تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است
سرخط خبرها

اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به نحوه بازتاب اخبار در صداوسیما

  • کد خبر: ۵۰۹۶۵
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
  • ۵
اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به نحوه بازتاب اخبار در صداوسیما
بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به عسگری رئیس سازمان صداوسیما، نسبت به نحوه پوشش خبری مطالبات خود در رسانه ملی اعتراض کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در متن نامه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به رئیس سازمان صداوسیما، به شرح زیر است:  

 

بسمه تعالی

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای مهندس عسگری

 

احتراماً ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی طی این نامه مراتب اعتراض خود را به نحوه بازتاب اخبار بازنشستگان این سازمان اعلام می‌داریم. از سازمانی که بزرگ‌ترین رسانه جمهوری اسلامی برای بازتاب اخبار مظلومان و ستمدیدگان جهان است بیش از این انتظار می‌رود. گویا مشکلات حقوقی و معیشتی این قشر که سال‌های متمادی در درون همین کشور زیسته و همیشه در کنار رهبر و دولت ایستاده است؛ همچنان نادیده گرفته می‌شود. ما که از بی‌توجهی مسئولان رنج می‌بریم؛ شاهد بی‌مهری سازمان صدا و سیما نیز هستیم. این رسانه که باید بازگوی حقایق مخاطبان خود باشد؛ یک‌جانبه به قضاوت نشسته و از انعکاس خواسته‌ها و صدای بازنشستگان طفره می‌رود. لذا ما از مدیرعامل محترم آن سازمان تقاضا داریم که در پوشش خبری آن سازمان جانب حق و عدالت را گرفته و شنوای مشکلات بازنشستگان، این قشر درد کشیده و مظلوم جامعه نیز باشد. 

 

آیا سازمان در جریان کامل تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های اعمال شده در اصلاح حقوقی اخیر این قشر هست. یا تنها با اتکا به گفته‌ی دولتمردان اقدام به بازتاب نادرست اخبار می‌نماید. آیا تا به حال شاهد اشک‌های بازنشسته‌ای بوده است؟ چراکه پس از سی سال خدمت و همراه بودن با تمام مشکلات مملکت هم‌چون توطئه‌های مختلف برای انقلاب، جنگ و تحریم اکنون شاهد بی‌عدالتی از خودی‌ها بوده و ناگزیر صدای حق‌خواهی را بلند کرده است. 

 

چرا؟! چون سال‌ها به امید اجرای قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با تورم نشسته است ولی به خاطر مشکلات کشور کریمانه صبوری کرده است. 

 

چرا؟! چون سال‌ها به انتظار اجرای قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با هزینه‌های زندگی نشسته است ولی با شکیبایی چشم‌پوشی کرده است. 

 

چرا؟! چون سال‌ها به امید انتظار اجرای قانون برنامه ششم توسعه نشسته است و به احترام تنگناهای دولت کلامی نگفته است. 

 

چرا؟! چون به انتظار اجرای قانون بودجه سال ۹۹ نشسته است ولی چیزی جز تاخیر و تعدیل و بی‌عدالتی ندیده است. 

 

چگونه؟! با اجرای اصلاحی بسیار نادرست و ناعادلانه در حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی به زعم خود قانون را اجرا کرده‌اند. و با نمایشی مضحکانه در جمعی بسیارکوچک از عوامل خود در جلوی دوربین‌های صدا و سیما و با پوشش خبری آن را طرحی موفق و مورد رضایت بازنشستگان این صندوق دانسته و همچنان به این نمایش عوام‌فریبانه در رسانه‌ها ادامه می‌دهند. 

 

چگونه؟! با اجرای اصلاحی بسیار نادرست و ناعادلانه در حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی به زعم خود قانون را اجرا کرده‌اند.

 

همین‌جا ما بازنشستگان اعلام می‌داریم که نه قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با تورم، نه قانون افزایش‌حقوق‌ها متناسب با هزینه‌های زندگی، نه افزایش حقوق‌ها مطابق با قانون برنامه ششم توسعه و نه افزایش حقوق مطابق با افزایش قانون بودجه سال ۹۹ انجام نگرفته است. 

 

پس بهتر است دولت از این نمایش‌ها دست برداشته و سازمان صدا و سیما با دید بازتر به بازتاب و پوشش خبری بپردازد. اگر دولت با نمایش حدوداً بیست نفره طرح خود را موفق می‌داند ما حاضریم گروه‌های ۱۶ تا ۳۰ هزار نفره خود را برای اعتراض به نمایش بگذاریم. ما در انقلاب و جنگ فعالانه مشارکت داشته‌ایم ولی ادعای سهم‌خواهی از انقلاب و جنگ را نداریم. ما تنها خواهان قانون و عدالتیم که نادیده گرفته شده و تاکنون طی نامه‌های مختلف به مسئولان و نهادهای مربوطه اعلام شده است. 

 

دولتمردان به زعم خود بازنشستگان را افرادی ناآگاه از قوانین برای فریب می‌داند ولی این‌گونه نیست و اگر تاکنون این جماعت سکوت اختیار کرده نه به دلیل بی‌سوادی و بی‌اطلاعی از قوانین است بلکه به سبب همراهی با رهبری برای پشت سر گذاشتن مشکلات است. ولی دیگر این تحقیر جائز نیست و در این‌جا ما اعلام می‌کنیم که فرهیختگان ما آمادگی آن را دارند که با آن‌ها به مناظره بپردازند و تک‌تک تخلفات آنان را بازگو کنند تا دست از این عوام‌فریبی بردارند. هم‌چنین این حق را بر خود مسلم می‌دانیم که صدا و سیما راه عادلانه و همه‌جانبه‌ای را در پیش گرفته و ترتیب این مناظرات را برای شنیدن گفته‌های به حق بازنشستگان فراهم نماید. انتظار داریم مدیران صدا و سیما در جهت رسالت این رسانه ملی گام برداشته و همچنان‌که بلندگوی اخبار مظلومان جهان است صدای حق‌گویان داخلی نیز باشد. 

رونوشت: شورای نظارت بر صدا و سیما جهت اطلاع

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
بازنشسته تامین اجتماعی ع
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
1
خدالعنت کندکسانی که حق حق ما بازنشستگان تامین اجتماعی روزیرپا میزارید.من بازنشسته تامین اجتماعی حقوقم باهمسان سازی بعدازشش ماه دومیلیون دویست هزارتومن .باچهارسرعایله مستاجری.قسط بانک.۳۶۰هزارتومن.پرداخت میکنم.برام. ۹۰۰هزارتومن میماند.باچهارنفر.چه جوری سی روزسرکنیم .روزانه باسیب زمینی.آش.یا
نیمرواملت .هم.خوردیم.یه وعده بخور.یه وعده نخور.باز.نمیرسونه این.حقوق.دوازده یاپانزده روزمانده به سربرج.همین نان باسیب زمینی هم نداریم بخوریم.حالا نیازهایه دیگه زندگی به کنار
ازمسولین محترم خواهشمندیم همین آذرماه حقوق مابازنشستگان تامین اجتماعی روافزایش دهید.چون دیگه صبرمون تمام شدطاقت این تبعیض وفرق بین بازنشستگان تامین اجتماعی ولشکری وکشوری رونداریم.
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
1
جای بسی تاسف و اعتراض است که حکومت نسبت بکساني که زمانی در پشت جبهه تامین کنندگان میدان نبرد بوده اندو با حضور فعال خدمت در خدمات تامین جنگ اعم از مالی و فیزیکی یاوران انقلاب و مدافعان سنگر های کارخانجات و اقتصاد جنگی بوده اند، امروز اینطور نا جوانمردانه بر خورد شود، قشر کارگر همواره بحق اندک خود قانع بوده و امروز هم چیزی بجز حق قانونی خود را مطالبه نمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
اگه حق و حقوق بازنشستگان را درست بدن کار بزرگی کردن با اینکه چشمم آ ب نمیخوره ولی امیدم به حق هس که بدن
اسحق روزافروزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
1
سالها سکوت همین میشود وقتی سالها حق ما را میخورند مثل آب خوردن و سکوت میکنید همینه وقتی حقوق ما را از کمتر از نیمه ماه پرداخت می کردند آقایان سر کار آمدند گفتند که چرا از اول ماه تا آخر ماه حقوق بدیم آوردند به آخر ماه و سالها پول بدهی ما را ندادنند همین میشه آقایان پول توجیبی فرزندان خود را به ما به عنوان حقوق نمیدهند ۳۰ سال و ۵ ماه سابقه ۱۰ ساله که بازنشست هستم می گریرم دو و هشتصد داره امسال شده روزی ۱۰ تا۱۲ ساعت کار میکنم خدا فقط خودش کمک کنه انتقام ما را از آقایان بگیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
سلام لطفا پیامم روبخونید"پدرمن۸ساله بازنشست تامین اجتماعی هنوزبازنشستگیش ندادن توروخدابهمون توجه کنیدخانواده۸نفره هستیم چجوری حقمون بگیریم وقتی پارتی نداریم لطفااهمیت بدین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->