واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

طرح پاییزه کتاب تمدید شد

  • کد خبر: ۵۰۱۹۴
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
طرح پاییزه کتاب تمدید شد
 طرح تخفیف کتاب پاییزه ۹۹، فردا به پایان می‌رسد، اما با توجه به استقبال شهروندان از این طرح به نسبت سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تردد در سطح شهر، خبر‌هایی مبنی بر افزایش روز‌های طرح در راه است.
به گزارش شهرآرانیوز - طرح این فصل، با افزایش ۲۵ درصد مبلغ خرید برای مخاطبان از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان همراه بوده است. همچنین در تفاهم‌نامه خانه کتاب ایران با شهرداری مشهد، اعتبار طرح نیز به صورت چشمگیری در مقایسه با فصل قبل در مشهد افزایش یافته است. اما با توجه به شیوع بیشتر کرونا، میزان و نوع فروش کتاب، تغییراتی داشته است. همچنین برخی از مدیران فروشگاه‌های کتاب، انتقاد‌هایی از پایان اعتبار زودهنگام یارانه‌شان داشته‌اند که در ادامه به این‌ها اشاره کرده‌ایم.


یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش کتاب در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا درباره افزایش روز‌های طرح، به ۱۷ روز اشاره کرده است و گفته پس از دو هفته محدودیت‌های ایجاد شده برای گروه‌های مختلف شغلی که از ابتدای آذر اعمال می‌شود، در نظر دارند، ۱۰ روز دیگر این طرح را در خراسان رضوی ادامه بدهند. افشین تحفه‌گر بیان کرده است برای افزایش روز‌های طرح، در حال مذاکره با خانه کتاب ایران هستند و پس از دو هفته تعطیلی پیش رو و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، طرح ادامه خواهد یافت. این مسئول همچنین، با بیان اینکه میزان فروش کتاب، از دوره‌های قبل بیشتر شده است، می‌گوید: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یارانه این فصل، به صورت بخش بخش برای کتاب‌فروشان مشهدی آزاد شده است تا مدیران فروشگاه‌ها برای شارژ دوباره این اعتبار، همت و تلاش خود را به کار ببندند.

۶۳ کتاب‌فروشی در مشهد و در مجموع ۸۵ کتاب‌فروشی در استان خراسان رضوی در طرح تخفیف پاییزه ۹۹ شرکت کرده‌اند. تحفه‌گر درباره آمار فروش نسخه‌های کتاب و میزان استفاده از اعتبار در ۴ روز گذشته در استان خراسان رضوی نیز بیان می‌کند: میزان فروش کتاب‌فروشی‌های استان خراسان رضوی تا امروز مبلغ ۱۲میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال با فروش ۳۰ هزارو۸۵۶ جلد کتاب بوده است. همچنین مبلغ کل یارانه اختصاص‌یافته به این استان تا این لحظه مبلغ ۴میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است که تا امروز مبلغ ۲میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال آن مصرف شده است.


تعریف نرم‌افزار برای تشویق مردم به خرید اینترنتی

«تن‌ها دو روز پس از شروع طرح پاییزه کتاب، یارانه ما به اتمام رسید» این را هانیه حافظیان مدیر برنامه‌ریزی کتاب‌فروشی «چشمه دلشدگان» اعلام می‌کند و می‌گوید: این فصل خیلی زود اعتبار کتاب‌فروشی ما به پایان رسید و نتوانستیم جوابگوی مخاطبانمان باشیم. در حالی که در فصل قبل، یارانه ما تا پایان هفته ادامه پیدا کرد.

در حالی که معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره این موضوع به این اشاره کرده است که کتاب‌فروشانی که پنلشان شارژ نشده، می‌توانند از خانه کتاب ایران برای شارژ مجدد پیگیر باشند، حافظیان می‌گوید پیگیری‌هایشان از خانه کتاب ایران تا آخرین لحظات روز گذشته بی نتیجه بوده و با پیگیری‌های بسیار در روز پنجم این طرح شارژ شده است.

مدیر برنامه‌ریزی این کتاب‌فروشی همچنین بیان می‌کند که تمهیداتی را برای خرید اینترنتی مخاطبانشان فراهم کرده بودند تا نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. حافظیان دراین‌باره می‌گوید: با توجه به اینکه بستری برای اتصال سامانه خانه کتاب ایران به سامانه کتاب‌فروشی‌های کشور وجود ندارد، ما نرم‌افزاری تهیه کرده‌ایم تا این اتصال فراهم شود و با آسان‌تر شدن مسیر، مخاطبان خودشان بتوانند از طریق مراجعه به سایت ما و درج کد ملی‌شان، از تخفیف بیست‌درصدی بهره ببرند.
 
او با بیان اینکه ۱۰ درصد تخفیف هم خود فروشگاه «چشمه دلشدگان» در کنار تخفیف ارشاد در نظر گرفته است، می‌افزاید: این تخفیف ده درصدی و در مجموع ۳۰ درصد تخفیف، فقط برای کسانی بود که از سایت خرید می‌کردند که تشویقی برای مخاطبان برای خرید غیرحضوری بود، اما با پایان‌یافتن اعتبار ما در روز دوم، اجرای این طرح فقط منوط به همان ۱۰ درصد تخفیف فروشگاه خودمان شد.


روز سوم پنل ما دوباره شارژ شد

ابراهیم بالاپژوه مدیر شهر کتاب مشهد هم با بیان اینکه یک ششم فروش آن‌ها در طرح پاییزه، مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است، می‌گوید: امسال تبلیغات خوبی انجام دادیم که در میزان فروشمان مؤثر بود، اما اعتبار ما هم در روز دوم طرح تمام شد و با پیگیری‌هایی که از مؤسسه خانه کتاب ایران انجام دادیم، دریافتیم، امسال ۱۰۰ کتاب‌فروشی به فروشگاه‌های کل کشور اضافه شده‌اند و این موضوع، بر کم‌شدن یارانه کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در طرح، تأثیر گذاشته است. او می‌افزاید: ما یک ماه پیش از برگزاری طرح پاییزه، پیگیر بودیم که مانند پاییز سال گذشته، شهرداری مشهد برای تأمین اعتبار و تبلیغات در این طرح مشارکت کند که خوشبختانه با امضای تفاهم‌نامه بین شهردای مشهد و خانه کتاب ایران در روز سوم طرح، این اتفاق افتاد و پس ازآن، پنل ما هم دوباره شارژ شد.


کاهش استقبال در مقایسه با پارسال

انتشارات آستان قدس رضوی هم‌زمان با طرح پاییزه کتاب، تخفیف چهل درصدی برای بیش از ۲۶ هزار عنوان کتاب از نشر‌های مختلف، در فروشگاه‌های این مجموعه در نظر گرفته است. مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی اعلام کرده بود، ۲۰ درصد از این تخفیف مربوط به طرح پاییزه کتابِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ۲۰ درصد دیگر از سوی انتشارات آستان قدس رضوی به این تخفیف اضافه شده است که در مجموع مشتریان می‌توانند با ۴۰ درصد تخفیف کتاب بخرند.

حسین سعیدی می‌گوید ۳۰ درصد از عناوین این طرح، مربوط به انتشارات آستان قدس است و ۷۰ درصد از انتشاراتی‌های دیگر.

به گفته سعیدی در روز‌های گذشته، ۳۰۸۰ عنوان کتاب در ۱۲ شعبه کتاب به‌نشر در سراسر کشور به فروش رفته است، اما استقبال مخاطبان، امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل شیوع بیشتر کرونا‌ویروس، کاهش یافته است.
او به این نکته هم اشاره می‌کند که در چهار روز گذشته از اجرای طرح، ۵۵ درصد از اعتبار یارانه فروشگاه‌های به‌نشر استفاده شده است و ۴۵ درصد دیگر هنوز باقی مانده است.
 
 
طرح پاییزه کتاب تمدید شد
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->