آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

۲۰ درصد مردم با رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های کرونایی را بی‌اثر می‌کنند

  • کد خبر: ۵۰۸۲۹
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۲۰ درصد مردم با رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های کرونایی را بی‌اثر می‌کنند
معاون دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد: ۸۰ درصد شهروندان پروتکل‌های کرونایی را رعایت می‌کنند، اما قانون‌گریزی دیگران سبب می‌شود محدودیت‌ها ناکارآمد شود.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتقاد از هنجارشکنی برخی متخلفان کرونایی گفت: همان تعداد محدود بیست درصدی که تن به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌هند، بدون ماسک در اماکن عمومی حضور پیدا می‌کنند، مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی برپا می‌کنند و کرونا را جدی نمی‌گیرند باعث می‌شوند که همه این تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها تا حدودی بی اثر شود و دوره اوج جدیدی از بیماری دوباره ظهور کند.
 
مهدی قلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش روزافزون آمار ابتلا به کرونا در مشهد و استان و با بیان اینکه تا امروز بیش از ۸۰ درصد از مردم به قوانین و محدودیت‌های تصویب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا احترام گذاشته اند، گفت: مردم و به ویژه کسبه از ابتدای آذر ماه که محدودیت‌های گسترده‌ای وضع شده است، همکاری خوبی با اتحادیه‌ها داشته اند و اکنون در همه نقاط شهر، بیش از ۸۰ درصد از مغازه دار‌ها با وجود همه مشکلات معیشتی از قانون تبعیت کرده اند و این مسئله جای قدردانی و تشکر دارد.


امیدواریم آمار ابتلا نزولی شود

وی با بیان اینکه بیشتر شهر‌های استان در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند، با اشاره به مؤثر بودن محدودیت‌ها در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم پیش بینی کنیم که در ۲ هفته آینده و با پایان محدودیت‌ها آمار مبتلایان و بستری شده‌ها پایین خواهد آمد، کارِ درستی نیست؛ اما طبق آن چیزی که وزارت بهداشت اعلام کرده است اعمال چنین محدودیت‌هایی در هفته‌های گذشته در گناباد، سبزوار، کاشمر و برخی شهر‌های دیگر که وضعیتشان سیاه بود، باعث شده است که روند بیماری در این چندشهر استان و بیش از ۴۰ شهرستان کشور نزولی شود.


آمار‌های رو به رشد

اوضاع خراسان رضوی و به تبع آن شهر مشهد هم براساس آمار‌های وزارت بهداشت چندان روبه راه نیست و مدت هاست که وضعیت قرمز است و آمار بستری‌های روزانه در مشهد به طور میانگین به ۲۵۰ نفر در روز رسیده و در بقیه شهرستان‌های استان هم این عدد در یکی دو هفته اخیر چندباری مرز ۴۰۰ نفر در روز را رد کرده است، درحالی که این آمار در مهرماه برای مشهد حدود ۱۰۰ نفر بود.

از نیمه دوم آبان ماه آمار بیماران بستری شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خراسان رضوی با رُشد محسوسی همراه بوده است و در ۵ تا ۶ روز پایانی همین ماه، چه در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و چه در سایر شهر‌های استان، رکورد میزان افراد بستری در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه در مقایسه با روز‌ها و ماه‌های قبل شکسته شد. براساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است میانگین روزانه بیماران بستری شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته پایانی آبان ماه ۲۸۵ نفر بود و در استان نیز ۴۱۴ بیمار کرونایی بستری شده اند. این آمار‌ها نشان می‌دهد که تقریبا هر روز بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ نفر در مشهد و بین ۳۴۰ تا ۳۵۰ نفر هم در استان به دلیل این ویروس در بیمارستان بستری می‌شوند.
 
طبق آخرین آمارها، هم اکنون در مشهد ۱۲۳۰ نفر و در استان خراسان رضوی هم ۱۹۶۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند. اما رکورد بیماران بستری شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان در یک ماه اخیر در روز ۲۶ آبان شکسته شد، وقتی که در مشهد ۳۱۱ نفر و در استان ۴۷۷ نفر در یک روز به جمع بیماران بستری شده اضافه شدند و درست ۴ روز بعد از اجرای محدودیت‌های گسترده در کشور، میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در مشهد و استان هم به بالاترین میزان خود در یکی دو ماه اخیر رسید و به ترتیب ۲۸۴ و ۴۳۷ نفر اکنون در I.C.U مشغول دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا هستند. وضعیت ۸ شهرستان استان طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد سیاه است.
 
میزان بستری‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان هم در مقایسه با ماه گذشته افزایشی تقریبا دوبرابری داشت و میانگین مجموع تعداد بستریان خراسان رضوی در هفته آخر آبان ۲۱۰۰ نفر و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲۸۸ نفر بود. سعید نمکی، وزیر بهداشت، اعلام کرده است که حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی‌های خارجی خریداری می‌کنیم، ضمن اینکه از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می‌شود. طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۳ هزار و ۸۴۳ نفر دیگر به جمع کرونایی‌ها پیوستند و ۴۶۹ نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->