جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه
سرخط خبرها

به همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی نیاز داریم

  • کد خبر: ۵۰۲۲۱
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
به همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی نیاز داریم
معاون فنی سازمان انتقال خون خراسا ن رضوی گفت: مردم به‌طور تدریجی در روزهای آینده برای اهدای خون مراجعه کنند. به همه گروه‌های خونی در خراسان رضوی نیاز داریم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، در هفته گذشته بیشتر نقاط کشور با کمبود ذخایر خونی مواجه شدند که در فراخوانی، مردم برای رفع این کمبود و اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند. به‌گفته معاون فنی انتقال خون استان باتوجه‌به مراجعه مردم در روزهای گذشته، نیاز ذخیره خونی استان از حالت نیاز مبرم خارج شده است، اما این به این معنی نیست که ذخایر خونی استان به‌طور کامل در شرایط مطلوب قرار دارد.


حسنی تصریح کرد: باتوجه‌به شرایط موجود و جو ناپایدار ناشی از تشدید شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پیش رو، از همه مردم خواهش می‌کنیم در روزهای آینده به‌تدریج به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و باتوجه‌به اینکه امکانات ما محدود است، اهدای خون را تدریجی در برنامه کوتاه‌مدت و مستمر خود قرار دهند.


وی افزود: ذخایر خونی شرایط خوبی در استان نداشت که به‌نسبت در این چند روز وضعیت خون استان به حالت پایدار رسید، ولی به این معنی نیست که نیاز برطرف شده است.


معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: در مشهد چیزی حدود ۵۰۰ واحد ذخیره خونی نیاز داریم و اگر پایگاه‌های استانی را هم در نظر بگیریم، چیزی حدود ۷۰۰ واحد خون نیاز است. اگر همین میزان مراجعه تدریجی مردم به پایگاه‌ها برای اهدای خون حفظ شود، مشکلی در کمبود ذخایر خونی نخواهیم داشت.


به‌گفته حسنی اکنون ذخایر خونی‌مان به‌نسبت پایدار است و نیاز روزانه را تأمین می‌کند، اما برای حفظ این شرایط لازم است مراجعات ادامه پیدا کند، منتها تدریجی و نه به‌صورت انفجاری، چون امکانات ما جوابگوی لطف مردم در اهدای خون نیست.

وی تأکید کرد: همه پایگاه‌های ما در شهر آماده حضور شهروندان هستند. اکنون 5 پایگاه در شهر فعال است و پایگاه امام‌رضا(ع) در نوبت بعدازظهر نیز باز است. در استان، شهرستان‌های قوچان، نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه همه‌روزه فعال‌اند. پایگاه خون‌گیری کاشمر صبح‌های روزهای زوج و تربت‌جام هم یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در نوبت صبح فعال‌اند. بنابراین از مردم خواهشمندیم به مراجعه خود برای اهدای خون ادامه دهند تا ذخیره خون استان که تا حدودی ترمیم شده است، حفظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->