نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شهرخودرو، تیمی گرفتار جوانی

  • کد خبر: ۵۰۹۵۱
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
شهرخودرو، تیمی گرفتار جوانی
شهرخودرو در غافل‌گیری دقیقه ‌۹۲، دیدار برده مقابل نفت‌آبادان را با تساوی عوض کرد و نشان داد هنوز تا اوج گرفتن و بلوغ تیمی فاصله دارد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ خوش‌حالی بی‌حد‌و‌حصر عنابی‌های جوان از گل دقیقه‌۸۲ معراج تقی‌پور متأثر از ۲ اتفاق ویژه است؛ نخست جوانی و انگیزه بازیکنانی که برای دیده‌شدن و درخشیدن اشتیاق داشتند و دوم فشار سنگین انتظارات که روی دوش شهرخودرویی‌هاست. اگرچه ارسال صادق صادقی از روی نقطه کرنر و ضربه سر معراج تقی‌پور می‌توانست رحمتی و تیمش را به معراج رستگاری در لیگ برتر بیستم بکشاند و جوانان عنابی‌پوش از قهقرای ترس بحران به شکوه کسب ششمین‌امتیاز در سومین دیدار بیفتند، اما درست ۱۰‌دقیقه بعد، سوت نا‌بهنگام محمدتقی مؤمنی، قاضی جوان میدان، ورق را برگرداند؛ سوتی که به ضربه پنالتی و گل تساوی‌بخش نفتی‌های شهر آبادان منجر شد و همین کافی بود تا دوباره تیم جوان‌شده و پوست‌انداخته شهرخودرو در اضطراب و نگرانی مطلق فرو برود. با‌این‌همه نبرد پنجشنبه عصر شهرخودرو و نفت‌آبادان حاشیه‌ها و اتفاق‌های دیگری هم داشت که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

در مسیر تیم‌شدن

تحلیل عملکرد فنی شهرخودرو در طول ۹۰ دقیقه بازی مقابل نفت‌آبادان بیانگر این مسئله است که یاران جوان رحمتی برای رسیدن به یک شخصیت تیمی و پیاده‌کردن تفکرات تاکتیکی سرمربی خود خیلی بیش از این حرف‌ها نیازمند زمان و موقعیت هستند. شاید اگر به‌طور‌متداول برای هماهنگی یک تیم چند هفته زمان نیاز باشد، برای جفت‌و‌جور‌کردن تیمی که تغییرات گسترده در آن صورت گرفته و از قضا بازیکنان جوان و بی‌نام‌و‌نشان هم پای این تغییرات بودند، هم به زمان بیشتری نیاز است و هم باید موقعیت لازم فراهم باشد.
 
شهرخودرویی‌ها در مقابل نفت یک تیم کاملا بی‌تجربه نشان دادند. تیمی که بعد از ۱۰‌دقیقه ابتدایی بازی آرام‌آرام با پاس‌های پُر‌شمار توانست بر توپ‌و‌میدان حاکم شود، اما ضعف اساسی این تیم در فاز تهاجمی سبب شد تا عنابی‌ها نتوانند خطری جدی بر روی دروازه نفت‌آبادان به وجود بیاورند. شاگردان رحمتی در نیمه اول همان مشکلاتی را داشتند که در آسیا گریبانشان را گرفته بود؛ ضعف اعتماد‌به‌نفس، کمبود بازیکن، نداشتن تمام‌کننده و البته سر‌در‌گمی تاکتیکی!
 
با‌این‌همه نیمه دوم با پرس شدید طلایی‌پوشان میهمان آغاز شد و شرایط آن‌طور‌که باید‌و‌شاید، برای شهرخودرو پیش نرفت؛ تا‌جایی‌که در مقاطعی از بازی تعداد پاس‌های عنابی‌پوشان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید و توپ را از دست می‌دادند. اما «کووید برک» دقیقه‌۷۵ فرصت مناسبی برای تیم مشهد بود تا در ۱۵‌دقیقه پایانی با تغییرات تاکتیکی که رحمتی در تیمش ایجاد کرد، علاوه بر اینکه توپ‌و‌میدان در اختیار شهرخودرو قرار بگیرد، چند موقعیت خوب هم روی دروازه میهمان آبادانی ایجاد شود. نمایشی که شاید هواداران شهرخودرو از این تیم انتظار دارند، در دیدار مقابل نفت‌آبادان فقط ۱۵‌دقیقه به روی صحنه ورزشگاه شیک شهر رفت؛ نمایشی که باید کادر فنی شهرخودرو برای تکرار آن با زمان بیشتر، تلاش کند.

قاضی پُرحاشیه، نوید روز پُرحاشیه

اعلام نام محمدتقی مؤمنی به‌عنوان قاضی میدان، اولین جرقه حاشیه‌های دیدار شهرخودرو و نفت‌آبادان بود؛ همان داور پُرحاشیه‌ای که از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال به‌جای مرتضی منصوریان، داور مشهدی، در فهرست بین‌الملل قرار گرفت و حتی بعد از بازگشت فغانی به فهرست، نام او خط نخورد و این‌بار قرعه حذف ناعادلانه به نام امیر عرب‌نراقی افتاد و این داور جوان از فهرست کنار گذاشته شد! قاضی پُرحاشیه چند هفته اخیر فوتبال ایران در دیدار شهرخودرو و نفت‌آبادان در دقیقه‌۹۲ روی یک صحنه بحث‌برانگیز، ضربه طالب ریکانی به پشت پای صادق صادقی درون محوطه جریمه شهرخودرو را پنالتی علیه تیم مشهد اعلام کرد و همین اتفاق، ۳‌امتیاز حساس را از عنابی‌ها گرفت. مؤمنی بعد از بازی هم وقتی مهدی رحمتی در اعتراض به قضاوت بحث‌برانگیز این داور با وی صحبت می‌کرد، به رحمتی کارت قرمز داد تا سرمربی شهرخودرو دیدار حساس هفته آینده تیمش برابر پرسپولیس را از دست بدهد.

برخورد بد با خداداد در آستانه ۸‌آذر

یکی از حاشیه‌های ویژه و عجیب‌و‌غریب دیدار شهرخودرو و نفت‌آبادان، ممانعت از ورود خداداد عزیزی، ستاره فوتبال ایران و خالق حماسه ملبورن به ورزشگاه امام‌رضا (ع) بود؛ جایی‌که غزال تیزپای فوتبال ایران برای حمایت از تیم شهرش شهرخودرو به ورزشگاه رفته بود، اما مأموران امنیتی حاضر در ورزشگاه اجازه ورود به او را ندادند! نکته جالب این مسئله هم آنکه بعید است هیچ سرباز غیرفوتبالی در ایران وجود داشته باشد که عزیزی را نشناسد و احیانا قرار باشد این برخورد عجیب به گردن ناشناس‌ماندن عزیزی بیفتد!

آمار بازی شهرخودرو و نفت‌آبادان

آمار نهایی بازی شهرخودرو و نفت‌آبادان نشان می‌دهد شاگردان رحمتی در این بازی تلاش زیادی کردند تا بازی مالکانه داشته باشند و در این مسیر با دادن ۵۰۷ پاس و مالکیت ۵۷‌درصدی توپ‌و‌میدان از تیم نفتی موفق‌تر باشند؛ اما این مالکیت با موقعیت گل کمتری همراه بود. چنان‌که نفت‌آبادان در طول این بازی ۹ بار به‌سمت دروازه شهرخودرو شوت زد و شهرخودرویی‌ها فقط ۶ شوت داشتند. البته امید به گل موقعیت‌های نفت هم از عنابی‌ها بیشتر بود. نفت ۱.۴۴ امید به گل در این بازی داشت و شهرخوردو ۰.۲۲ درصد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->