ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان کوهنوردان افغانستانی به ۱۶ قله مرتفع تهران صعود کردند + فیلم آغاز توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه‌گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی واکنش افغانستانی‌ها به وعده صادق؛ خوش‌آمدی قهرمان ایرانی! ویدئو | آغاز تجارت ریلی طالبان با کمک ایران تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و بحرین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

تروریست‌ها عوامل انتحاری را در افغانستان خرید و فروش می‌کنند و به هم قرض می‌دهند

  • کد خبر: ۵۰۵۵۷
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
تروریست‌ها عوامل انتحاری را در افغانستان خرید و فروش می‌کنند و به هم قرض می‌دهند
سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۲۰ گروه تروریستی زیر چتر طالبان در این کشور فعالیت می‌کنند و آن‌ها مهاجمان انتحاری را بین خود خرید و فروش می‌کنند و حتی به همدیگر قرض می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز - «احمدضیا سراج» روز دوشنبه با حضور در مجلس نمایندگان افغانستان برای ارائه برنامه کاری و گرفتن رای اعتماد گفت که روابط طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر همچنان  ادامه دارد و نسبت به گذشته  تقویت شده است.

 

سراج ادامه داد که گروه‌های تروریستی از توانایی‌های یکدیگر به صورت منظم استفاده می‌کنند. بسیاری مواقع طالبان و گروه‌های تروریستی از توانمندی‌ها و آموزش‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: بسیاری از حملات انتحاری با مشارکت گروه‌های تروریستی باهم رخ می‌دهد.

 

این مقام امنیتی افغانستان خاطرنشان کرد همه گروه‌های تروریستی به دنبال کشتار مردم و نابودی ارزش‌های کشور هستند و تفاوتی با هم ندارند.

 

وی تاکید کرد نیروهای افغان در حال حاضر از منطقه و جهان در برابر تروریسم دفاع می‌کنند.

 

سراج تروریست‌های افغانستان را از تحریک اسلامی ازبکستان، اویغورهای ترکستان شرقی و طرفداران برقراری حکومت اسلامی در تاجیکستان یاد کرد.

 

وی از تضاد منافع کشورهای منطقه و کمک مستقیم و غیرمستقیم سازمان‌های اطلاعاتی به برخی کشورها به تروریست‌ها را عامل تدوام جنگ در کشور دانست.

 

به گفته وی اطلاعات آنها نشان می‌دهد که برنامه‌های کشورهای مداخله‌گر در امور افغانستان هیچ تغیری نکرده است.

 

سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان اضافه کرد که طالبان به علت داشتن پناهگاه در کراچی، پیشاور و کویته توانسته دو دهه جنگ در افغانستان را ادامه دهد.

 

وی گروه طالبان را عنصر اصلی دوام جنگ نیابتی در افغانستان دانست و گفت که شواهد و مدارک نشان می‌دهد که این گروه به هیچ عنوان صلح نمی‌خواهند و در پی تشدید جنگ هستند.

 

سراج گفت که طی یکسال گذشته بیش شش‌هزار نفر را در رابطه به فعالیت های تروریستی دستگیر شده‌اند.

 

مجلس افغانستان روز شنبه گذشته به ۱۰ نامزد وزیر کابینه محمد اشرف غنی رای اعتماد داد و قرار است ۱۳ وزیر و رییس امنیت ملی و رییس بانک مرکزی این کشور نیز در روزهای آینده از مجلس رای اعتماد بگیرند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->