نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

اوضاع اسفبار تیم‌های پایه پرسپولیس

  • کد خبر: ۵۰۷۷۴
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
اوضاع اسفبار تیم‌های پایه پرسپولیس
تیم‌های پایه پرسپولیس با مشکلات متعددی مواجه است و حتی هنوز کارت بازی بازیکنان این تیم صادر نشده است!

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، داستان مشکلات تیم‌های پایه پرسپولیس داستان ۷۰ من کاغذ است. شاید هم طبیعی باشد که وقتی مربیان تیم بزرگسال به‌عنوان ویترین باشگاه با وجود قهرمانی در لیگ و رسیدن به فینال آسیا لباس زمستانی ندارند یا بازیکنان و کادر فنی مطالبات فصل قبل و این فصل‌شان را دریافت نکرده‌اند، تیم‌های پایه در مسائل اولیه تیمداری مانده باشند. داستان، اما وقتی تلخ می‌شود که بدانیم مبلغ قرارداد مربیان و بازیکنان کادر فنی در مقایسه با تیم بزرگسالان آنقدر ناچیز است که وقتی چند ماه خبری از پرداخت پول نمی‌شود، مربی یا بازیکن واقعاً در زندگی شخصی‌اش در مخمصه قرار گرفته و بشدت با مشکلات معیشتی مواجه می‌شود.

جلسات تکراری در شروع کار مدیران

روز دوشنبه ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس که طی دو هفته گذشته سعی کرده بود با حضور در تمرین دوتا از تیم‌های پایه با آن‌ها ارتباط برقرار کند، جلسه‌ای در باشگاه برگزار کرد و مشکلات تیم‌های پایه را از زبان مدیران و مربیان این تیم‌ها شنید. با برگزاری این جلسه یاد جلساتی افتادیم که انصاری‌فرد و رسول‌پناه هم در بدو حضورشان در باشگاه برگزار کرده بودند، اما خیلی زود همه چیز را فراموش کرده و تیم‌های پایه باشگاه را به خدا سپرده بودند. در این میان البته انصاری‌فرد که خودش بازیکن پرسپولیس بود، مربیان پایه را می‌شناخت و با مدیر آکادمی همبازی بود، وعده‌هایی مثل احیای مجدد آکادمی، اقدامات اصولی در این راستا، سفر تیم‌های پایه به اسپانیا و... را هم داد، اما حتی یک پرداختی دلخوش‌کنک برای مربیان و بازیکنان تیم‌های پایه نداشت. مربیان پایه می‌گویند باز خدا پدر رسول‌پناه را بیامرزد، چراکه او در بدو مدیریتش در آخرین روز‌های سال گذشته ۱۸ درصد پرداختی به اعضای تیم‌های پایه داشت و یک‌بار هم در اردیبهشت مبلغی پرداخت کرد، اما الان حدود ۷ ماه است هیچ خبری از پول در این تیم‌ها نیست. جدا از بحث مالی، مربیان و مدیران تیم‌های پایه توقع دارند مدیریت جدید باشگاه توجه بسیار بیشتری به تیم‌های پایه داشته باشند، چراکه در همه جای دنیا آکادمی و اهتمام به رشد بازیکنان در رده‌های پایین‌تر اساس کار مدیریت باشگاه‌هاست. آن‌ها از شکوری که خودش جزوی از بدنه پرسپولیس بوده و سمیعی که او را مدیری پاکدست و سالم می‌دانند توقع دارند بیشتر از قبل به تیم‌های پایه رسیدگی کنند و مشکلات آن‌ها را از پیش پای‌شان بردارند.

هافبک دفاعی جوانان را استقلال گرفت

در تیم‌های پایه پروسه بازیکن‌سازی طی چند سال اخیر به‌خوبی پیش رفته تا جایی که همین الان بازیکنانی مثل سعید حسین‌پور، احسان حسینی و مهدی عبدی در تیم بزرگسالان حضور دارند و در کادر اصلی قرار می‌گیرند و نفراتی مثل سینا مهدوی، امیرمحمد خارکش و... به علاوه یکی دو بازیکن جدید که اخیراً به تمرینات اضافه شده‌اند خودشان را به تیم اصلی رسانده‌اند که این به معنای آن است که کار اصلی تیم‌های پایه، یعنی ساختن و پرورش بازیکنان و معرفی آن‌ها به تیم بزرگسالان درست انجام شده است. هرچند تیم بزرگسالان ویترین اصلی باشگاه است و مدیراین جدید تقریباً تمام توجه و تلاش‌شان را برای حل مشکلات آن‌ها به کار گرفته‌اند، اما تیم‌های پایه هم حق دارند از مدیریت جدید تقاضای توجه بیشتر و حل مشکلات‌شان را داشته باشند، چراکه با بی‌توجهی و آنچه طی یکی دو سال اخیر در باشگاه اتفاق افتاده پروسه فراری دادن بازیکنان شاخص تیم‌های پایه از پرسپولیس شدت بیشتری خواهد گرفت و این برای باشگاه پرسپولیس یک فاجعه قلمداد می‌شود. به گفته مربیان تیم‌های پایه، همین الان پنج‌تا از بازیکنانی که فصل قبل در تیم نوجوانان پرسپولیس حضور داشتند مورد توجه تیم پیکان به‌عنوان یکی از قطب‌های فوتبال پایه قرار گرفته‌اند. مهدی فلاح، کاپیتان تیم جوانان پرسپولیس یکی از بهترین‌هافبک میانی‌های ایران است که در تیم‌های دیگر علاقه‌مندان زیادی دارد و کما اینکه طا‌ها فراهانی که فصل قبل در تیم جوانان پرسپولیس در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد حالا به اردوی رقیب رفته و در تیم بزرگسالان استقلال قرارداد بسته است. از این دست بازیکنان در باشگاه پرسپولیس و تیم‌های پایه کم نیستند و کافی است کمی به آن‌ها توجه شود تا سر از تیم‌های رقیب درنیاورند و چند فصل بعد که تبدیل به ستاره شدند پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها حسرت‌شان را نخورند.

بی‌احترامی به شأن و شخصیت مربیان و بازیکنان

قرارداد مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس همگی زیر ۱۰۰ میلیون تومان است که آن‌ها تا کنون ۷۰ درصد مبلغ قرارداد‌های فصل قبل‌شان را گرفته‌اند و فعلاً خبری از پرداخت مابقی این قرارداد‌ها نیست. در مورد بازیکنان و در بهترین حالت برای تیم امید قرارداد‌ها زیر ۳۰ میلیون تومان است و طبیعتاً آن‌ها هم بیش از ۷۰ درصد پول نگرفته‌اند. این در حالی است که طی ۷ ماه گذشته محمد پنجعلی به‌عنوان مدیر آکادمی و البته تک‌تک مربیان تیم‌های پایه بار‌ها برای پیگیری حقوق معوقه خود به باشگاه مراجعه کرده و با وجود معطلی فراوان به هیچ چیزی نرسیده‌اند و دست از پا درازتر برگشته‌اند. مربیان تیم‌های پایه می‌گویند معمولاً هر فصل بخشی از قرارداد آن‌ها پرداخت نمی‌شود و مشمول مرور زمان شده و با تغییر مدیران باشگاه به دست فراموشی سپرده می‌شود. آن‌ها می‌گویند فقط در زمان مدیریت گرشاسبی بود که ۸۵ درصد مبلغ قراردادشان را گرفتند آن هم بدون اینکه به باشگاه مراجعه کنند، اما بعد از آن همه چیز خیلی بد و تلخ پیش رفته و شأن و شخصیت آن‌ها که خودشان روزگاری بازیکنان ملی یا ستاره‌های محبوب پرسپولیس بوده‌اند در نظر گرفته نشده است.

رسول‌پناه امضا نکرد، کارت‌ها صادر نشد

تیم‌های پایه پرسپولیس چند ماه قبل در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای گمنام با تست‌گیری از بازیکنان جدید کارشان را آغاز کرده و تیم‌ها بسته شده و آماده شروع مسابقات هستند، اما هنوز خبری از شروع مسابقات نیست. مسأله دیگر بحث عدم صدور کارت بازی برای تمام اعضای تیم‌های پایه شامل مربیان و بازیکنان است. در حالی که تمام تیم‌های تهرانی آماده مسابقات پایه هستند و کارت بازی اعضای‌شان هم صادر شده، پرسپولیسی‌ها کارت بازی ندارند. مسأله اینجاست که رسول‌پناه، سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه قرارداد‌ها را امضا نکرده بود و بعد هم که به هیأت فوتبال اعلام شد نام رسول‌پناه در قرارداد‌ها لاک بخورد و پاک شود، شیرازی رئیس هیأت فوتبال تهران قبول نکرد. بدین ترتیب قرار شد باشگاه از ابتدا برای تمام مربیان و بازیکنان قرارداد جدید بنویسد و با امضای این قرارداد‌ها برای آن‌ها کارت بازی صادر شود که شکوری در جلسه روز دوشنبه قول داد این کار تا ۱۰ روز آینده انجام شود در حالی که چنانچه مسابقات زودتر شروع شود تیم‌های پایه پرسپولیس نمی‌توانند بازی‌های‌شان را برگزار کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->