خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای احمدی‌نژاد: برای استفاده از داروهای کرونا هیچ وجهی دریافت نشده‌ است

  • کد خبر: ۵۰۷۹۳
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای احمدی‌نژاد: برای استفاده از داروهای کرونا هیچ وجهی دریافت نشده‌ است
وزیر بهداشت گفت: هیچ دارویی که هم‌زمان در کشور‌های دیگر همچون آمریکا، اروپا و آسیا مصرف نشود، در کشورمان برای تست روی بیماران مصرف نشده است. مانند بقیه کشور‌ها از دارو‌هایی که اثرگذاری نسبی بر بهبود کرونا داشتند استفاده کردیم و تجربیات خود را به سازمان بهداشت جهانی منتقل کردیم. برای این کار، هیچ‌گونه وجهی به هیچ‌کس در جمهوری اسلامی ایران پرداخت نشده‌ است.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی در نامه‌ای به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد ملی مدیریت کرونا نوشت: پیرو پخش ادعای آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبالغی از سوی سازمان جهانی بهداشت جهت آزمایش دارو‌های مربوط به کووید۱۹ در کشورمان از آنجا که مطمئن شوم که در این روز و شب‌های سخت در میدان مبارزه با بیماری پدیده‌ای از نظرم مغفول نمانده باشد کلیه اجزای موضوع را بررسی کردم.

وی افزود: از روز‌های آغازین بیماری کمیته‌ای متشکل از ۴۵ نفر از متخصصان و صاحبنظران به عنوان کمیته علمی تشکیل و بر همه ابعاد و پروتکل‌های درمانی نظارت داشت و از آنجا که این بیماری داروی تاثیرگذار ۱۰۰درصد تایید شده نداشت، لذا تلاش کردیم هر دارویی که در هر کجای جهان تاثیرگذاری نسبی آن اعلام می‌شود علی رغم فشار سنگین تحریم‌ها وارد کشور و استفاده و بلافاصله تولید داخل آن را نیز به همت تولیدکنندگان داخلی آغاز کنیم. در این راستا از سازمان‌های بین المللی و مردم نهاد و کشور‌های دوست در جهان نیز مقداری از دارو‌ها اهدا شد.

نمکی نوشت: سازمان جهانی بهداشت از روز‌های نخست به عنوان سازمان بین المللی ناظر بر امر سلامت با توجه به شیوع جهانی بیماری به شکل پاندمی، با سیاست تبادل اطلاعات از کشور‌ها به یکدیگر برای تسهیل در مهار بیماری، سعی کرد با جمع آوری تجربیات کشور‌ها به خصوص آن‌ها که امکانات و زیرساخت‌های علمی و تجهیزاتی بیشتری دارند، دارو‌ها و روش‌های موثر را ارزیابی و به عنوان دستاوردی موثر در اختیار دیگران قرار دهد. تشکیل ساختار کوواکس برای در اختیار قرار دادن واکسن از کشور‌هایی که در ساخت آن زودتر به نتیجه می‌رسند، به آنان که توفیقی در این زمینه نداشته اند و تعیین سهمیه برای کشور‌های فقیر و در حال توسعه با قیمت مناسب نیز در همین راستا بود.

وزیر بهداشت افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از کشور‌های عضو، متعهد به اعلام نتایج اثربخشی روش‌ها و دارو‌های بکارگرفته به سازمان بهداشت جهانی بود که اثرات دارویی که در جهان همزمان مصرف می‌شد همچون رمدیسیویر و برخی از دارو‌های دیگر که از چین تا آمریکا و اروپا مصرف می‌شد نیز از مواردی بود که به علاوه تجربیات منحصر به فرد کشورمان قرار بود به سازمان جهانی بهداشت اعلام شود.

نمکی تاکید کرد: وزن کشور جمهوری اسلامی ایران در این گزارش حاکی از عظمت زیرساخت، همت متخصصان و دانشگاهیان توانمند و توجه‌ای است که نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران به مراقبت از مردم در پاندمی داشت و توانست به هر طریق داروی مورد نیاز مردم را تهیه و در بستری کردن بیماران در اوج تحریم‌های ظالمانه، نگذارد بیمار نیازمندی بدون دارو و رسیدگی‌های خاص بماند و این از افتخارات تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. مسلما آن‌ها که در پذیرش و مراقبت از بیماران و تهیه مایحتاج داروی آن‌ها ضعیف‌تر عمل کردند،  گزارش کمرنگ تری هم دارند.

وزیر بهداشت در این نامه خطاب نوشت: اینجانب از طریق معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از ایشان (احمدی نژاد) درخواست کردم که اگر مستنداتی در مورد ادعایشان دارند ارائه کنند که میسر نشد لذا متذکر می‌شوم که در طول مدت بیماری کووید۱۹ اولا: هیچ دارویی که همزمان در کشور‌های دیگر همچون آمریکا، اروپا و آسیا مصرف نشود، در کشورمان جهت تست روی بیماران، مصرف نشده است. بررسی کارآزمایی بالینی دارویی که دانشمندان داخلی از منابع گیاهی و شیمیایی تست کرده و پس از تست‌های حیوانی، وارد مطالعه انسانی و منجر به صدور پروانه شده از این قاعده مستثنی است.

نمکی افزود: ثانیا، هر گونه وجهی جهت موارد فوق الذکر به هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران پرداخت نشده، هدایای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد مصرف همزمان در جهان نیز امری متداول است که با نیت خیرخواهانه در شرایط اضطراری صورت می‌گیرد که در بین آن‌ها نیز چنین موردی وجود نداشته است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->