آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی
سرخط خبرها

حمایت شهرداری مشهد از گروه‌های تئاتر

  • کد خبر: ۵۰۵۷۰
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
حمایت شهرداری مشهد از گروه‌های تئاتر
حمایت شهرداری از گروه‌های تئاتر مثل دیگر رشته‌های فرهنگی و هنری در مشهد ادامه دارد و براساس وعده‌ای که داده شده است، گروه‌های تئاتر می‌توانند از حمایت شهرداری برخوردار شوند.
امیری|به گزارش شهرآرانیوز، اهالی تئاتر می‌گویند تئاتر مشهد پیش از کرونا هم مشکلات زیادی داشت؛ کرونا فقط پرده را کنار زد و مشکلاتش را نمایان کرد. آن‌ها معتقدند به همین دلیل است که با شروع کرونا کل تئاتر مشهد به تعطیلی کشیده شد، درحالی‌که اگر زیرساخت‌ها درست می‌بود، تئاتر می‌توانست تا حدی به فعالیتش ادامه دهد.
با همه این‌ها، اجرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله راهکارهایی بود که از همان ابتدا برای فعالیت گروه‌های تئاتر در نظر گرفته شد. ضمن اینکه براساس مصوبه‌ای که در شورای اسلامی شهر مشهد هم به تصویب رسید، قرار شد شهرداری مشهد دراین‌زمینه از گروه‌های تئاتر حمایت کند. از آنجا که براساس تصمیم ستاد ملی کرونا در استان قرار شده بود تئاترها با ۵۰ درصد ظرفیت تماشاگران اجرا شود، همکاری شهرداری به این شکل بیان شد که ۵۰ درصد باقی‌مانده را به شکلی جبران کند.
در این چند ماه هنرمندان بارها و بارها به این موضوع اشاره کردند و خواستار وعده‌ای شدند که شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد درباره حمایت از گروه‌های تئاتر به آن‌ها داده‌اند.
هنرمندان گفته بودند شهرداری و شورای شهر به وعده خود عمل نکرده‌اند و در صورتی که این حمایت عملی نشود، گروه‌های تئاتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره فعال خواهند شد. این موضوع را با معاون شهردار و رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درمیان می‌گذاریم.
مصحفی دراین‌باره توضیح می‌دهد: حمایت شهرداری از گروه‌های تئاتر مثل دیگر رشته‌های فرهنگی و هنری در مشهد ادامه دارد و براساس وعده‌ای که داده شده است، گروه‌های تئاتر می‌توانند از حمایت شهرداری برخوردار شوند.
به‌گفته او، اما باید اجرایی وجود داشته باشد تا این حمایت عملی شود. در این چند ماه فعالیت زیادی در تئاتر نبوده و هیچ گروهی هم دراین‌زمینه مراجعه نکرده است.
او به گروه‌های تئاتر نوید این را می‌دهد که پس از تعطیلات پیش‌ رو و  در صورت اجرای تئاتر، می‌توانند از این حمایت برخوردار شوند.
باتوجه‌به صحبت‌های معاون شهردار، وعده‌ای که اهالی تئاتر از عملی‌نشدن آن انتقاد می‌کنند، تحقق‌پذیر است، اما این در صورتی است که تئاتری آماده اجرا باشد.
شاید این فرصت خوبی باشد که گروه‌های تئاتر برنامه‌ریزی‌های خود را برای کار و اجرا در آینده‌ای نزدیک آغاز کنند و از حمایت شهرداری هم مطمئن باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->