اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

آشنایی با برنامه «ملت شهر» که بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار داده است

  • کد خبر: ۵۰۸۴۶
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
آشنایی با برنامه «ملت شهر» که بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار داده است
مدتی است برنامه تلویزیونی «ملت شهر» روز‌های یکشنبه از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود. تمرکز این برنامه که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رادر دستور کار خود قرار داده است بر سوژه‌ای به نام حکمروایی جوانان متخصص و متعهد خراسانی است و سعی داشته قصه زندگی آنان که روحیه جوانی دارند را روایت کند.
سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - مدتی است برنامه تلویزیونی «ملت شهر» روز‌های یکشنبه از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود. تمرکز این برنامه که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رادر دستور کار خود قرار داده است بر سوژه‌ای به نام حکمروایی جوانان متخصص و متعهد خراسانی است و سعی داشته قصه زندگی آنان که روحیه جوانی دارند را روایت کند. در سایت رسمی مقام معظم رهبری در بخشی از توضیح این بیانیه آمده است: «بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.» هاشم مسعودی و مجتبی احسانی، تهیه‌کنندگان مشترک «ملت شهر» هستند. در همین زمینه نظر مجتبی احسانی را جویا شدیم که خبر آن هم اینک پیش‌روی شماست.

خراسان بزرگ، پشتوانه تمدنی ایران زمین است و شروع بسیاری از تغییر و تحولات در حوزه ادبیات، اندیشه، حکمت و حکومت از خراسان بوده است. برنامه تلویزیونی «ملت شهر» در ۲۶ قسمت که مدت زمان هر قسمت ۴۰دقیقه است به موضوع حکمروایی جوانان می‌پردازد. احسانی در تشریح رویکرد این برنامه گفت‌وگومحور می‌گوید: میهمانان ما از حوزه‌ها و رشته‌های مختلف انتخاب شده‌اند. از افراد دعوت شده به این برنامه، خواسته‌ایم تجربه و عبرت‌هایش از گذشته و همچنین نقد حال و مبارزه با چالش‌های کنونی را بیان کنند. به گونه‌ای که امید به آینده رویکرد حل مسئله‌ای از معیار‌های انتخاب سوژه‌های ما بوده است. در واقع می‌خواهیم برای مخاطب به جای مسئله‌سازی و سیاه‌نمایی، توانمندی در حل مسئله و امید به آینده را بازگو کنیم.
 
برنامه «ملت شهر» در ابتدا طرح دیگری بود، اما پس از سفارش شبکه خراسان رضوی درباره بیانیه گام دوم، عوامل آن به دلیل قرابت‌هایی که طرحشان با سفارش داشت، آن را پذیرفتند و ساختش را آغاز کردند. احسانی دراین‌باره می‌گوید: ما افراد و شخصیت‌هایی را برای گفتگو برمی‌گزینیم که جوان باشند. البته منظور ما خصوصیات جوانی از جمله روحیه جوانی، تعهد، تخصص و ... است که رهبری معرفی کردند؛ بنابراین ۲۶ فرد را معرفی کرده‌ایم که در ۴۰ سال گذشته کار‌هایی انجام داده‌اند که نوآوری داشته است و قصه زندگی این‌ها مثل زمین خوردن‌ها و پیشرفت‌هایشان را روایت کرده‌ایم.

احسانی بر این باور است که در فرآیند انتقال از دولت‌شهر‌ها به ملت‌شهر‌ها به دنبال فعال‌سازی و مشارکت همه مردم در پیشرفت و توسعه هستیم. او خاطرنشان می‌کند: منظور از حکمروایی جوانان در «ملت شهر»، استفاده درست از سرمایه‌های آشکار و پنهان، خلق فرصت‌ها، بسترسازی پیشرفت اقتصادی، بسترسازی رفاه اجتماعی، عدالتخواهی، شفافیت، تحولات علمی و اندیشه‌ای با کمک گرفتن از ظرفیت‌ها و مشارکت جمعی مردم است.
 
تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ملت شهر» تفاوت این برنامه را با دیگر برنامه‌های گفت‌وگومحور در تیم پژوهشی آن می‌بیند و می‌گوید: شش، هفت ماه پیش از شروع تولید زمان صرف تحقیق و یافتن مهمان‌ها کردیم و بازخورد‌هایی که بعد از پخش برنامه داشتیم نشان می‌دهد پژوهش‌ها تأثیر مثبتی داشته است. «ملت شهر» یکشنبه‌ها ساعت ۱۹ و تکرار آن جمعه‌ها ساعت ۱۳ از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود. همچنین قرار است در آینده، این برنامه از شبکه چهارم سیما نیز پخش شود. محمدصادق رمضانی‌مقدم، کارگردان و گروه شمسه فیلم، مجری این طرح است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->