تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

وزارت ارتباطات از تلاش برای رفع مشکل صدور سیم‌کارت برای اتباع خارجی خبر داد

  • کد خبر: ۵۰۳۷۶
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
وزارت ارتباطات از تلاش برای رفع مشکل صدور سیم‌کارت برای اتباع خارجی خبر داد
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، جزئیات رسیدگی به مشکل صدور سیم‌کارت برای اتباع خارجی را تشریح کرد و گفت:‌ مشکل صدور سیم‌کارت برای اتباع خارجی حل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز – درحالی که مهاجران افغانستانی ساکن ایران سال‌ها است با مشکلات زیادی مثل سیم‌کارت، کارت بانکی و موضوعاتی از این دست روبه‌رو هستند، به‌تازگی انتشار پست اینستاگرامی «فرشته حسینی»، بازیگر افغانستانی سینما و تئاتر، که خود در ایران به دنیا آمده باعث شد وزیر ارتباطات قول دهد شخصا مشکل مهاجران افغانستانی در رابطه با تهیه سیم‌کارت را بررسی کند.

 

حل بخش زیادی از مشکلات مهاجران افغانستانی که با مدارک معتبر اقامتی در ایران زندگی می‌کنند، منع قانونی ندارد. به نظر می‌رسد عده‌ای با بی‌توجهی به قانون یا عدم تمکین به آن زمینه را برای تخلف از آن فراهم می‌کنند.

 

حالا خبرنگار خبرگزاری  ایرنا یک هفته پس از این ماجرا به سراغ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفته تا علت این ماجرا را جویا شود.

 

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره سازوکار صدور سیم‌کارت و چرایی خودداری دفاتر پیشخوان از صدور سیم‌کارت برای مهاجران افغانستانی به سؤالاتی پاسخ داده است.

دفاتر وظیفه‌شان را درست انجام نداده‌اند

مشکل اصلی برای صدور سیم‌کارت برای افغانستانی‌ها چه بود و از چه زمانی آغاز شد؟

 

اصلی‌ترین موضوعی که برای صدور سیم‌کارت باید توسط دفاتر پیشخوان مورد بررسی قرار بگیرد، احزار هویت است. این مسئله برای اتباع داخلی و خارجی یکسان است. احراز هویت اتباع داخلی از طریق ثبت‌احوال استعلام می‌شود، اما اتباع خارجی چند روش دارند.

 

کسانی که قصد دارند، براساس گذرنامه سیم‌کارت دریافت کنند، باید از طریق نیروی انتظامی استعلام شوند و عده‌ای دیگر مانند برادران و خواهران افغانستانی ما یک راه‌های شناسایی به نام کد آمایش دارند که از یک سامانه پژواک استعلام می‌شود.

 

پس مشکل اصلی احراز هویت است که انجام نمی‌شود؟

 

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که الان وضعیت بهتر شده، اما مشکل اصلی این است که زمان استعلام، سامانه پژواک دچار مشکل می‌شود؛ اما این تمام دلیل نیست. دفاتر هم این موضوع را دستاویزی قرار داده‌اند تا کاری که وظیفه‌شان است را انجام ندهند. خیلی‌ها در پاسخ به مشتری می‌گویند نمی‌توانیم وارد سایت شویم، این در حالی است که پس از بررسی مشخص می‌شود آن‌ها هیچ استعلامی انجام نداده‌اند.

درحال بررسی تخلفات هستیم

چرا این کار را انجام نمی‌دهند؟ بالأخره این شغلشان است و بابت همین خدمات پول دریافت می‌کنند؟

 

بله در حقیقت به این شکل است، اما زمانی که فرد نتواند با کد خودش سیم‌کارت بگیرد، احتمال دارد برخی از دفاتر بتوانند سیم‌کارت غیرمجازی که به اسم دیگران فعال‌شده را به آن‌ها گران‌تر بفروشند. این کار امکان‌پذیر است و تخلفات این حوزه در حال بررسی است.

 

ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵ به چه صورت است، دراین‌باره شکایتی به ثبت رسیده است؟

 

بله شکایت‌ها در حال ثبت و بررسی است. البته با انتشار این خبر متوجه شدیم سامانه ما نیز دارای مشکلی است که باید آن را برطرف کنیم. زمانی که اشخاص شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ به ثبت می‌رسانند باید شماره سیم‌کارتی را بدهند که به‌واسطه آن رمز یک‌بار مصرف برایشان ارسال شود. به همین دلیل فردی که سیم‌کارت ندارد عملا نمی‌تواند در این سامانه شکایتی را به ثبت برساند. در حال برطرف‌کردن باگ سامانه هستیم تا اتباع در صورت تخلف دفاتر پیشخوان یا مشکلات مربوط به صدور سیم‌کارت، بتوانند آن را ثبت کنند.

 

اقدامات دیگری که در‌این‌زمینه انجام‌شده است، چیست؟

 

اپراتور ایرانسل در بسیاری از دفاتر سرویس خود را به اتباع نمی‌داد، به آن‌ها تذکر دادیم تا دوباره سرویس خود را فعال کنند که ظرف همین چند روز خدمت‌رسانی و ارائه سرویس بهتر شده است. به سامانه استعلام پژواک هم اعلام کردیم که اگر مشکل احراز هویتشان به‌دلیل کمبود ظرفیت و زیرساخت است، به ما اعلام کند تا امکانات لازم را در اختیارشان قرار بدهیم.

 

دفاتر پیشخوان می‌گویند تا سال گذشته چنین مشکلی وجود نداشته و مدتی است که نمی‌توانند سیم‌کارتی به‌نام اتباع خارجی ثبت کنند؟

 

در گذشته شاید به هر دلیلی آن‌ها استعلام را انجام نمی‌دادند، از زمانی که استعلام و احراز هویت از طریق سامانه تعریف‌شده، این مشکلات کمی بیشتر شده است. البته حتما این موارد را حل خواهیم کرد تا اتباع نیز بتوانند بر اساس مصوبات تنظیم مقررات تا سه سیم‌کارت به‌نام خودشان ثبت و دریافت کنند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->