ابروم نداریم دیگه بریم صف نانوایی فقط خجالت بکشید تاریخ به خود ندید چنین چیزی ایشالله که به زودی جواب میگیرین از خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
5
من هیچ اطلاعاتی راجب سهامم ندارم چطوری باید قیمت سهام عدالتمو و روش فروششو و اینکه ب کجا بفروشمو ایا ب نفعم هست یا نه چطوری باید اطلاعات بگیرم لطفا راهنماییم کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
1
با سلام و خسته ناشید
لطف کنید فروش سهام عد الت را فعال کنید و پول مردم ا پرداخت کنید ما هم نیازش داشیم که تقاصای فروش دادیم
با تشکر...
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
کارگزاری بانک کشاورزی لطفن سهام که به شما فروختیم واریز کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
سلام چراازاول میگیت ۱۷میلیون نفراقدام به فروش سهام عدالت کردندحالامیگیت فقط۴میلیون نفرشمابایدازاول میگفتین که اگرسهاممونوبفروشیم ضررمیکنیم
سلمان
United States of America
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
خواهشا تکلیف فروش سهاممون رو که در کار گزاری مهر آفرین فروختیم مشخص کنید مناز ۳۰درصد فروش سهامم فقط ۵۰۰ تومان برام واریز شد وبقیه اش به قول کار گزاری فروش نرفت خدا شاهده نیاز دارم بفهمید.ممنونم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->