«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

بازیابی مشتریان ازدست رفته به کمک بازاریابی ریتارگتینگ

  • کد خبر: ۵۰۶۲۲
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
بازیابی مشتریان ازدست رفته به کمک بازاریابی ریتارگتینگ
 اگر کمی اهل پرسه زدن در وب سایت‌های فروشگاهی و خرید آنلاین باشید، قطعا با این پدیده آشنا شده اید که برخی از کالا‌هایی که قصد خرید آن را داشته اید به دفعات در وب سایت‌های دیگر به شما نمایش داده می‌شوند. برای برخی این اتفاق حتی شکلی از جاسوسی به نظر می‌رسد، اما نگران نباشید. شما هدف کمپین‌های هوشمند ریتارگتینگ، یکی از مؤثرین روش‌های بازاریابی دیجیتال، قرار گرفته اید.
عماد پورشهریاری  | شهرآرانیوز - اگر کمی اهل پرسه زدن در وب سایت‌های فروشگاهی و خرید آنلاین باشید، قطعا با این پدیده آشنا شده اید که برخی از کالا‌هایی که قصد خرید آن را داشته اید به دفعات در وب سایت‌های دیگر به شما نمایش داده می‌شوند. برای برخی این اتفاق حتی شکلی از جاسوسی به نظر می‌رسد، اما نگران نباشید. شما هدف کمپین‌های هوشمند ریتارگتینگ، یکی از مؤثرین روش‌های بازاریابی دیجیتال، قرار گرفته اید.
 
 
بازیابی مشتریان ازدست رفته به کمک ریتارگتینگ

 

ریتارگتینگ چیست؟

فرض کنید قصد خرید یک ظرف مایع ضدعفونی کننده را به صورت آنلاین دارید. عبارت موردنظر خود را گوگل می‌کنید و وارد یکی از صد‌ها وب سایت ارائه دهنده این محصول می‌شوید. قیمت و مشخصات را بررسی می‌کنید، اما ترجیح می‌دهید هنوز جست وجو را ادامه دهید و به دنبال گزینه بهتری باشید یا ممکن است به هر دلیلی از جست وجو دست بکشید یا از خرید منصرف شوید. رفتار شما به عنوان یک مشتری کاملا طبیعی است. درصد قابل توجهی از کاربران تنها مدل‌ها و قیمت‌ها را بررسی می‌کنند و اقدام به خرید، تنها در چند درصد تک رقمی از مشتریان اتفاق می‌افتد. فردای آن روز زمانی که در حال دنبال کردن یک خبر سیاسی یا ورزشی در یک وب سایت خبری هستید متوجه می‌شوید همان محصول موردنظر شما در این وب سایت غیرمرتبط نمایش داده شده است. شاید حتی این بار تخفیفی هم برای شما لحاظ شده باشد. اگر باز هم به آن تبلیغ بی توجه باشید، ممکن است در روز‌های آینده هم آن مایع ضدعفونی کننده شما را رها نکند و در سایت‌های مختلف، خرید ناتمام شما را یادآوری کند. گاهی اوضاع به همان محصول هم ختم نمی‌شود و دسته محصولات مشابهی در وب سایت‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود. به هر حال، کسی که به دنبال مایع ضدعفونی کننده است به احتمال زیاد ماسک، دستکش یا مواردی مانند این را هم در فهرست خرید خود دارد. همه این‌ها به لطف ریتارگتینگ انجام می‌شود.
 
 

چرا ریتارگتینگ از تأثیرگذارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است؟

به روندی که هر مشتری از زمان آگاهی نداشتن از یک برند تا خرید دوباره آن طی می‌کند سفر مشتری می‌گویند. مجموعه‌ها هزینه بسیار زیادی را صرف تبلیغات مختلف می‌کنند تا تعداد بیشتری از مردم با برند آن‌ها آشنا شوند. سفر مشتری شبیه به قیف است و هرچه به انتهای آن نزدیک می‌شوید مشتریان بالقوه بیشتری را از دست می‌دهید. ریتارگتینگ تلاش می‌کند شیب این قیف را کمتر و کمتر کند. شما ممکن است با روش‌های مختلف و البته پرهزینه‌ای مثل بهبود وضعیت خود در موتور‌های جست وجو، تبلیغات بنری، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مانند آن مشتریان را به سایت خود هدایت کنید. اگر قرار باشد به راحتی ۹۹ درصد این مشتریان را از دست بدهید سرمایه زیادی را از دست داده اید.
 

ریتارگتینگ چطور کار می‌کند؟

ریتارگتینگ کار کوکی هاست. کوکی‌ها کد‌های کوتاه، اما مؤثری هستند که پس از ورود یک کاربر به وب سایت شما، در مرورگر او ذخیره می‌شوند. این کد‌ها به مجری کمپین ریتارگتینگ شما خبر می‌دهند که این کاربر چه رفتاری در وب سایت شما داشته و چطور باید مورد بازاریابی دوباره قرار بگیرد. در همان مثال مایع ضدعفونی کننده ممکن است شما از پیش تعیین کنید که این کاربر نهایتا در یکی دو روز، سرانجام خرید خود را انجام خواهد داد. اما اگر فروشنده یک آباژور نفیس باشید تا سه چهار هفته فرصت دارید محصول خود را به مشتری یادآوری کنید.


از کجا ریتارگتینگ را شروع کنیم؟

اگر وب سایت فروشگاهی دارید همین امروز از گروه فنی خود بخواهید کد‌های این روش را فعال کنند. در مرحله بعدی، باید به دنبال یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ریتارگتینگ بروید. با یک جست وجوی ساده می‌توانید بهترین مجموعه‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها را بیابید. نگاهی به فهرست مشتریان آن‌ها بیندازید تا از کیفیت کار اطمینان داشته باشید. حتی می‌توانید به بهترین فروشگاه‌های آنلاینی که می‌شناسید سری بزنید و بررسی کنید نام و نشانه چه شرکتی در کنار بنر‌های تبلیغاتی این شرکت قرار گرفته است. اگر به محصول خود ایمان دارید و ساختاری‌های بازاریابی دیجیتال شما اصولی پی ریزی شده است، نگران هزینه‌ها نباشید. هیچ چیز گران قیمت‌تر این نیست که کاربری را به سایت خود بکشانید، اما او را دست خالی راهی وب سایت رقیب کنید.
 
 
بازیابی مشتریان ازدست رفته به کمک ریتارگتینگ
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->