استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

سرمربی وطن پرست چه گلی بر سر والیبال ایران خواهد زد؟

  • کد خبر: ۵۰۸۷۴
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
سرمربی وطن پرست چه گلی بر سر والیبال ایران خواهد زد؟
ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب شد اما نظرات درباره این مربی مختلف است.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، فدراسیون والیبال ایران رسما اعلام کرد ولادیمیر آلکنو، مربی فعلی تیم بارتوش بدنورز در زنیت کازان، سرمربی جدید تیم ملی کشورمان خواهد بود. روسی که تصور نمی‌کرد زمانی در تیم دیگری غیر از تیم روسیه کار کند. او چندی پیش در مصاحبه با روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه گفته بود که وطن پرست است و نمی‌تواند تیم ملی روسیه را فراموش کند، اما حالا با ایران توافق کرده و باید روسیه رها کند. وقتی خولیو ولاسکو مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان از ایران خداحافظی کرد گفت «ایران کشور دوم من است و مردم ایران را مثل هموطنان خودم در آرژانتین دوست دارم» حالا باید دید مربی مثل آلکنو که خودش اعتراف کرده وطن پرست است در ایران چه خواهد کرد و در روز خداحافظی چه حسی خواهد داشت؟ ظاهراً، حضور در بازی‌های المپیک برای چهارمین دوره متوالی به اندازه کافی برای آلکنو وسوسه انگیز بوده که تصمیم گرفته کشورش را رها کند و راهی ایران شود.

در ایران هم یک عده موافق حضور او و یک عده دیگر مخالف بودند یعنی آنطور نیست که بگوییم تمام جامعه والیبال از انتخاب آلکنو خوشحال هستند. برخی معتقدند سبک والیبال روسیه با ایران متفاوت است و احتمال دارد بازیکنان ایران نتوانند تمرینات سنگین آلکنو را انجام دهند.آن‌ها از روحیات خاصی آلکنو هراس دارند و می‌گویند باید منتظر ماند و دید که این مربی روس می‌تواند با بازیکنان ایران ارتباط برقرار کند یا خیر.

اما برای برخی دیگر کارنامه درخشان آلکنو کافی است و همین که او توانسته انواع و اقسام مدال‌ها را در بخش‌ها و رده‌های مختلف سنی در مسابقات مختلف اروپایی، جهانی و المپیک به دست بیاورد آن‌ها را از حضور این مربی در ایران راضی کرده است. به هر حال او در کارنامه اش گل سرسبدی همچون مدال طلای المپیک دارد و طبیعی است که به لحاظ رزومه، قابل مقایسه با برخی مربیان دیگر نباشد.

این طور که می‌گویند آلکنو اطلاعات خوبی درخصوص تیم ملی و بازیکنان ایران دارد. در خصوص راندمان دریافت اول، حمله و سرویس و… او در برنامه ارائه شده‌اش به فدراسیون، آنالیز‌های خوبی از تک تک بازیکنان و بخش‌های مختلف داده و این موضوع نشان می‌دهد که به تیم ملی ایران اشراف کامل دارد و بازیکنان و والیبال ما را می‌شناسد. از طرف دیگر آلکنو پیشنهاد بسیار هوشمندانه‌ای برای تعامل با مربیان داخلی داده است و در این مقطع می‌خواهد از تک تک مربیان والیبال ایران اطلاعات مربوط به بازیکنان را بگیرد.

این عده که با حضور آلکنو موافق هستند روی اعتبار جهانی او هم حساب کرده اند و معتقدند وقتی او سرمربی تیم ملی ایران شود، به لحاظ برگزاری اردو‌ها یا درخواست بازی‌های دوستانه، می‌تواند با بسیاری از کشور‌ها رایزنی کند.

به هر حال ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پس از ماه‌ها مشورت و همفکری انتخاب شد و حالا باید منتظر ماند و دید او در المپیک چه گلی بر سر ایران خواهد زد. امیدواریم والیبال کشورمان در آوردگاه مهمی همچون المپیک بتواند بدرخشد و به آن چیزی که لیاقتش را دارد برسد. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که در حال حاضر بیشتر آن‌ها لژیونر شده  و در تیم‌های اروپایی دست به توپ هستند. بدون شک حضور آن‌ها در اروپا می‌تواند به توان فنی تیم بیافزاید و آن‌ها را برای المپیک آماده‌تر از قبل کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->